دسته بندی

دستگاه جوش CO2 (میگ/مگ)

مشاهده فیلترها

دستگاه جوش co2

دستگاه جوش ابزاری بسیار کاربردی در صنایع گوناگون است که در مدل‌ها و انواع متفاوتی توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شود. این دستگاه‌ها یکی از پرکاربردترین تجهیزات جوش هستند که در توان‌های مختلف و برای کاربری‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. مراکز صنعتی و کارخانه‌های تولیدی مانند تولیدی لوازم خانگی، شرکت‌های نفت و گاز و صنایع پتروشیمی از مهم‌ترین کاربران دستگاه‌های جوش هستند. دستگاه جوش co2 یکی از انواع دستگاه‌های جوش است که فرآیندی جوشکاری به‌وسیله آن با سرعت بالا صورت می‌گیرد. انواع گوناگونی از دستگاه‌ها جوش co2 با توان‌های متفاوتی در بازار وجود دارند که برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها توسط برندهایی مانند رونیکس، آروا، ادون، توسن و... در بازار موجود هستند. برای اطلاع ازسایر قیمت دستگاه جوشکاری به سایت نید صنعت مراجعه فرمایید

انواع دستگاه جوش co2

دستگاه جوشکاری co2 چیست؟ در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، تک‌فاز و سه‌فاز تولید و  در مدل‌های دستگاه جوش خانگی co2 و... به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه با استفاده از گاز دی‌اکسید کربن کار می‌کند و برای انجام عملیات جوشکاری، قوس الکتریکی را ایجاد می‌نماید. انواع مختلف دستگاه جوش ۲co در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این مدل از دستگاه‌های جوشکاری تنظیمات از پیش تعیین شده دارند و به‌صورت خودکار کار می‌کنند، اما برخی دیگر قابل تنظیم هستند و با توجه به نوع کاربری می‌توان میزان آمپر، میزان قوس، میزان گرما و... را در آن‌ها تنظیم کرد. تنظیمات آمپر در این دستگاه‌ها با توجه به ضخامت فلز مورد نظر صورت می‌گیرد.

دستگاه جوشکاری co2 یا میگ برای اتصال انواع فولاد، آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ، نیکل و... کارآیی دارد. این دستگاه جهت جوشکاری در صنایع ساخت و ساز، گارگاه‌های صنعتی، آهنگری‌ها، صنایع خودروسازی، صنعت کشتیرانی، صنعت نفت وگاز، جوشکاری زیر آب و... مورد استفاده بسیاری قرار می‌گیرد. این تجهیز از اجزای مختلفی ماند سیم جوش، سیلندر گاز، تفنگ میگ و گیره اتصال تشکیل می‌شود که هرکدام انجام کار خاصی را برعهده دارند.

دستگاه جوش میگ مگ

دستگاه جوش تجهیزی است که در عملیات جوشکاری برای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر استفاده می‌شود. با توسعه و پیشرفت تکنولوژی تغییرات چشمگیری در فرایند جوشکاری رخ داد و جوشکاری میگ مگ جایگزین فرایند جوشکاری با الکترود دستی گردید. امروزه جوشکاری میگ مگ کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد. این فرایند توسط دستگاه جوش میگ مگ قابل انجام است و در آن حرارت لازم برای ذوب الکترود و فلز پایه از طریق تشکیل قوس الکتریکی در بین آن‌ها تامین می‌شود. در جوشکاری میگ مگ الکترود سیمی است که به‌طور دائم و با سرعت معین به حوضچه جوش تغذیه شده و به‌عنوان فلز پرکننده فضای خالی مصرف می‌گردد. در این جوشکاری قوس الکتریکی حوضچه جوش و فضاهای حرارت دیده اطراف آن به‌وسیله گاز محافظت می‌گردد. در این صورت، گاز محافظ باید به‌طور کامل از فلز جوش محافظت کند. دستگاه جوش صبا الکتریک و دستگاه جوش آروا یکی از بهترین دستگاه جوش در زمینه co2 می باشد برای اطلاع بیشتر درباره ی این دستگاه جوش ها به سایت نید صنعت مراجعه فرمایید.

 

اجزای دستگاه جوشکاری co2

همان‌طور که در بالا اشاره شد دستگاه جوش co2 از اجزای گوناگونی تشکیل شده‌است. زمانی پروسه جوشکاری تکمیل می‌شود که تمامی این اجزا در دستگاه جوش وجود داشته باشند. مهم‌ترین اجزا یک دستگاه جوش عبارتند از:

  • تفنگ میگ: تفنگ میگ یا اسلحه جوش قسمت پایانی دستگاه جوش است که عمل اتصال به‌وسیله آن انجام می‌شود. این بخش دارای اتصال بین جریان جوشکاری و سیم جوش است.
  • مخزن سیم جوش: سیم جوش co2 دستگاه ماده‌ای است که برای پر کردن فضای خالی به کار می‌رود. این ماده شبیه فلز یا بر پایه فلز بوده و می‌توان گفت که در جوشکاری co2 نقش الکترود را ایفا می‌کند.
  • سیلندر گاز: در فرآیند جوش co2 به لایه‌های محافظ گاز نیاز است تا عملیات به این روش صورت گیرد. برای ایجاد لایه‌های محافظ گاز به سیلندر گاز نیاز است تا بتوان گاز موجود برای انجام جوشکاری را فراهم نمود.
  • گیره اتصال: از گیره اتصال برای برقراری مدار بین اجزا دستگاه استفاده می‌شود. این گیره کمک می‌کند تا بتوانیم بین تفنگ میگ و قطعه مورد نظر اتصال برقرار کنیم تا انجام فرآیند جوشکاری به‌راحتی صورت گیرد.

دلایل استفاده از co2 در جوشکاری فولاد‌های کربنی

برای جوشکاری فولادهای کربنی از گاز co2 به عنوان لایه محافظ استفاده می‌شود. استفاده از این گاز باعث می‌شود ایجاد اتصال در فلزات دیگر نیز برقرار شود. این امر به دلایلی صورت می‌گیرد که در زیر به شرح آن می‌پردازیم.

افزایش نفوذ جوش

در جوشکاری co2 می‌توان با متمرکز کردن حرارت قوس، نفوذ بیشتری را ایجاد کرد. این امر موجب بهبود بیشتر عملیات جوشکاری می‌شود و استحکام بیشتری را ایجاد می‌نماید.

کاهش تنش سطحی

تنش سطحی در عملیات جوشکاری باعث می‌شود تا نفوذ کمتری ایجاد شود. بکارگیری گاز co2 این تنش را کاهش داده و نفوذ بیشتری را در اتصال ایجاد می‌نماید.

کاهش میزان اکسیداسیون

بالا بودن حرارت در فرآیند استفاده از دستگاه جوش سه او دو، این گاز را به اکسیژن و مونوکسید تجزیه می‌کند که این امر موجب کاهش اکسیداسیون می‌شود. این عامل موجب شکل‌گیری بهتر اتصال در عملیات جوشکاری می‌شود.

کاهش هزینه‌ها

گاز co2 در مقایسه با گازهای هلیوم و آرگون از قیمت پایین‌تری برخوردار است. در نتیجه استفاده از این گاز در روش جوشکاری  co2 سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود و صرفه اقتصادی بیشتری را فراهم می‌آورد.

نکات ایمنی استفاده از دستگاه جوش co2

نکات مهمی در استفاده از بهترین دستگاه جوش co2 وجود دارد که توصیه می‌شود به آن‌ها توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • در حین عملیات جوشکاری به هیچ وجه فولاد گالوانیزه را جوش ندهید. چراکه این فلز دارای یک پوشش از جنس روی است که در حین سوختن، گازهای سمی تولید می‌کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این گازها می‌تواند موجب مسمومیت شود.
  • توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از موتور جوش co2 دستهایتان چرب نباشد و شیر کپسول را روغنی نکنید.
  • همواره قبل از شروع فرآیند جوشکاری سطح قطعه‌های مورد نظر را با ابزار مناسب صاف کنید و سپس عملیات را شروع نمایید.
  • در فواصل زمانی منظمی دستگاه جوش را به‌خوبی تمیز کنید تا دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد.
  • کیفیت جوش انجام شده توسط دستگاه به پارامترهای مختلفی مانند تنظیم ولتاژ مناسب، تنظیم سرعت سیم جوش، فشار گار خروجی و مهارت جوشکار بستگی دارد. از این‌رو، کاربران باید از مهارت کافی جهت تنظیم این دستگاه و نحوه استفاده از آن برخوردار باشند.
  • علاوه‌بر نکات بالا توجه داشته باشید که حتما در حین جوشکاری از دستکش ایمنی، ماسک و عینک مخصوص استفاده نمایید.

قیمت دستگاه جوش co2

دستگاه جوش co2 قیمت متغیری با توجه به فاکتورهایی مانند توان و برند دستگاه دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از لیست قیمت دستگاه جوش co2، قیمت دستگاه جوش سه او دو و مشخصات فنی این دستگاه‌ها به وبسایت فروشگاه نید صنعت مراجعه کنید و یا از طریق تماس با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل نمایید. قیمت دستگاه جوشکاری co2 و قیمت دستگاه جوش سه و دو در این وبسایت کاملا به‌روز بوده و در نازل‌ترین سطح قرار دارد.

قیمت دستگاه جوش میگ مگ

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه جوش میگ و سایر دستگاه‌ها از طریق وب‌سایت فروشگاه اینترنتی نید صنعت به جست‌وجو بپردازید و یا با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل کنید. نید صنعت نماینده فروش دستگاه جوش میگ مگ و سایر دستگاه‌های جوش در ایران است که تمامی محصولات را در نازل‌ترین سطح قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. فروشگاه نید صنعت با بیش از ده سال سابقه و اعتبار برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و آسودگی خاطر مشتریان از خرید اینترنتی، کلیه سفارش‌ها را با ضمانت در اصالت و گارانتی کالا به سراسر ایران ارسال می‌کند.

 

نمایندگی دستگاه جوش co2

فروشگاه آنلاین تجهیزات صنعتی نید صنعت نماینده فروش دستگاه جوش co2 و سایر ابزارآلات و تجهیزات از برترین برندهای داخلی و خارجی است. شما می‌توانید خرید دستگاه جوش co2 و سایر تجهیزات مورد نیاز خود را از این فروشگاه انجام دهید و در کوتاه‌ترین زمان در محل خود دریافت نمایید.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالاها نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید