دسته بندی

لیست قیمت سیم و کابل برق

مشاهده فیلترها

سیم و کابل

سیم و کابل برق پایه و اساس صنعت و تجهیزات برقی محسوب میشوند که به عنوان انتقال دهنده انرژی الکتریکی و جریان برق بین دو نقطه است.
اکثر مردم سیم و کابل را با هم یکی میدانند، در صورتیکه سیم از یک تک هادی از جنس مس یا آلومینیوم با عایق یا روکش که برای جلوگیری از آسیب به سیم است، تشکیل شده است و کابل از چند هادی از جنس مس یا آلومینیوم در کنار یکدیگر که با روکش یا عایق پوشانده شده است، تشکیل شده است.
سیم و کابل برق با توجه به پارامترهای زیر تقسیم میشوند:

  • کاربرد
  • عایق و روکش
  • جنس هادی
  • داشتن محافظ الکتریکی یا همان شیلد
  • داشتن محافظ مکانیکی یا همان زره
  • استاندارد ها و علائم اختصاری

انواع سیم و کابل برق

قیمت سیم و کابل برق

بسیاری از خریداران سیم و کابل به دنبال قیمت سیم و کابل ارزان در بازار فروش سیم و کابل هستند. قیمت کابل و سیم تا حد زیادی به نوسانات قیمت در بازارهای داخلی و بین‌المللی بستگی دارد.
قیمت بروز سیم و کابل با توجه به موارد زیر تعیین میشود:

  • نوع هادی و کاربرد سیم و کابل
  • جنس هادی مس یا آلومینیوم که هر چه قیمت آنها بالاتر رود قیمت سیم برق یا قیمت کابل برق هم بیشتر خواهد شد.
  • سایز (سطح مقطع) به صورت یک عدد روی روکش سیم و کابل حک شده است.
  • تعداد رشته سیم و کابل ها از تک رشته تا کابل چند رشته تولید میشوند. تعداد رشته هر چه بالاتر قیمت کابل هم بالاتر است.
  • برندهای معتبر مانند: خراسان افشارنژاد، سیمیا، افق البرز، سیمکو، ابهر و... با رعایت استانداردها و کیفیت مسلما بهای تمام شده بالاتری خواهند داشت که هنگام خرید سیم و کابل این موارد را باید مدنظر قرار داد.
  • طول سیم و کابل یا متراژ آن باتوجه به مسافت مکان مورد استفاده تعیین میشود که هر چه متراژ بیشتر شود، قیمت فروش سیم و کابل برق بیشتر میشود. فروشگاه آنلاین سیم و کابل برق نید صنعت امکان فروش عمده سیم و کابل برق با بهترین قیمت ممکن را فراهم کرده است.

قیمت کابل برق

قیمت کابل برق با توجه به نوع کابل و کاربرد آن متفاوت است. همچنین در خرید کابل برق میتوان گفت برند کابل برق یکی از مهمترین عوامل است. عوامل مختلف در انتخاب بهترین برند های سیم و کابل تاثیر گذار است. اینکه یک برند جزو برندهای با کیفیت باشد را با استانداردهای ملی و بین المللی باید سنجید.

خرید انواع کابل برق

قیمت سیم برق

سیم برق ها در انواع افشان و مفتولی با هادی مسی و آلومینیومی تولید میشوند. برای خرید سیم برق از سایز 0.5 تا 300 و در دو نوع تک رشته و دورشته میتوان به نیدصنعت که امکان فروش سیم برق به صورت خرده و عمده را فراهم کرده است، مراجعه کنید.

نکات هنگام خرید سیم و کابل برق

برای خرید سیم و کابل و استعلام هر لیست قیمت سیم و کابل باید به پارامتر های زیر توجه کرد:

  • تحمل شرایط و فشار مکانیکی
  • تحمل شرایط و فشار فیزیکی و محیطی
  • ولتاژ اسمی
  • محاسبه افت ولتاژ سیم و کابل
  • برندهای معتبر و استاندارد
  • مشخصات فنی از جمله ساختار هادی، جنس هادی و عایق با حروف حک شده روی سیم و کابل مشخص شده است.
  • اندازه و ضخامت سیم و کابل با اعداد حک شده روی آنها مشخص شده است.
  • ظرفیت انتقال بار باید تحمل انتقال جریان برق محل نصب را داشته باشد و از گرم شدن و آتش سوزی جلوگیری کند.

برای خریدی بهتر و متناسب با نیاز خود و راهنمایی جامع و کامل به آکادمی نید صنعت مراجعه کرده و مقاله راهنمای خرید سیم و کابل برق را مطالعه کنید.

قیمت و خرید کابل برق

قیمت انواع کابل برق

کابل ها با توجه به کاربرد و ولتاژ به چند دسته تقسیم میشوند.

  • انواع کابل برق با توجه به کاربرد عبارتند از: کابل خودنگهدار، کنترل، ضد حریق، مخابراتی، جوشکاری، تخت، کیسه ای، کولری
  • انواع کابل برق از نظر سطح ولتاژ عبارتند از: به سه دسته کابل فشار ضعیف، فشار متوسط (20 کیلوولت و 33 کیلوولت)، کابل فشار قوی (کابل 63 کیلوولت و 132 کیلوولت) تقسیم میشود.

انواع کابل برق

کابل برق افشان

کابل افشان پر فروش ترین نوع کابل برق است، که از کنار هم قرار گرفتن چند سیم افشان با انعطاف پذیری بالا در یک عایق پی وی سی تشکیل شده است.
از مهمترین نکات در خرید کابل افشان، انتخاب سایز مناسب کابل افشان است. سایز کابل با توجه به مقدار آمپر کشیده شده از آن تعیین می‌گردد.

سیم و کابل برق مفتولی

کابل خشک، کابل NYY و کابل سخت همگی نام هایی هستند که به کابل مفتولی نسبت داده اند.
این کابل به دلیل داشتن انعطاف پذیری پایین در پروژه هایی که مسیر کابل کشی دارای پیچ و خم کمتر و نیاز به جابه جایی ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
قیمت سیم و کابل مفتولی معمولا از کابل افشان بیشتر است و استحکام بیشتری نسبت به کابل افشان دارد.

کابل زره دار

کابل زره دار یا آرمور دار دارای لایه ای محافظ از جنس فولاد گالوانیزه، آلومینیوم و سایر فلزات محکم هستند، که محافظ در برابر فشار های مکانیکی است. خرید کابل زره دار برای جلوگیری از آسیب به کابل در مکانهایی که فشار مکانیکی دارند بهترین گزینه است.

کابل کنترل

کابل کنترل برای انتقال سیگنال آنالوگ یعنی جریان های عبوری در تجهیزات و سیگنال های دیجیتال یعنی فرمان ها در تابلو برق و برای باز و بستن کلید ها در مدار برای جلوگیری از آسیب به دستگاه و تجهیزات استفاده میشود.

کابل خود نگه دار

کابل خودنگهدار برای توزیع برق به صورت هوایی استفاده میشود. جنس هادی این کابل آلومینوم سخت است و در دو مدل 5 رشته و 6 رشته تولید می‌شود. قیمت کابل خودنگهدار با توجه به کارایی بالا و هزینه های کمتر نسبت به کابل‌های مشابه جایگاه خوبی در میان سایر کابل های خطوط انتقال توانسته است، کسب کند.

کابل 20 کیلوولت

کابل 20 کیلوولت براحتی تا ولتاژ 20 کیلو ولت را انتقال میدهد. در این کابل شیلد، عایق و محافظ استفاده میشود، تا جریان برق موجود در رشته های کابل را جدا کند و آتش سوزی جلوگیری کند.

کابل آلومینیومی

جنس هادی کابل‌ها معمولا از مس یا آلومینیوم است. قیمت کابل آلومینیومی نسبت به مسی ارزانتر است و وزن آن سبکتر است، اما مقاومت ویژه آن بیشتر است و افت ولتاژ بیشتری ایجاد می‌کند. در خرید سایز یکسان کابل مسی و آلومینیومی، کابل مسی توانایی عبور جریان الکتریکی بیشتری نسبت به کابل آلومینیومی دارد. بنابراین جهت عبور بهتر جریان برق در خرید کابل آلومینیومی باید سطح مقطع بزرگتری نسبت به مسی انتخاب کنید.

کابل ضد حریق

کابل ضد حریق، ضد آتش یا نسوز کابل هایی اند که تحمل دمایی بالاتری نسبت به کابل های دیگر در مقابل شعله آتش دارند، همچنین برای سیستم های روشنایی اضطراری و اعلام حریق استفاده میشوند.

کابل جوشکاری

کابل جوشکاری انتقال جریان برق را از دستگاه تا انبر جوش را برعهده دارد. هنگام خرید کابل جوشکاری برای انتقال مناسب جریان برق و جلوگیری از برق گرفتگی به کیفیت بالای کابل توجه کنید.

کابل کولری

کابل برق کولری که ارتباط بین کلید کولر تا موتور کولر برقرار می کند، از جنس مس و با روکش پی وی سی و با رنگ مشکی یا سفید است.

سیم و کابل صنعتی همان‌طور که از اسم آن مشخص است، با کیفیت و استانداردی تولید می‌شوند، که قادر به تامین جریان برق دستگاه‌های صنعتی باشند. قیمت کابل برق صنعتی در صورت انتخاب محصول با کیفیت کمی گران‌تر از سیم و کابل معمولی خواهد بود. زیرا در تولید انواع سیم و کابل صنعتی به دلیل حساسیت محیط و دستگاه‌ها از مواد اولیه با‌کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی استفاده می‌شود.

معرفی ساختمان کابل

ساختمان کابل هایی که در برق فشار ضعیف و فشار قوی استفاده میشوند با کابل های مخابراتی متفاوتند. کابل ها دارای دو قسمت هادی و عایق اند. جنس، سطح مقطع، نوع هادی، عایق آنها متفاوتند. هادی سیم و کابل مفتولی، انعطاف پذیر و رشته ای میتواند باشد که با توجه به شرایط نصب و شرایط الکتریکی انتخاب میشوند.

مشخصات فنی کابل ها بر اساس نوع هادی و جنس هادی

  1. کابل هادی مسی با حرف N
  2. کابل با هادی آلومینیوم با حرف NR
  3. هادی دایره ای شکل با حرف R
  4. هادی یک رشته دایره ای با حرف E
  5. هادی چند رشته با حرف M
  6. هادی به شکل مثلث با حرف S
  7. کابل با عایق پرتو دور با حرف Y
  8. حفاظت فولادی نواری شکل با حرف R
  9. ورق متالیزه با حرف H
  10. روکش کمربندی پرتور دور با حرف Y
  11. سیم تحمل کننده هوایی با حرف T

عایق کابل برق معمولا از جنس پلی اتیلن اند. بهترین ماده برای عایق پلی وینیل کلراید است. بستگی به نوع کابل از عایق هایی با جنس پی وی سی و پلی اتیلن تولید میشود.
ز
ره کابل برق یک لایه بر روی عایق برای محافظت در برابر فشار مکانیکی، نور خورشید، رطوبت، حیوانات جونده است. کابل با زره از جنس سیم فولادی و سیم آلومینیومی در زمین دفن و در فضای باز استفاده میشود.

قیمت انواع سیم برق

انواع سیم برق بر اساس نوع هادی و کاربرد عبارتند از:

سیم برق افشان
سیم ارت
سیم برق مفتولی
سیم برق نایلون
سیم لاکی

انواع سیم برق

قیمت سیم برق افشان
سیم برق افشان از کنار هم قرار گرفتن رشته سیم های مس آنیل شده در کنار یکدیگر با عایق تشکیل شده است. به دلیل انعطاف پذیر بودن در سیم کشی های پر پیچ و خم به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت سیم افشان نسبت به سیم مفتول در یک سایز مشخص، ارزان‌تر است.
قیمت سیم ارت
سیم زرد و سبز رنگ که به سیم ارت و سیم اتصال به زمین هم شهرت دارد. به صورت افشان و مفتول با هادی مسی وجود دارد.
انتقال جریان نشتی به سمت زمین باعث حفاظت از تجهیزات الکتریکی در برابر آسیب دیدگی و جان انسان در برابر برق گرفتگی می‌شود. با کاربرد زیادی که سیم ارت دارد خرید آن از برترین برندها مهم است.
قیمت سیم لاکی
سیم لاکی با انعطاف پذیری بسیار بالا، حجم بسیار کم و تحمل گرمایی بالا که دارد، در سیم پیچی موتورهای الکتریکی، بلندگو، القاگر و آهنرباهای الکتریکی و خیلی از وسایلی که نیاز به سیم پیچی الکتریکی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
انواع سیم برق بر اساس نام اختصاری و کاربرد آنها

  • سیم NYA با جنس هادی مسی تک لایه نرم با روکشی پلاستیکی که در رنگ های آبی، قهوه ای، سیاه، زرد، سبز تولید میشود. برای استفاده در زیر گچ مناسب نیست. به صورت ثابت در محل های خشک در داخل لوله های پی وی سی یا فولادی نصب شوند.
  • سیم NYAF تشکیل شده از رشته های نازک سیم مسی که بهم پیچ خورده و با روکش پلاستیکی به رنگ های سبز، سیاه، آبی، زرد و قهوه ای موجودند. نصب این سیم به صورت ثابت در محل خشک و بدون رطوبت در داخل لوله هایی به جنس پی وی سی یا فولادی صورت میگیرد.
  • سیم NYM به صورت تک لایه مسی مقاوم در برابر رطوبت و دارای عایق پی وی سی به رنگ های قهوه ای، سیاه، آبی است. علاوه بر محل های خشک با نصب ثابت در محل مرطوب مانند کولر هم استفاده شود. برای استفاده در زیر گچ هم مناسب است.
  • سیم Y به صورت 2، 3 و 4 رشته ای با روکش پی وی سی به یکدیگر تابیده اند. نصب این سیم باید در لوله های پی وی سی یا فولادی قرار بگیرد. برای تلفن و زنگ اخبار و دستگاههای دیگر علامت دهنده استفاده میشود.

مزایای خرید سیم و کابل از نید صنعت

  • مهمترین اصل در خرید سیم برق یا خرید کابل برق کیفیت و اصالت کالا است که در نیدصنعت برترین ها را با ضمانت اصالت به فروش میرسانند.
  • کیفیت سیم و کابل ها در برندهای مختلف متفاوت است در سایت نیدصنعت فقط برندها با کیفیت بالا برای خرید سیم و کابل قرار دارد.
  • سیم و کابل به صورت متری، کلاف و حلقه به فروش میرسد که در متراژهای بالا تخفیف های مناسبی اعمال میشود.
نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالاها نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید