جوشکاری استیل

جوشکاری استیل

جوشکاری استیل

جوشکاری یکی از فرآیندهایی است که تقریبا در تمامی صنایع به چشم می‌خورد. این عملیات به روش‌های گوناگون و توسط انواع مختلفی از دستگاه‌های جوش برای اتصال قطعات صورت می‌گیرد. جوشکاری استیل یکی از انواع پرکاربرد جوشکاری است که روش‌های انجام آن به‌ویژه استفاده از دستگاه جوشکاری معمولی و الکترود، یکی از چالش‌هایی است که کاربران در عملیات مختلف با آن روبه‌رو هستند. هدف کلی از عملیات جوشکاری اتصال دائم بین قطعات از جنس‌های مختلف است و معمولا با ایجاد حرارت بالا و ذوب یک ماده انجام می‌شود. جوش استیل کاملا تخصصی و صنعتی بوده و برای اتصال قطعات همگون و یا ناهمگون به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش از جوشکاری برای تجهیزات گوناگون و فلزات مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه مطلب به این می‌پردازیم که جوش استیل چست و چگونه انجام می‌شود.

جوش استیل

 

جوشکاری استیل چیست؟

جوشکاری استیل روشی برای تغییر حالت استیل است که در صنایع مختلفی مانند ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به‌ طور قابل توجهی از سایر روش‌های جوشکاری متفاوت است که تفاوت اصلی آن در ترکیب شیمیایی و نوع آلیاژ آن است. جوش استیل یکی از راه‌های اتصال فولاد زنگ‌نزن است که با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. فولاد زنگ‌نزن آلیاژی مبتنی بر آهن و حاوی مقادیری از کروم است که خاصیت ضدزنگ بودن به آن می‌بخشد. این روش کاری پیچیده و تخصصی بوده و حتما باید توسط افراد مجرب و در کارگاه‌های تخصصی انجام گیرد. از آن‌جایی که فولاد ضدزنگ دارای ضریب انتقال حرارت پایینی است و در حین فرآیند جوشکاری گرما را حفظ می‌کند، بنابراین ممکن است یک کاربر بی‌تجربه نتواند در حین جوشکاری حرارت مناسبی را بر روی سطح مورد نظر اعمال کند.

انواع جوش استیل

همان‌طور که در بالا اشاره شد، جوش استیل به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام از این روش‌ها برای کاربری خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوش استیل به جهت استفاده در مصارف صنعتی، کشاورزی و ظروف خانگی کاربردهای فراوانی دارد. در این روش با تغییر شکل و آلیاژ استیل از آن در کاربری‌های گوناگونی استفاده می‌شود. این روش از جوشکاری در صنعت ساخت و ساز نیز کاربردهای بسیار فراوانی دارد و برای تولید تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوش استیل با فلزات دیگر مانند جوشکاری استیل با قلع برای تعمیر لوازم استیل کارایی دارد. در این روش دستگاه‌ها و تجهیزات مخصوص با ظرافت خاصی به‌کار برده می‌شوند.

انواع جوش استیل

 

جوشکاری استیل با الکترود

جوش استیل با الکترود و استفاده از دستگاه جوش معمولی ساده‌ترین روش‌های جوش فولاد زنگ‌نزن هستند. در این روش اتصال ورق‌های استیل، لوله، شیرآلات و سایر قطعات با استفاده از جوش یا ماده پرکننده صورت می‌گیرد که برای این منظور از الکترود استفاده می‌شود. در جوش استیل با الکترود از الکترودهایی با آلیاژهای مختلف استفاده می‌گردد و این فرآیند بدون نیاز به گاز محافظ و مهارت زیاد و با استفاده از یک دستگاه جوش معمولی انجام می‌شود. این روش بسیار متداول است و به صورت گسترده در صنایع مختلف کارایی دارد. عملکرد جوشکاری با الکترود به کمک یک جوش قوس الکتریکی و با استفاده از الکترود که در محل مورد نظر ذوب می‌شود، انجام می‌گیرد. این روش همانند سایر روش‌های صنعتی به تجهیزات خاص خود از قبیل ژل جوشکاری، سیم جوش و... نیاز دارد.

نکته‌ای که در فرآیند جوشکاری از اهمیت بالایی برخوردار است، تمیز بودن سطح قطعات مورد نظر و میزان کربن فولاد است. کربن فولاد می‌تواند موجب زنگ‌زدگی استیل شود. نوع الکترود به‌کار رفته در فرآیند جوشکاری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

جوشکاری استیل با پرتو لیزری

یکی از روش‌های اتصال و جوش استیل به استیل استفاده از پرتو لیزری است. در این روش قطعات با استفاده از لیزر با حرارت کم و سرعت بالا به یکدیگر متصل می‌شوند. برای جوشکاری با پرتو لیزری باید توجه داشت که در محل جوش ترک ایجاد نشود. برای این منظور می‌توان گاز اکسیژن را کاهش داد و گاز محافظ دیگری را جایگزین نمود. این روش به وسیله ماشین و به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. این روش از جوشکاری برای ترمیم و تعمیر بدلیجات و کارهای ظریف کاربرد دارد.

جوشکاری استیل

 

جوشکاری استنلس استیل با گاز

  • در جوشکاری استنلس استیل به سبک تیگ از فولاد ضدزنگ با کیفیت بالا، قابلیت انعطاف‌پذیری و طول عمر بالا در حرارت پایین استفاده می‌شود. در این فرآیند از گاز آرگون همراه با گازهای هلیوم و هیدروژن به عنوان گاز محافظ استفاده می‌شود. این روش جوشکاری در مقایسه با سبک میگ پیچیده‌تر و تخصصی‌تر بوده و نیاز است تا توسط افراد متخصص انجام شود.
  • جوشکاری استیل با گاز به روش میگ فرآیندی نیمه اتوماتیک برای اتصال محکم بین دو قطعه است که در آن از گاز آرگون و الکترود استفاده می‌شود. این جوشکاری در صنایع مختلفی مانند پتروشیمی، نفت و گاز، صنعت دریایی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سبک از جوشکاری برای اتصال انواع فلزات کارایی دارد.
  • جوش استیل با هواگاز که به آن جوشکاری گاز اکسی‌استیلن نیز گفته می‌شود، یک روش جوشکاری بسیار قدیمی است که برای مصارف صنعتی بسیار کاربرد دارد. جوش به روش نقطه‌ای از ارزان‌ترین روش‌های جوش استنلس استیل است که می‌توان آن را هم در پروژه‌های بزرگ و هم در پروژه‌های کوچک به کار برد. در این روش با استفاده از جریان الکتریکی لبه ساییده شده فلزات مورد نظر را حرارت داده و آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. در جوش نقطه‌ای فرآیند جوشکاری بر روی فلز با نقطه ذوب پایین انجام می‌شود تا فلز دچار تاب‌خوردگی نگردد.

جوش استیل به آهن و مس

جوش استیل به فلزات مختلف مانند جوش استیل به مس و جوش استیل به آهن و یا فلزات دیگر به منظور تعمیر لوازم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و با ظرافت بالایی انجام می‌شود. به‌طور کلی، جوشکاری استیل یکی از پرکاربردترین روش‌های جوشکاری برای تعمیر، ترمیم و تولید ظروف استیل است.

جوشکاری لوله استیل

 

جوشکاری ورق استیل نازک

جوشکاری ورق استیل با توجه به ضخامت ورق استیل صورت می‌گیرد. در حالت کلی جوش ورق استیل به دو صورت محافظ گازی و محافظ جامد با فلاکس قابل انجام است. در روش جوشکاری با محافظ گازی فرآیند، جوش با تنگستن و گاز محافظ و فیلر ذوب شونده و گاز محافظ انجام می‌شود. جوشکاری استیل با محافظ جامد با فیلر توپودری و زیرپودری انجام می‌گیرد. جوشکاری زیرپودری برای مقاطع ضخیم درنظر گرفته شده که لوازم جانبی مخصوص به خود را نیاز دارد.

جوشکاری استیل با اینورتر

یکی از بهترین ابزارها برای انجام فرآیندهای متفاوت جوشکاری، به‌کارگیری اینورتر جوشکاری است. این دستگاه با تولید گرمای زیاد موجب ذوب شدن قطعات فلزی شده و اتصال قطعات در آن صورت می‌گیرد. با استفاده از اینورترهای جوشکاری می‌توان انواع استیل، فولاد، آلومینیوم و پلیمر را به یکدیگر متصل کرد. استفاده از اینورتر برای جوشکاری مزایای بسیاری مانند کاهش مصرف انرژی، افزایش سرعت کار، کاربری آسان و... را برای کاربران فراهم می‌کند.

جوشکاری استیل با برق

جوش استیل با برق یکی دیگر از روش‌های جوشکاری است که با استفاده از تجهیزات با کارکرد توسط نیروی الکتریکی انجام می‌شود. در این روش کاربران می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های جوش مخصوص انواع استیل با درجه مقاوت بالا را به یکدیگر متصل کنند. امروزه در صنعت و تولیدات و انجام کارهایی مانند جوشکاری لوله استیل، روش جوش استیل با برق کاربرد فراوانی دارد.

جوش سرد استیل

جوشکاری سرد فرآیندی است که در حالت جامد انجام می‌شود و برای اتصال قطعات فلزی با گرمای بسیار کم و یا بدون گرما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش قطعات فلزی مورد نظر تغییر شکل قابل توجهی نخواهند داشت و اتصال بین قطعات بدون هیچ‌گونه پوششی از فلز صورت می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش از جوشکاری امکان اتصال فلزات غیرمشابه به یکدیگر است. در اتصال گرم فلزات غیرهمسان به دلیل ویژگی‌های فیزیکی متفاوت ممکن است تغییر شکل دهند و اتصال به خوبی صورت نگیرد. اما در جوش سرد به دلیل ایجاد پیوند طبیعی بین قطعات فلزی مورد نظر این مشکل ایجاد نخواهد شد.

جوش استیل 304

جوشکاری ورق استیل 304 در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. این فرآیند به دو روش مقاومتی و ذوبی صورت می‌گیرد و همین امر موجب برتری این ورق در بین سایر ورق‌ها شده‌است. ورق استیل 304 پس از عملیات جوشکاری نیازی به عملیات آنیل ندارد، که این امر مزیت قابل توجهی به‌شمار می‌رود.

در برخی از فرآیندهای جوشکاری نیاز به ماده‌ای به‌منظور پر کردن فضاهای خالی است که با موادی با نام سیم جوش پر می‌شوند. سیم جوش‌ها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند و در انواع مختلفی متناسب با فلزات گوناگون تولید می‌شوند. سیم جوش استیل طلایی یکی از پرکاربردترین انواع سیم جوش است که در جوشکاری فولادهای زنگ‌نزن استفاده می‌شود. استفاده از این سیم جوش موجب سرعت بخشیدن به فرآیند جوشکاری و کاهش عیوب می‌گردد. یکی از انواع دستگاه جوش ، دستگاه جوش بدون الکترود می باشد.

 

جوشکاری ورق استیل

نمایندگی دستگاه جوش استیل در تهران

فرآیند جوشکاری استیل نیازمند تجهیزات و تخصص لازم است. اگر قصد انجام جوشکاری بر روی قطعات استیل و سایر فلزات را دارید، بهتر است از تجهیزات و ابزارآلات مناسب این کار استفاده نمایید. جوش استیل به عنوان یکی از پرکاربردترین روش‌های جوشکاری با استفاده از تجهیزات مناسب در کاربری‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فروشگاه اینترنتی تجهیزات صنعتی نید صنعت به عنوان نماینده دستگاه جوش استیل در تهران و جوش استیل در کرج، یکی از جامع‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در کشور است که طیف وسیعی از دستگاه‌های جوش از برترین برندها را به کاربران عرضه می‌کند. شما می‌توانید با جست‌وجو در وب‌سایت نید صنعت و یا بهره‌مندی از مشاوره کارشناسان مجرب این فروشگاه تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را خریداری نمایید و در محل خود تحویل بگیرید.

 

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید