کابل برق خودنگهدار
دسته بندی

قیمت کابل خود نگهدار

کالاهای موجود
مشاهده فیلترها

کابل خود نگهدار

یکی از محصولات سیم و کابل، کابل خود نگهدار می باشد.امروزه در بسیاری از مناطق افراد از کابل خودنگهدار یا کابل ABC برای توزیع برق استفاده می‌کنند. در این نوع کابل‌ها آلیاژ آلومینیوم به‌عنوان هادی یا همان رسانا مورداستفاده قرار می‌گیرد، غالباً این نوع کابل‌ها در خطوط هوایی استفاده می‌شوند، هزینۀ استفاده از این نوع کابل در مقایسه با بسیاری از کابل‌ها پایین‌تر است.

کابل خود نگهدار چیست؟ این کابل معمولاً پوشش بیرونی کابل‌های ABC یا خودنگهدار از جنس پلی‌اتیلن است. طی سال‌های اخیر به دلیل هزینۀ نسبتاً پایین و نصب آسان، محبوبیت کابل‌های ABC به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است. درون این نوع کابل‌ها معمولاً چند رشته سیم آلومینیومی مجزا قرار دارد. در ادامه دربارۀ این نوع کابل‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

قیمت کابل خود نگهدار

کابل خودنگهدارقیمت متفاوتی دارد که بر اساس موارد مختلفی قابل تغییر هستند چند نمونه از این موارد شامل: نوع کابل، تعداد رشته کابل، سطح مقطع، تکفاز یا سه فاز بودن کابل،نرخ روز آلومینوم، فشار قوی و ضعیف بودن، برند و نوسان قیمت بازار. برای اطلاع دقیق تر از قیمت کابل خود نگهدار به سایت ما مراجعه کنیدیا با کارشناسان روش نید صنعت تماس حاص فرمایید.

پارامتر مهم جهت خرید کابل خودنگهدار

افراد پیش از خرید کابل خودنگهدار باید در ابتدا نوع کابل متناسب با نیاز خود را بیابند. در واقع نوع کابل ABC ایده آل در هر موقعیت متفاوت است. برای دریافت راهنمایی در مورد کابل ABC یا خودنگهدار ایده آل و خرید آن می‌توانید با مجموعه نید صنعت تماس بگیرید. این مجموعه، بیش از ده سال سابقۀ فعالیت در زمینۀ تأمین قطعات صنعتی دارد.

قبل از خرید این محصول باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

  • به میزان مقاومت عایق دقت کنید. زیرا قرار است این کابل برق در مقابل نور آفتاب قرار بگیرد. بنابراین باید دوام بالایی داشته باشد.
  • آلیاژ آلومینیومی که برای تولید کابل برق خودنگهدار استفاده می‌شود، باید خالص و بدون ترکیبات اضافه باشد.
  • قبل از خرید این محصول به علائم و نوشته‌های روی آن دقت داشته باشید.

 

انواع کابل‌های برق خود نگهدار عبارتند از:

• کابل خودنگهدار فشار ضعیف
• کابل خودنگهدار فشار متوسط
کابل خود نگهدار فشار ضعیف از ولتاژ 220 ولت تا 1 کیلوولت به صورت کابل خودنگهدار تکفاز و سه فاز تولید میشود و معمولا در توزیع خانگی استفاده میشود. برای بررسی مشخصات و قیمت کابل برق سه فاز به نید صنعت مراجعه کنید. اما کابل‌ خودنگهدار فشار ضعیف با 3 رشته یا کنتر تهیه می‌شود. یک رشته نول هم در کنار سیم‌های فاز نگهدارنده کاربرد دارد.
کابل خودنگهدار فشار متوسط  از ولتاژ 1 کیلوولت تا 63 کیلوولت است و از یک رشته سیم فولادی نگهدارنده لخت که سه رشته کابل دور آن پیچیده شده،تشکیل شده اند وچون در مقابل اشعه خورشید مقاوم هستند به صورت کابل خودنگهدار هوایی  استفاده میشوند.

انواع کابل خودنگهدار بر اساس تعداد رشته

به‌طورکلی در اکثر مواقع کابل‌های ABC یا خودنگهدار را بر اساس تعداد رشته سیم‌های درون آن دسته‌بندی می‌کنند. از میان انواع کابل ABC بر اساس تعداد رشته سیم‌ها می‌توان به کابل چهار رشته‌ای، شش رشته‌ای و کابل خودنگهدار 5 رشته اشاره کرد. تمامی کابل‌های ABC دارای سه رشته فاز هستند. در واقع تفاوت اصلی انواع این کابل‌ها در تعداد سایر رشته سیم‌های آن‌ها است.

کابل‌های چهار رشته‌ای علاوه بر سه رشته فاز یک‌رشته نول دارند. این رشته به‌منظور روشنایی در این نوع کابل مورداستفاده قرار می‌گیرد. در کابل پنج رشته‌‌ای علاوه بر رشتۀ نول برای روشنایی، یک‌رشتۀ نول با عملکرد نگه‌دارنده نیز وجود دارد. کابل‌های شش رشته‌ای علاوه بر سه رشته فاز، سه رشتۀ دیگر با عملکردهای متفاوت دارند.

مزایا و معایب کابل خودنگهدار

یکی از مهم‌ترین مزایای کابل‌های ABC یا خودنگهدار هزینۀ نصب نسبتاً پایین آن‌ها است. این کابل‌ها وزن پایینی دارند. ازاین‌جهت نصب این کابل‌ها نیز در مقایسه با سیار کابل‌ها آسان‌تر است. این نوع از کابل‌ها ایمنی بسیار بالایی دارند. از میان سایر مزایای کابل‌های ABC می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر اشعۀ فرابنفش نور خورشید اشاره کرد. میزان نوسان جریان برق در این نوع از کابل‌ها بسیار پایین است.در صورت استفاده از این نوع کابل، مقداری از برق اتلاف می‌شود، مقاومت پوشش خارجی این نوع کابل‌ها در برابر هوای خیلی سرد نسبتاً پایین است.

کابل خودنگهدار یا abc

کاربرد کابل خودنگهدار

کاربرد اصلی این کابل‌ها در خطوط انتقال برق است. در برخی از مواقع، امکان برقراری جریان از طریق کابل‌های زیرزمینی به دلیل فقدان زیرساخت‌ها وجود ندارد. در چنین شرایطی می‌توان از کابل‌های ABC یا همان خودنگهدار استفاده کرد. در اکثر مواقع این نوع از کابل‌ها بر روی دکل‌ها برای برقراری جریان برق در فواصل متوسط یا کوتاه، مورداستفاده قرار می‌گیرند. از میان سایر کاربردهای این کابل‌ها می‌توان به انتقال داده‌های مخابراتی اشاره کرد.

 

هادی درون کابل خودنگهدار

بهترین برند کابل خود نگهدار

کابل خودنگهدار دارای کاربرد بسیار زیادی در زندگی ما دارد پس بهتر است برای انتخاب و خرید ان به جای مطمئن و برند مطرح مراجعه و خریداری نمود کابل خود نگهدار دارای برند های متفاوتی می باشد که از بهترین های آنها سیمیا و مسین می باشد.

نتیجه‌گیری

برای خرید کابل ABC یا خودنگهدار می‌توانید با مجموعه نید صنعت تماس بگیرید. این نوع از کابل‌ها بیشتر در خطوط هوایی برای برقراری جریان برق مورداستفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های ABC انواع مختلفی دارند. از میان انواع آن‌ها می‌توان به کابل چهار رشته، پنج رشته و شش رشته اشاره کرد.

هادی درون کابل خودنگهدار از جنس آلومینیوم است. به‌طورکلی این نوع از کابل‌ها، وزن نسبتاً پایینی دارند. مقاومت پوشش بیرونی این کابل‌ها در برابر عوامل محیطی مانند اشعۀ فرابنفش نسبتاً بالا است. غالباً این نوع از کابل‌ها برای برقراری جریان در فواصل بسیار طولانی به دلیل ایجاد افت ولتاژ مورداستفاده قرار نمی‌گیرند. هزینۀ نصب این کابل‌ها پایین است.

 

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالاها نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید