بهترین برند دریل چیست؟

بهترین برند دریل چیست؟

بهترین برند دریل چیست؟

 

بهترین برند دریل کدام است؟

انواع ابزارآلات برقی یا صنعتی موجود در بازار در برندهای مختلفی تولید می‌شوند. این برندها در عین حال که از استانداردها پیروی می‌کنند اما در برخی ویژگی‌ها تفاوت‌هایی دارند که نیاز است در حین خرید به آن توجه کرد. دریل یکی از این ابزاری است که با توجه به نوع کاربردی که دارد به میزان بالایی از دقت و در  هنگام خرید نیاز دارد. بنابراین ممکن است با این سوال مواجه شوید که از کدام برند خرید کنید یا اینکه تفاوت انواع برند بر چه معیاری سنجیده می‌شود. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی چندین شرکت که امروزه به عنوان بهترین برند دریل شناخته می‌شوند بپردازیم. با ما همراه باشید.

خرید انواع دریل

برند بهترین دریل برچه اساسی معرفی می شود

 برای تعیین بهترین برند دریل نیاز است تا پارامترهایی تحت عنوان استاندارد در نظر گرفته و  بر حسب آن کیفیت یک دستگاه یا برند مشخص شود. علاوه بر این نوع بازاریابی شرکت، خود در میزان فروش آن و شناخته شده‌تر بودن موثر است. به طور کلی معیارهای زیر را برای تعیین بهترین برند دریل یا با کیفیت در نظر گرفت.

نوع و محل استفاده دریل

اینکه چه شرکتی در زمره‌ی بهترین برند دریل قرار می‌گیرد اول از همه به این بستگی دارد که شما برای چه کاری به دریل نیاز دارید. به عنوان مثال بهترین برند دریل چکشی با بهترین برند دریل شارژی متفاوت خواهد بود. بنابراین ابتدا در نظر بگیرید که چه نوع دریلی و برای چه استفاده‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

قدرت دستگاه

دومین فاکتوری که تعیین کننده‌ی بهترین برند دریل است میزان قدرت دستگاه است. اینکه موتور دستگاه قدرت مناسبی برای انجام کار داشته باشد و یا نوع و کیفیت عملکرد موتور قابل توجه می‌باشد. توان، ولتاژ و آمپر دستگاه پارامترهایی هستند که بیانگر میزان قدرت دریل می‌باشند. در دریل‌های شارژی ولتاژ و در دریل‌های برقی توان دستگاه مشخص می‌کند که قدرت موتور تا چه اندازه است. اما لازم به ذکر است که این قدرت برای کارهای مختلف متفاوت خواهد بود. برای کارهای سبک ولتاژ پایین تری نیاز است در حالی که برای حفاری‌های سنگین و یا کر روی سطوح سخت به توان بیشتری نیاز داریم. آمپر مناسب برای مصارف سبک تا 3 آمپر و برای کارهای سنگین، مقادیر بالاتر از 6 آمپر مناسب می‌باشد.

سه نظام

بعد از موتور و قدرت دستگاه نوع سه نظام و کیفیت آن از عوامل مهمی در ارزیابی بهترین برند دریل به شمار می‌رود.  سه نظام قطعه‌ای است که ابزار و مته روی آن نصب می‌شوند و همچنین نیروی موتور را به آنها منتقل می‌کند.  سه نظام بر اساس جنس قطعه، نوع نصب مته و سایز مته‌ای که در آن قابل نصب است دسته‌بندی می‌شوند. معمولا انواع اتومات که به  سادگی باز و بسته می‌شوند محبوبیت بالاتری دارند. از طرفی در بین سایزهای سه نظام نوع 3.8 کاربرد بیشتری دارد.

خرید انواع دریل

سرعت

دریل‌هایی که قابلیت تغییر و تنظیم سرعت را دارند معمولا در دسته‌ی بهترین برند دریل قرار می‌گیرند. دور و سرعت موتور در نوع کار با دریل و سطحی که روی آن کار می‌شود، بسیار مهم هستند. سرعت دستگاه‌های متوسط بین 1000 تا 1500و انواع قدرتمند صنعتی تا 3000 دور در دقیقه هستند. برای مصرف‌های سبک خانگی بین 700 تا 1000 پور در دقیقه کافی است. بنابراین اگر بخواهیم بهترین برند دریل را بر اساس سرعت آن مشخص کنیم بایستی به کاری که با آن انجام می‌دهیم دقت کنیم.

گشتاور

قابلیت تنظیم گشتاور یکی دیگر ار پارامترهای موثر در ارزیابی بهترین برند دریل است. گشتاور در واقع میزان قدرتی که از سمت موتور در چرخش مته  اعمال می‌شود را کنترل می‌کند. این مساله هم در کیفیت دریل کاری موثر است و هم از سلامت ابزار محافظت می‌کند.

بهترین برند دریل بر اساس ارگونومی

دستگاه‌های حرفه‌ای اغلب به مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین نیاز است تا کاربر احساس خوشایندی در زمان استفاده از آن داشته باشد. شرکت‌هایی که امروزه به عنوان بهترین برند دریل شناخته شده‌اند از این اصل به خوبی پیروی می‌کنند. نوع طراحی بدنه و جنس آن، وزن و ابعاد دستگاه و حتی شکل دسته‌ها می‌تواند در بهبود ارگونومی دریل موثر باشد.

باتری

نوع منبع نیرو در دریل‌ برقی می‌تواند باتری یا برق شهری باشد. در دریل برقی جنس کابل و در نوع شارژی نوع باتری به کار رفته حائز اهمیت است. دریل‌هایی که از باتری لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند از بهترین برند دریل هستند. چرا که این نوع باتری در کنار وزن سبکی که دارد، مدت زمان بیشتری شارژ را نگه می‌دارد. از طرفی طول عمر این دسته از باتری‌ها نیز بیشتر است.

خرید باتری دریل

خدمات پس از فروش دریل

ارائه‌ی‌ خدمات پس از فروش و گارانتی از سمت برندها یکی از نقاط وجه تمایز بین بهترین برند دریل با سایر شرکت‌های تولید کننده است. برندهای حرفه‌ای اغلب گارانتی خوبی را در کنار محصولات خود ارائه می‌دهند.

 قیمت دریل

به طور کلی نمی‌توان گفتکه قیمت در تشخیص بهترین برنددریل تاثیر دارد اما اغلببرندهای حرفه‌ای ازقیمت بالاترینسبت به برندهای فیک یا سطح پایین دارند. این مساله به کیفیت ساخت و قطعات و همچنین نوع خدمات پس از فروش و گارانتی مربوط می‌شود.

معرفی چند برند دریل معتبر

امروزه در بین محصولات شرکت‌های مختلفی که به تولید ابزار صنعتی و برقی می‌پردازند، می‌توان انواع دریل را یافت. اما در میان این شرکت‌ها چند برند توانستهاند که جایگاه خود را در بین رقبا پیدا کنند و تا به امروز از محبوبیت خوبی برخوردار شوند. در ادامه به معرفی اجمالی چند نمونه از شرکت‌های بهترین برند دریل می‌پردازیم.

قیمت و خرید دریل

رونیکس

 در بین برندهای چینی برند رونیکس به عنوان بهترین برند از کیفیت بسیار عالی برخوردار است. این برند معروف علاوه بر ایران در کشورهای  اسپانیا، آلمان و 45 کشور دیگر نیز فعالیت دارد. آنچه رونیکس را از سایر برندهای متمایز می‌کند نوآوری و خلاقیت در محصولات است. این برند علی رغم تکنولوژی بسیار خوبی که به کار می‌برد، محصولات خود را با قیمت منطقی و مناسبی به بازار عرضه می‌کند. از طرفی گارانتی یکساله و خدماتی خوبی که بعد از فروش ارائه می‌دهد بر محبوبیت این برند افزوده است.

توسن

برند توسن یک شرکت ایرانی است که از سال 1382 به تولید ابزار برقی مشغول است. این شرکت بر اساس تمام استانداردهای بین المللی محصولات خود را تولید و به بازار عرضه می کند به همین دلیل توانسته محبوبیت خوبی بدست آورد. از طرفی محصولات این شرکت کاملا متناسب با نیازهای مشتری طراحی می‌شوند. از آنجا که دو برند رونیکس و توسن از استقبال خوبی رو به رو هستند به مقایسه دو نمونه از دریل‌های این دو شرکت می‌پردازیم.

خرید دریل توسن

در چکش تخریب که عملا میزان قدرت موتور در آن از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل برند توسن بر برند رونیکس ارجحیت دارد اما مدل رونیکس از سهولت در استفاده‌ی بهتر برخوردار است. در دریل‌های شارژی نوع باتری به کار رفته در دستگاه، اغلب برند رونیکس را بر توسن ترجیح می‌دهند.

هیوندای

این شرکت کره‌ای از سال 1947 به تولید ابزار صنعتی می‌پردازد و اینک در 193 کشور از جمله ایران بازار فروش دارد. برند هیوندای  همواره به کیفیت بالا و تنوع محصولات شهرت داشته اما بزرگترین نکته‌ای که موجب محبوبیت این برند است، شناختن نیازهای مشتری و رفع آنهاست. علاوه بر ارائه‌ي خدمات پس از فروش مناسب و عرضه محصول با یک قیمت منطقی از امتیازات این برند به حساب می‌آید.

AEG

آاگ یکی از بهترین برند دریل آلمانی است که علاوه بر دریل تجهیزات الکتریکی دیگر نیز تولید می کند. این شرکت از سال 1883 شروع به کار کرده است و تا کنون توانسته به یکی از قدرتمندترین شرکت های تولیدی در جهان تبدیل شود. انواع دریل پیچ گوشتی برند  آ.ا.گ در زمره‌ی بهترین دریل‌ها محسوب می‌شوند. کاربرد دریل پیچ گوشتی علاوه بر  باز و بسته کردن انواع پیچ، متناسب با ابزاری که بر روی آن نصب می‌شود بسیار زیاد است.

قیمت و خرید دریل آ ا گ

هیتاچی

درسل‌های شرکت هیتاچی از شهرت خوبی برخودار هستند. این شرکت بین المللی در ژاپن شروع به کار کرده و بیش از یک قرن سابقه تولیدات صنعتی را دارد. البته این شرکت به طور ویژه به تولید دریل نمی‌پردازد و به طور عام تمامی محصولات صنایع مختلف را ارائه می‌کند.

ماکیتا

برند ماکیتا که به تولید انواع ابزار صنعتی و محصولات خانگی می‌پردازد در سال 1915 در ژاپن شروع به کار کرد و سپس از سال 2002 خط تولید خود را در چین راه اندازی نمود. دریل‌های این برند کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسبتری نسبت به محصولاتی که در ژاپن تولید می‌شوند، دارند.

خرید دریل ماکیتا

محک

به دلیل تولید انحصاری  ابزار برقی و صنعتی توسط شرکت‌های خارجی، شرکت محک در سال 1361 تصمیم گرفت طی همکاری با شرکت‌های چینی و هنگ کنگ اقدام به تولیدات داخلی نماید. این محصولات مشترک با نام محک وارد بازار شدند و امروزه به عنوان یکی از محصولات با کیفیت شناخته می‌شوند.

بوش

این شرکت آلمانی از سال 1886 بر مبنای فناروی نوین تاسیس شد و یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم برقی خانگی و صنعتی در جهان است. بوش به محصولات با کیفیت عالی مشهور است.

قیمت دریل بوش

دیوالت

بلک اند که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ابزار صنعتی در کل جهان است در زیر مجموعه‌ی خود برند دیوالت را روانه بازار کرده است. این برند مربوط به کشور آمریکا می باشد و از سال 1920 به تولید ابزار مشغول است. دریل‌های این برند نسبت به سایر رقبا دارای تنوع بیشتریاست و بیش از 90 مدل دریل را به بازار عرضه کرده است.

دی سی ای

شرکت چینی DCA از سال 2001 در زمینه تولید ابزار برقی فعالیت می کند. کیفیت محصولات این برند بسیار بالاست و بر اساس تکنولوژی جدید و ئیشرفته ای تولید می شوند.

علاوه بر این برندهای میلواکی و استرانگ نیز دریل های خوبی را در تنوع بالا و با کیفیت مناسب ارائه می‌کنند.

چند دستگاه از بهترین برند دریل‌های بازار

در این قسمت چند دستگاه از بهترین برند دریل هایکه در بازار موجود هستند را معرفی می‌کنیم. البته لازم به ذکر است در مورد دریل های صنعتی  انتخاب برند خوب از اهمیتی بیشتری برخوردار است. چرا که استفاده‌ی این دریل در موارد سنگین‌تر و بزرگتری است و از طرفی به مدت طولانی به کار می‌روند. بنابراین نیاز است تا با دقت بیشتری در انتخاب بهترین برند دریل صنعتی عمل کرد.

دریل شارژی رونیکس 8614

رونیکس یکی از بهترین برند دریل‌های شارژی به حساب می‌آید. از این دریل می‌توان برای کارهایی که به ارتفاع نیاز دارند مانند نصب دوربین مدار بسته و کارهای خانگی استفاده کرد. باتری این دریل ماندگاری خوبی دارد و همچنین باتری اضافه و چراغ LED از مزایای آن به شمار می‌رود.

دریل شارژی ایرانی توسن

دریلهای شرکت توسن در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل دریل شارژی توسن دارای طول عمر بالایی است. از طرفی استفاده از باتری لیتیوم-یونی و چراغ  LED و همچنین موتور گیربکس دو سرعته  از مزیت های دیگر این دریل به شمار می رود.

دریل شارژی آاگ BS12G3L1

علی رغم اینکه این دریل قابلیت قفل پذیری ندارد اما به دلیل دور موتور بالای آن که تا  1500 دور بر دقیقه است دارای محبوبیت خوبی است. برای سوراخکاری تا قطر 10mm روی سطح‌های فلزی و تا قطر 30mm برای سطوح چوبی می توان از این دریل استفاده کرد.

دریل چکشی-برقی Tosan D022

دریل چکشی برند توسن که برای کاربردهای خانگی و صنعتی نیز مناسب است از قیمت بسیار خوبی برخودار است. دور موتور در این دستگاه در محدوده‌ی2800 دور در دقیقه می باشد.  علاوه بر این این دریل قدرت بسیار خوبی در حال چکشی دارد. البته لازم به ذکر است که این دریل دارای وزن بالایی است.

دریل چکشی Ronix 2210C

برند رونیکس که از بهترین برند دریل برشمرده می‌شود، دریل چکشی برای کاربردهای صنعتی و همچنین خانگی تولید می‌کند. این دریل سرعتی در محدوده‌ی 3000  دور در دقیقه د ارد و می‌تواند سوراخ کاریبا قطر 25 میلی متر برای چوب و قطر 13 میلی متر برای دیوار را انجام دهد. کیفیت دستگاه با وجود قیمت مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده است، بسیار بالاست. از مزیت‌های دیگر این دریل قابل حمل بودن و دسته‌ي نگهدارنده‌ی 360 می‌باشد.

قیمت دریل رونیکس

دریل چکشی آاگ SBE 500 R

 همانطور که در بالا اشاره شد برند آ.ا.گ در تولید انواع دریل کفیتی خوبی دارد. دریل چکشی این برند نیز از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است که برای انواع کارهای سوراخکاری در سطوح مختلف قابل استفاده است.

دریل چکشی بوش GSB 180-LI

بوش که برندی نام آشناست، در تولید انواع دریل هم  جایگاه خوبی در بین رقبای خود دارد. دریل چکشی این شرکت علاوه بر تمام موارد ذکر شده در دریل‌های دیگر به دلیل قابلیت تنظیم سرعت به وسیله‌ی دکمه‌ی دیمر مورد استقبال قرار گرفته است. این دکمه نسبت به فشار انگشت کاربر بسیار حساس است.

جمع بندی

در این مقاله کوشیدیم تا اطلاعات خوی در مورد بهترین برند دریل در اختیارتان قرار دهیم. در بین برندهای موجود در بازار آن دسته از شرکت‌هایی که دارای محصولات با کفیتی هستند مورد بررسی قرار دادیم. همچنین در انتها چند نمونه از دستگاه های دریل را با توجه به برند تولیدی آنها معرفی کردیم.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید