تزیین حیاط با چمن مصنوعی

تزیین حیاط با چمن مصنوعی

تزیین حیاط با چمن مصنوعی

تزیین حیاط با چمن مصنوعی

با توجه به اینکه حیاط بخشی از خانه است طراحی آن از لحاظ معماری و دکوراتیو دارای اهمیت است. حیاط یکی از عناصر ویژه معماری ایرانی است که هیچ کس نمی‌تواند تنوع فرم‌های حیاط را در معماری ایران نادیده بگیرد و هیچکس نمی‌تواند ساختمان‌های منتقل شده به یک محیط بیگانه را با لذت نظاره کند. از گذشته تاکنون حیاط با گل‌های طبیعی و چمن طبیعی تزیین می‌شد اما امروزه با گرم شدن زمین و تغییر وضعیت زندگی و رشد نامناسب چمن‌های طبیعی و هزینه نگهداری آن سبب عدم استقبال افراد از چمن‌های طبیعی شده است. از این رو افراد برای زیباسازی حیاط و حفظ معماری ایرانی به تزیین حیاط با چمن مصنوعی روی آورده‌اند. افرادی که در شهر‌های شلوغ و پرجمعیت و در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند نیز برای زنده کردن حس طبیعت و زیباسازی محیط اقدام به تزیین حیاط خلوت با چمن مصنوعی کرده‌اند.

تزیین حیاط با چمن مصصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط

با توجه به تنوع چمن مصنوعی در بازار ایران این سؤال پیش می‌آید که از چه نوع چمن مصنوعی برای حیاط خانه استفاده می‌شود. برای پاسخ به این سؤال باید جنبه‌های مختلفی را در نظر گرفت. اینکه برای تزیین کف زمین حیاط یا دیوار حیاط از چمن مصنوعی استفاده می‌کنید و اینکه چمن مصنوعی را با گیاهان طبیعی می‌خواهید استفاده کنید یا خیر. آیا فقط برای پوشش کف زمین می‌خواهید از طرح چمن مصنوعی حیاط استفاده کنید یا خیر نیز دارای اهمیت است. جنس و کیفیت و قیمت چمن مصنوعی در حیاط نیز بر کیفیت چمن کاری حیاط نیز تأثیرگذار است. بنابراین استفاده از چمن مصنوعی در حیاط در مجموع به سلیقه، علاقه شما به طبیعت، جنس و کیفیت و نوع چمن مصنوعی و ابعاد و قیمت چمن مصنوعی مورد استفاده بستگی دارد.

طراحی حیاط با چمن مصنوعی

برای طراحی حیاط با چمن مصنوعی ابتدا لازم است از معماران ساختمان، مهندسان و افرادی که در زمینه دکوراتیو تخصص دارند کمک گرفت. یا می‌توان با مشاهده نمونه‌های مختلف طبق نظر و سلیقه خود اقدام کرد و همچنین باغچه را نیز با استفاده از چمن مصنوعی برای باغچه تزئین کرد. در مجموع ایده ترکیب استفاده از چمن مصنوعی با گل‌های طبیعی می‌تواند بینظیر شود. همچنین طراحی دیوار‌های با چمن مصنوعی و ترکیب آن با گل‌های طبیعی. همچنین می‌توان از چمن‌های مصنوعی با تراکم بالا در تزیین حیاط با چمن مصنوعی استفاده کرد. انتخاب هر کدام از موارد فوق به سلیقه و مخارجی بستگی دارد که افراد هزینه می‌کنید.

تزیین حیاط با چمن مصنوعی

ویژگی‌های چمن مصنوعی در حیاط

چمن مصنوعی که در حیاط قرار است استفاده شود باید نوع کاربری آن مورد توجه قرار گیرد. گاهی اوقات چمن مصنوعی برای سطح باغچه در حیاط در نظر گرفته می‌شود که رفت و آمد بر روی آن کم است. یا گاهی برای محوطه بازی و یا مسیر ورودی به حیاط در نظر گرفته می‌شود که دارای رفت و آمد زیادی است. لذا نوع استفاده از چمن مصنوعی بر انتخاب ویژگی‌های آن تأثیر‌گذار است. یقیناً استفاده از مدل‌های با تراکم پایین برای جا‌های با رفت و آمد زیاد مناسب نیست و یا استفاده از چمن مصنوعی از جنس نایلون در استفاده باغچه مناسب نیست. یا چمن مصنوعی که برای شیار موزاییک و بتن در حیاط در نظر گرفته می‌شود کاملاً به عمق شیار‌ها وابسته است. بنابراین چمن مصنوعی مورد استفاده بسیار به میزان تردد در فضای محوطه مورد استفاده بستگی دارد و اگر در محل پر رفت و امد استفاده می‌شود می‌توان از چمن مصنوعی متراکم با دیتکس بالا استفاده نمود. و دقیقا همین نکته را باید برای چمن مصنوعی برای ویلا

نیز در نظر کرفت.

تزیین حیاط با چمن مصنوعی

طرح چمن مصنوعی حیاط

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ایده‌های دکوراتیو و افزایش کارشناسان دکوراسیون داخلی استفاده از چمن مصنوعی برای ویلا، در حیاط منازل، باغ تالار‌ها، رستوران‌ها و حیاط خلوت خانه‌ها افزایش یافته است. بنابراین اینکه قرار است چمن مصنوعی در چه حیاطی استفاده شود دارای اههمیت است. در مجموع در حیاطهایی که دارای رفت و آمد زیاد هستند بهتر است که از طرح چمن مصنوعی حیاط با تراکم بالا استفاده کرد. زیرا دارای طول عمر بیشتری بوده و همچنین فضای مورد استفاده را طبیعی تر جلوه می کند. اگر چمن مصنوعی حیاط را برای بازی کودکان در نظر گرفته شود باید به این نکته توجه شود که از مدل هایی که لطیف و دارای پرز بلند است استفاده شود تا پوست بچه ها آسیب نرساند. در چمن مصنوعی حیاط می توان از رنگ های متنوع و ترکیبی از انواع چمن های مصنوعی را استفاده کرد اما باید  دقت شود که هارمونی خوبی ایجاد کند و حس طبیعی بودن را محیط مورد استفاده سلب نکند.

تزیین حیاط با چمن مصنوعی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید