کابل برق مناسب کولر گازی

از آنجایی که اغلب مناطق کشور ایران در اقلیم‌ گرم و خشک واقع شده‌اند، استفاده از وسایل سرمایشی برقی اجتناب‌ناپذیر است. کولرهای گازی از محبوب‌ترین وسایل برقی هستند که در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. تجهیزات برقی حساسیت بالایی داشته و استفاده از سیم مناسب برای عملکرد صحیح وسایل برقی اهمیت فراوانی دارد؛ به همین دلیل انتخاب کابل برق برای کولر گازی باید با در نظر گرفتن مشخصات مختلفی صورت بگیرد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

کابل برق مناسب کولر گازی

عواملی تاثیرگذار در انتخاب کابل برق مناسب کولر گازی

اغلب مشکلاتی که در کولرهای گازی اتفاق می‌افتند، به دلیل اختلالاتی هستند که در کابل برق کولر گازی رخ داده‌اند. این مشکلات می‌توانند به سوختن دستگاه، سوختن کابل و حتی به وجود آمدن بار اضافی ختم شوند؛ از این رو، لازم است هنگام انتخاب کابل برق برای کولر گازی عوامل مختلفی را در نظر بگیریم. معمولا مقدار ظرفیت سرمایشی و گرمایشی بروی کولر گازی ها به وات نوشته شده است یا btu که اگر این مقدار را بر 3.5 تقسیم و بر 12 ضرب کنیم به حاصل بدست آمده btu میگویند. btu مخفف british therminul unit است. برای اطلاع از قیمت و خرید سیم و کابل با کارشناسان ما در نید صنعت تماس حاصل فرمایید.

  • انتخاب کابل بر اساس جریان مورد نیاز کولر
  • قطر مناسب کابل براساس ظرفیت کولر
  • کابلی با عایق مقاوم در برابر گرما 
  • شرکت تولید کننده کابل و کیفیت کابل

توجه به جریان الکتریکی مورد نیاز دستگاه

اولین عاملی که در انتخاب کابل برق مناسب کولر گازی تأثیرگذار بوده، جریان برق مورد نیاز کولر است. هر کولر گازی بر اساس ظرفیت خود به جریان الکتریکی خاصی نیاز دارد. اگر برای کولرهای گازی با ظرفیت بالا از سیم و کابل فشار ضعیف استفاده شود، این امر می‌تواند سلامت و عملکرد صحیح دستگاه را به خطر بیندازد. معمولاً جریان الکتریکی مورد نیاز کولر گازی در مشخصات اولیه دستگاه ذکر می‌شود، اما گاهی ممکن است برای محاسبه آن نیاز به استفاده از فرمول‌های خاصی باشد که در بخش‌های بعدی به آن‌ها می‌پردازیم.

توجه به ویژگی‌های ساختاری کابل

یک کابل مناسب باید از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشد و بتواند در برابر خمش، پیچش و حتی صدمات فیزیکی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. انطباق میان قطر سیم با ظرفیت دستگاه نیز نباید از دید شما پنهان بماند. این گفته به این معنا است که هرچه ظرفیت کولر گازی شما بالاتر باشد، قطر کابل برق مناسب کولر گازی نیز بیشتر می‌شود.

همچنین لازم است که کابل برق برای کولر گازی از عایق مناسبی برخوردار باشد تا بتواند در برابر حرارت زیاد ناشی از فعالیت دستگاه به خوبی مقاومت کند. استفاده از کابل‌هایی که بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید شده‌اند، مؤلفه دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

ویژگی های کابل برق کولری

  • عایق پی وی سی
  •  در مقابل ضربات به واسطه استفاده از غلاف مقاومت بالایی دارد.
  • دارای ضخامت 7 سانتی متر
  • نسبت به سایر کابل ها انعطاف پذیری کمتری دارد.
  • برای استفاده در ساختمان های خشک و مرطوب مناسب است.
  • هادی رسانا از جنس فلز مس

توجه به شرکت تولیدکننده و عرضه‌کننده

کیفیت ساخت کابل برق برای کولر گازی تحت تأثیر تولیدکننده آن نیز قرار دارد. هر چه اعتبار تولیدکننده بیشتر باشد و از فرایند تولید ایمن‌تر و پیشرفته‌تری استفاده کند، کیفیت کابل برق کولر گازی افزایش می‌یابد. در این میان، مجموعه نید صنعت با بهترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی همکاری کرده و انواع کابل برق برای کولر گازی از جمله کابل کولری 1.5×4 البرز الکتریک نور (لینکو) را عرضه می‌کند. قیمت های موجود در بازار کابل برق کولری در این مجموعه پایین‌تر از قیمت بازار تعیین شده است.

جریان الکتریکی کولر گازی چگونه محاسبه می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد، کابل برق مناسب برای کولر گازی باید متناسب با جریان الکتریکی مورد نیاز دستگاه انتخاب شود. تصور کنید که به دنبال کابل برق کولر گازی ۲۴ هزار هستید. عدد 24 هزار با عنوان BTU شناخته می‌شود که معیار سرمایش کولر گازی در واحد زمان است.

BTU  واحد اندازه گیری ظرفیت سرمایشی کولر گازی

اگر BTU یا عدد 24 هزار بر 2000 تقسیم شود، مقدار جریان الکتریکی مورد نیاز دستگاه به دست می‌آید؛ بنابراین هنگام خرید کابل برق کولر گازی ۲۴ هزار باید کابلی را برگزینید که بتواند در شرایط مختلف 12 آمپر را به خوبی از خود عبور دهد.

این نکته در مورد کابل مناسب کولر گازی ۳۰۰۰۰ نیز صادق است و با تقسیم عدد 30 هزار بر 2000 می‌توان فهمید که کابل مناسب این دستگاه باید بتواند جوابگوی جریان الکتریکی 15 آمپر باشد؛ از این رو، اگر ظرفیت کولر گازی شما بین 18 تا 32 هزار است، باید از کابل 3×4 استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

این روزها استفاده از کولر گازی به شدت رواج پیدا کرده است. در این راستا، انتخاب کابل برق برای کولر گازی باید با در نظر گرفتن جریان الکتریکی مورد نیاز دستگاه، کیفیت ساخت، عرضه‌کننده و تولیدکننده محصول و... صورت بگیرد تا بتواند عملکرد صحیح کولر گازی را تضمین کند. در این میان، مجموعه نید صنعت با عرضه باکیفیت‌ترین کابل‌های کولر گازی در ظرفیت‌های مختلف جوابگوی نیازهای مشتریان خود است. برای کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه در تماس باشید.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید