بهترین برند کابل شبکه

آشنایی با بهترین کابل شبکه و همچنین شناخت بهترین برند های کابل شبکه

بهترین برند کابل شبکه

بهترین برند کابل شبکه موجود در بازار

‌بهترین کابل های شبکه یا کابل Lan مجموعه‌ای از سیم‌های به هم پیوسته از جنس شیشه یا مس هستند که وظیفه انتقال داده‌ها در یک شبکه کامپیوتری را بر عهده دارند. کابل از زوج‌های به هم پیوسته تشکیل شده است. این زوج‌ها 8 عدد بوده که دو به دو، به دور هم پیچیده شده اند. همچنین در ‌کابل های شبکه (بسته به نوع آن‌ها) از شیل و فویل نیز استفاده می‌کنند و نهایتا کابل را با روکش بیرونی می‌پوشانند. هر کدام از این موارد بر کیفیت و قیمت کابل لن، تاثیر می‌گذارد. برای مطالعه بیشتر درباره راهنمای خرید کابل شبکه به این لینک مراجعه کنید.
در صنعت کابل‌سازی، کابل های شیلددار را stp و بدون شیلد را utp می گویند. کابل های شیلددار جز بهترین کابل های شبکه موجود در بازار هستند، زیرا از تداخل سیگنال ها جلوگیری می کنند.
این کابل برای برقراری ارتباط بین تجهیزات اکتیو و برق رسانی به کاربرده می شود، که اطلاعات و داده را انتقال میدهد، عملکرد این کابل ها مانند عمکرد رگ در بدن است. به این دلیل برای زندگی ما حاز اهمیت است.
کابل cat5 اولین نسل از کابل های شبکه بوده که تا به امروز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سپس cat5e تولید شد که نسبت به مدل قبلی پیشرفته تر و سرعت انتقال داده در آن بیشتر است. بعد از مدتی هم کابل‌های cat6 و cat6a وارد بازار شدند. این کابل ها مدرن تر از نمونه های قبلی بودند و ضعف کابل های شبکه قبلی را جبران کردند.
در سال های اخیر cat7 و cat8 نیز به دنیای کابل شبکه اضافه شده اند که به لحاظ سرعت انتقال داده بسیار سریعتر و بهتر عمل می کنند.
لازم به ذکر است که در ایران بهترین کابل شبکه دو محصول cat6 و cat5 است که از محبوبیت بشتری برخوردار هستند و در کارخانجات صنعتی، ساختمان های مسکونی یا ادارات از آن ها استفاده می کنند.
در زمینه کابل های شبکه بهتر است بدانید، کابل هایی که تست فلوک بر روی آن ها انجام می شود، کیفیت و قیمت بالاتری دارند.
تاییدیه تست فلوک به این صورت است که کابل ها را قبل از ارائه به بازار از نظر حجم و سرعت انتقال اطلاعات، اتصال درست سوکت و کیفیت بالای محصولات ارزیابی می کنند. خوب است بدانید که بهترین مارک های کابل شبکه دارای تاییدیه تست فلوک هستند.
یکی از انواع سیم و کابل، سیم و کابل های مخابراتی ست که به منظور راحت تر شدن ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از راه های برقراری ارتباطات، تلفن است برای استفاده از تلفن نیازمند تجهیزاتی از قبیل کابل تلفن است. 

خرید بهترین کابل شبکه

بهترین مارک ‌کابل های شبکه

بیشتر تفاوت ‌کابل های شبکه به کیفیت، سرعت، پهنای باند و قیمت آن‌ها مربوط می‌شود. در حقیقت شرکت‌های سازنده، نوع کیفیت کابل را تعیین می‌کنند. به همین علت هنگام خرید باید به برندهای کابل شبکه دقت کنید تا از انتخاب نهایی خود راضی باشید.

انواع شرکت های تولید کننده کابل شبکه:

  • کابل شبکه لگراند LEGRAND
  • کابل شبکه نگزنس NEXANS
  • کابل شبکه اشنایدر SCHNEIDER
  • کابل شبکه بلدن BELDEN
  • کابل شبکه پریسمان PRYSMIAN
  • کابل شبکه زیمنس SIEMENS
  • کابل شبکه دی لینک D-LINK

لگراند : لگراند یک برند نامدار و باسابقه فرانسوی می باشد که محصولات متعدد ومتنوع بسیاری در زمینه تولید ابزار  شبکه در سراسر جهان همچنین در ایران را پوشش میدهد. و در تولید انواع ابزار آلات پسیو شبکه مثل کابل شبکه ،کیستون، پچ کورد، پچ پنل و ... جایگاه ویژه ای دارد. کابل های شرکت لگراند به  Cat5، Cat5e، Cat6،Cat6a و Cat7طبقه بندی شده اند که در این موارد با هم متفاوت اند: ضخامت روکش، میزان درهم تنیدگی زوج سیم ها و داشتن شیلد .

نگزنس : برند نگزنس یک شرکت فرانسوی می باشد که در زمینه تولید کابل Cat6 UTP،  Cat6 SFTP و  Cat6 FTP  Cat6 فعالیت دارد. این شرکت کابل های خود را با رنگ های منحصری از هم تفکیک کرده است. مثلا  کابل cat5، cat6،cat7 را با رنگ نارنجی و OUTDOOR را با رنگ مشکی عرضه می کند.

اشنایدر: این شرکت هم کابل هایی با رنگ های منحصر به خود را تولید میکند به طور مثال کابل UTP و FTP آبی SFTP با رنگ سبز تولید می شود.

بلدن :  این شرکت برند آمریکایی می باشد که تجهیزات این برند طول عمر بالایی دارند نسبت به برند های دیگر، کابل Cat5و  Cat6موجود در بازار ایران تفاوت هایی دارند از جمله جنس رشته سیم های درون کابل مسی باشند یا آلومینیومی چون کابل مسی سرعت و کیفیت بالاتری دارد که برای شبکه بزرگ مثل بانک ها، بیمارستان ها، ادارات و ... مناسب می باشند.

پریسمان: این برند ایتالیایی می باشد، این شرکت روی تولید کابل شبکه متمرکز بوده و رتبه برتر را در این زمینه دارد.

زیمنس: زیمنس یک شرکت آلمانی می باشد که بخش کوچکی از تولیدات آن میتوان به تولید کابل شبکه اشاره کرد. به چهار دسته تقسیم می شوند از جمله پزشکی، صنعت، انرژی و زیر ساخت های شهری.

دی لینک: موسس این شرکت تایوانی می باشد که نسبت به هم فعالان خود سابقه کمتری دارد، اسم برند این شرکت در ابتدا داتکس بوده که به اسم دی لینک تغییر یافت، این شرکت ابزارهایی از نظیر مودم، روتر، اکسس پوینت و ... که بسیار پر طرفدار هستند را در بازار عرضه میکنند. این شرکت اخیرا وارد عرصه ی تولید کابل شبکه شده که کیفیت خوبی نسبت به تولیدات رقبای خود دارد.

بهترین کابل شبکه در بازار

بیشتر ‌کابل هایی که در بازار وجود دارند از نوع Cat5، Cat6‌ و Cat7‌ هستند که به لحاظ سرعت و پهنای باند با یکدیگر تفاوت دارند. به این صورت که در کابل های CAT5 سرعت و پهنای باند کمتر از CAT7 است.
برای نمونه پهنای باند cat5، 600 مگا هرتز و سرعت انتقال آن 10 گیگابایت بر ثانیه محاسبه می شود. در حالی که این میزان در کابل‌های cat7 بیشتر است. این کابل‌ها از نوع SFTP، UTP، FTP، STP هستند. کابل‌های شبکه SFTP، از نظر عدم نویزپذیری، در گروه بهترین کابل شبکه موجود در بازار قرار می‌گیرند.
در سرتاسر دنیا شرکت‌های معتبری، در زمینه تولید کابل شبکه فعالیت دارند. البته تولیدکننده‌های ایرانی نیز در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌اند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای کابل شبکه را به شما معرفی کنیم.

قیمت و خرید بهترین برند کابل شبکه

بهترین مارک کابل شبکه لگراند

شرکت لگراند به عنوان یکی از بهترین برندهای کابل شبکه در دنیاست که سال 1865 در فرانسه شروع به کار کرد. این شرکت با سابقه، در کنار محصولات متنوعی که دارد ‌کابل‌های با کیفتی به بازار عرضه می‌کند که از جمله می‌توانیم به محصولاتی مثل cat 7، cat5،‌ cat5e، cat6 و cat6aاشاره کنیم.
در ایران CAT6 لگراند کاربرد بیشتری دارد.
تفاوت این کابل‌ها در به هم پیوستگی، وجود شیلد و میزان ضخیم بودن روکش آن‌هاست. این شرکت به عنوان بهترین برند کابل شبکه محصولاتش از رنگ آبی برای روکش ‌کابل های شبکه استفاده می‌کند.
ساختار این کابل SFTP و UTP است که نوع SFTP آن دریافت نویز کمی دارد. به همین دلیل از کیفیت بسیار زیادی برخوردار و سرعت انتقال داده‌ها در آن بالاست.

بهترین کابل شبکه ایرانی

در کنار محصولات خارجی باید از بهترین برندهای ایرانی نیز نام ببریم که در زمینه تولید کابل شبکه فعالیت دارند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین برند کابل شبکه ایرانی می‌پردازیم.

کابل سیمیا

شرکت سیمیا دی ماه سال 1360 و در اوایل انقلاب با مشارکت سهامداران کنونی تاسیس شد. برند سیمیا بیشتر از سودآوری به دنبال کیفیت است در نتیجه محصولات خود را قبل از عرضه به بازار مورد آزمایش قرار می دهد.
کابل های شبکه برند سیمیا از جمله با کیفیت‌ترین و بهترین کابل های شبکه موجود در بازار هستند. این شرکت، کابل لن cat6 را تولید می‌کند که ساختار آن از نوع utp، sftp و ftp است. روکش بیرونی کابل شبکه سیمیا سبز رنگ بوده و جنس آن از نوع pvc و lszh می باشد.

کابل رویان

شرکت رویان (کسری الکتریک ماهان) هم یکی از بهترین برندهای کابل شبکه است که از سال 1389شروع به کار کرد. تولیدات این شرکت علاوه بر انواع تجهیزات برق و الکتریکی شامل بهترین کابل های شبکه نیز می شود. شرکت سیمیا کابل های شبکه cat5 و cat6 در نوع utp، ftpدر متراژ 305 تا 500 متر را تولید می کند. جنس روکش این کابل ها از نوع pvc و LSZH بوده و کاربرد indoor و Outdoor دارند.
کابل cat5 توانایی انتقال 100 مگابایت داده با فرکانس 100 مگاهرتز دارد و cat6 هم می تواند 1000 مگابایت داده را با فرکانس 250 مگاهرتز منتقل کند.
شرکت رویان برای تفکیک کابل شبکه از رنگ آبی و بنفش کمک گرفته که بر روی اکثر این کابل ها تست فلوک انجام شده است.

خرید بهترین برند کابل شبکه

کابل پینو

شرکت پینو با تولید انواع کابل شبکه باکیفیت از نظر روکش، فویل و هادی داخلی به یکی از بهترین برندهای کابل شبکه تبدیل شده است. در کابل شبکه فویل دار شرکت پینو، هیچ گونه نویزی وجود ندارد.
کابل شبکه این شرکت از نوع cat5 و cat6 هستند و مانند دیگر برندها از مس و CCAM تولید شده و در کلاف هایی با طول 305 و 500 متر، عرضه می شوند.
این کابل ها از نوع  utp و  futp، sfutp هستند.

سخن پایانی

‌کابل شبکه محصولی با تنوع بسیار در بازار است که صنعت‌گران و کسب و کارها بر حسب نیاز خود می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. اما در حقیقت آنچه که بهترین برند کابل شبکه را مشخص می‌کند ساختار، کاربرد، روکش، گروه کابل و نهایتا شرکت سازنده آنست.
از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین برند کابل شبکه توجه به نوع ساختار شبکه، مصرف خانگی یا اداری و توپولوژی است.
اگر به دنبال کابل شبکه خوب، پرسرعت و باکیفیت هستید، باید بدانید کابلی که دریافت نویز کم و تاییدیه تست فلوک دارد، جزو بهترین کابل شبکه است. همچنین اگر در ساختار اصلی کابل از سیم مسی استفاده شده باشد، پهنای باند و سرعت آن در نوع خود بی‌نظیر می‌شود.
زرکابل کرمان، ریپتون، مشهد کابل و .... از دیگر برندهای کابل شبکه ایرانی هستند.
در صورتی که اطلاعات دیگری در زمینه بهترین مارک های کابل شبکه دارید، با ما درمیان بگذارید.

برای مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه فرمایید
استاندارد و رنگ بندی کابل شبکه

کابل فیبر نوری چیست

انواع کابل شبکه 

کابل کواکسیال چیست

سیم تلفن مناسب برای اینترنت 

تفاوت سیم تلفن تک زوج و دو زوج

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید