آموزش گام به گام نحوه نصب چمن مصنوعی

نحوه نصب چمن مصنوعی در زمین های سخت و نرم

آموزش نحوه نصب چمن مصنوعی

یکی از مواردی که هنگام خرید چمن مصنوعی ذهن ما را درگیر می کند، نحوه نصب و هزینه های نصب و اجرای چمن مصنوعی است. در هنگام تهیه چمن مصنوعی برای متراژ بالا علاوه بر قیمت چمن مصنوعی به نحوه و قیمت نصب چمن مصنوعی آن نیز باید توجه کنیم. در این مقاله قصد داریم به صورت گام به گام نحوه نصب چمن مصنوعی را در محیط های مختلف به شما آموزش دهیم.

ویدیو نصب و اجرای گام به گام چمن مصنوعی که توسط نصاب چمن مصنوعی انجام شده است :

 

مراحل نصب چمن مصنوعی

  1. زیرسازی
  2. نصب و اجرا

حتما شنیده اید که نصب چمن مصنوعی نیاز به زیرسازی دارد.

 نحوه زیر سازی چمن مصنوعی چیست و شامل چند نوع است؟

زیر سازی چمن مصنوعی

زیرسازی عبارت است از آماده کردن سطح مورد نظر برای نصب چمن مصنوعی. با توجه به سطح اجرا دو نوع زیرسازی وجود دارد: زیرسازی سخت و نرم

زیرسازی سخت

زیرسازی سخت یا Bound شامل سطوح سخت مانند بتن، سیمان، آسفالت، کاشی، موزاییک و ...

این نوع از نصب چمن مصنوعی نیاز به زیرسازی خاصی ندارد و پس از تمیز کردن سطح میتوان چمن را نصب کرد.

زیرسازی نرم

زیرسازی نرم (غیر سخت) یا Unbound شامل سطوح نرم مثل خاک است. در مواردی  که می خواهید چمن مصنوعی روی سطوحی مانند باغچه نصب کنید ابتدا باید زمین را کاملا از پوشش گیاهی و آلودگی ها پاک کنید. سپس خاک باید کاملا مسطح و کوبیده شود. در مرحله بعدی شن و ماسه روی سطح پخش و کوبیده می شود تا سطحی سخت و هموار ایجاد شود. در مرحله آخر زیرسازی لاله ژئوتکستایل روی زمین پهن می شود. روش دیگر در این نوع زیرسازی تبدیل سطح نرم به سخت است. برای این منظور پس از مرحله مسطح کردن سطح با شن، ماسه و خاک رس بتن یا سیمان روی سطح پخش می شود. برای ثابت نگه داشتن چمن مصنوعی، دور تا دور زمین جدول بتنی ساخته می شود.

نصب و اجرای چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی شامل چند مرحله است که با رعایت این نکات می توان نصبی زیبا و تمیز داشته باشید.

اندازگیری متراژ مورد نظر

ابتدا باید متراژ محل را به صورت دقیق اندازگیری کنید. اگر محیط شما ساده باشد این کار به آسانی با اندازگیری طول و عرض انجام می شود. در صورتی که محیط شما پیچیده باشد با تقسیم کردن آن به چند مربع و مستطیل می توانید متراژ دقیق را محاسبه کنید.

پهن کردن رول های چمن مصنوعی

ابتدا رول های چمن مصنوعی را روی سطح مورد نظر پهن می کنیم به طوری سطح مورد نظر را بپوشاند و خواب چمن ها در یک جهت باشد. رعایت این نکته باعث می شود چمن شما به صورت تیره و روشن دیده نشود و یک رنگ باشد. در این مرحله نحوه برش چمن مشخص شود.

برش چمن مصنوعی

پس از آن که چمن را پهن کردید و الگوی برش خود را با توجه به هندسه سطح مورد نظر به دست آوردید باید برش چمن مصنوعی را از کناره های آن آغاز کنید. در مرحله اول نوار سیاه اضافی دور آن را برش دهید. پس از آن با برش های طولی و عرضی چمن  مصنوعی را دقیقا به حالت الگوی محل مورد نظر در آورید. دقت داشته باشید برش را از بین الیاف و بافت چمن مصنوعی انجام دهید تا به ساختار آن آسیبی وارد نشود.

چسباندن چمن مصنوعی

برای چسباندن چمن مصنوعی باید از چسب چمن مصنوعی استفاده کنید. (برای خرید چسب مخصوص چمن مصنوعی در بسته بندی های مختلف می توانید به دسته بندی چسب ها مراجعه کنید.) در این مرحله از نصب به آرامی رول های چمن مصنوعی را تا نصفه پشت و رو کنید و لایه زیرین مشکی رنگ چمن مصنوعی و سطح مورد نظر (زمین) را به چسب آغشته کنید. پس از چند دقیقه و کمی خشک شدن چسب رول های چمن مصنوعی را دوباره روی زمین برگردانید و با فشار چمن مصنوعی را در لبه هایی که چسب زده اید فیکس کنید.

در این مرحله باید مراقب باشید حین پشت و رو کردن رول ها چمن مصنوعی جابه جا نشود. مرحله آخر در نصب چمن مصنوعی ثابت کردن و برش نهایی لبه های اضافی چمن است. نکته مهم دیگر در این مرحله آن است که چسب چمن مصنوعی حلال سطوحی مانند ایزوگام و آسفالت است و برای این سطوح چسب را مستقیما نباید به این سطوح آغشته کنید. برای این منظور می توان از نوار اتصال استفاده کرد. تمام مراحل ذکر شده در مراحل قبل برای این نوع نصب هم انجام می شود فقط به جای اتصال و چسب زدن به زمین، اتصال از طریق نوار اتصال انجام می شود و چمن به زمین چسبانده نمی شود.

نصب چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی روی بالکن و تراس

برای محیط های کوچک مانند بالکن و تراس منازل می توانید چمن مصنوعی را مانند موکت یا فرش پهن کنید تا بتوانید به راحتی آن را جمع کنید. برای این نوع نصب نیازی نیست از چسب استفاده کنید ولی برای محیط های بزرگ برای جلوگیری از تکان خوردن چمن و سنگینی جابه جایی آن پیشنهاد می شود از چسب استفاده نمایید تا در جای خود ثابت شود.

 
 
 
 
 
 
 
V
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید