روش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

آموزش و بررسی روش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

 روش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

 روش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

روش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک چگونه است و توسط چه کسی انجام میشود؟ چمنهای مصنوعی نوعی کفپوشهای چمنی مشابه چمنهای طبیعی هستند که برای پوشاندن سطوح مختلف در مکانهای مختلف مختلف استفاده  میشوند. چمنهای مصنوعی اغلب در فضاهایی استفاده میشوند که امکان رشد چمنطبیعی وجود نداشته و یا هزینههای مربوط به نگهداری و رسیدگی به چمنهای طبیعی بسیار زیاد است. چمن مصنوعی بین موزاییک یکی از محبوبترین انواع چمنهای مصنوعی هستند که امروزه در فضاهای باز، محوطه خانهها و مجتمعهای مسکونی و تجاری و باغ رستورانها استفاده مورد استفاده قرار میگیرند و فضای محیط را زیباتر میکنندروش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک یک کار تخصصی است و نیاز به زیرسازی اصولی برای نصب چمن دارد، بنابراین باید توسط افراد متخصص و مجرب در این حوزه اجرا شود.

چمن مصنوعی بین موزاییک

طریقه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

انواع چمنهای مصنوعی از مزیتها و قابلیتهای ویژهای از جمله مقاومت و طول عمر بالا،  کاهش هزینههای نگهداری و رسیدگی به آنها و ایجاد فضایی زیبا در تمام فصول سال اشاره کردچمنهای مصنوعی بین موزاییک، یکی از جدیدترین انواع چمنهای مصنوعی هستند که در طرحها و مدلهای مختلف تولید شده و به بازار عرضه میشوند.  چمنهای مصنوعی بین موزاییکی امروزه مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی قرار گرفتهاند و در فضاهای مختلفی از جمله روف گاردنها، محوطه خانهها و آپارتمانها، محوطه ساختمانهای اداری و تجاری، فضای خارجی رستورانها، پارکها، فضاهای بازی  و .. مورد استفاده قرار میگیرندنحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ

با توجه به اندازه و طرح سنگ،  در طرحها و روشهای متنوعی اجرا میشود. نصب و اجرای چمن مصنوعی بین موزاییک یک کار فنی و تخصصی است و باید توسط افراد مجرب در این حیطه انجام شود.

نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

روش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

چمنهای مصنوعی بین سنگ یا موزاییکی از انواع محبوب چمنهای مصنوعی هستند که امروزه بسیار رایج شدهاند و در مکانها و فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرندنحوه نصب چمن مصنوعی روی سرامیک

یک کار تخصصی و زمانبر است و اجرای آن  به دقت و تخصص در این زمینه نیاز دارد. معمولاً روشهای نصب و اجرای چمنهای بین موزاییکی توسط کارکنان ماهر تولید کنندگان انواع چمنهای مصنوعی در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام میگیردروش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک به زیرسازی بین شیارهای موزاییکیا سرامیکهای کف محوطه نیاز داردبه طور کلی دو مدل زیرسازی برای نصب و اجرای چمنهای بین موزاییکی وجود دارد که شامل زیرسازی سخت و زیرسازی غیرسخت میباشد.

در زیرسازی به روش سخت، سطح کاملاً یکدست و صافی با استفاده از بتن و یا سیمان، برای نصب چمن ایجاد میشود. این نوع از زیرسازی باید با شیب زمین در یک راستا باشد تا آب جریان داشته باشد و موجب آسیب به ساختار چمن نشود. زیرسازی سخت چمنهای بین موزاییکی یکی از روشهای معمول و رایج  برای زیرسازی که پس از اتمام کار با استفاده از چسبهای تک جزئی یا دو جزئی چمنهای مصنوعی، کار نصب و اجرای چمنهای بین سنگ وموزاییک به اتمام میرسد.

در  زیرسازی چمنهای مصنوعی به روش غیرسخت، از خاک، آب و ماسه استفاده میشود همانطور که چمن مصنوعی ورزشی و سایر چمن ها نیز به این شکل نیاز به زیر سازی دارند. در واقع این نوع از زیرسازی بر روی خاک بین شیارهای سنگ یا موزاییکها انجام میشودروشهای زیرسازی برای نصب چمنهای مصنوعی بین موزاییکی یک فرایند  تخصصی است و انجام آن نیازمند نیروی کار متخصص و متبحر در این زمینه است. در روش زیرسازی غیرسخت، خاک بین سنگها و یا موزاییکها را با کمک آب نرم میکنند و سپس با ابزارهای مخصوص آن را فشرده میکنند. در مرحله آخر از زیرسازی غیرسخت، بر روی خاک فشرده شده شنها و ماسههایی به اندازه ۲ الی ۳ میلیمتر ریخته میشود. و در نهایت چمنمصنوعی بین موزاییکی با استفاده از چسب و ابزار مخصوص در شیارهای بین سرامیک و سنگ نصب میشود.

طرز چسباندن چمن مصنوعی روی موزاییک

روش چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک چگونه است؟ امروزه از چمنهای مصنوعی به دلیل مزایایی که نسبت به چمنهای طبیعی دارند، در محیطهای مسکونی و تجاری و تفریحی استفاده بسیاری میشود. از جمله مزیتهای انواع چمنهای مصنوعی میتوان به نگهداری آسان، کاهش هزینههای آب و برق، حذف آفات و حشرههای مزاحم و نظافت آسان اشاره کرد. چمنهای مصنوعی بین موزاییکی از جدیدترین انواع چمنهای مصنوعی محسوب میشوند که بین شیارها و فضاهای خالی بین موزاییکها، سنگها و یا بتنهای سیمانی نصب میشوند و فضای زیبایی را ایجاد میکنند.

 

اجرا و چسباندن چمنهای مصنوعی بین موزاییکی فرایند سخت و زمانبری است و به تخصص و دقت بالایی نیاز دارد. از آنجایی که نصب و اجرای چمنهای بین موزاییکی پروسه طولانی دارد و به زیرسازی اصولی نیازمند است، باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. زیرسازیها برای نصب و چسباندن چمن اغلب با بتن یا سیمان انجام میشود و در آخر با استفاده از چسبیا ابزار مخصوص کار نصب چمن به اتمام میرسد.

چمن مصنوعی بین موزاییک

 
   

نحوه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

چمنهای مصنوعی بین موزاییکی از جمله محبوبترین و رایجترین انواع چمنهای مصنوعی محسوب میشوند که در فضاهای مختلفی از جمله  محوطههای ساختمانهای مسکونی، تجاری و اداری، رستورانها، چمن مصنوعی باغچه، پارکها، فضاهای بازی و روف گاردنها نصب و اجرا میشوند. طرحهای مختلفی از چمنهای مصنوعی  در بازار موجود هستند که میتوانید  با توجه به سلیقه خود آنها را در محیطهای دلخواه نصب و اجرا کنید. نصب و اجرای چمنهای مصنوعی بین موزاییکی به زیرسازی و ابزارهای مخصوصی نیاز دارد. بدون ایجاد زیرسازی مناسب، چمن به خوبی در بین شیارهای موزاییکها قرار نمیگیرد و ممکن است در طی مدت زمان کوتاهی از جای خود کنده شود. از این رو زیرسازی و نصب آن باید توسط افراد متخصص انجام شود تا بهترین کیفیت و کارایی را داشته باشد.

برای  نتیجه بهتر و همچنین کاهش هزینههای جانبی در اجرای و  نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ، بهتر است  عمق شیارها بین ۱ تا ۱.۵ سانتیمتر تنظیم شود. همچنین ارتفاع چمنهای بین سنگی باید حداکثر بین ۱ الی ۲ سانتیمتر از سطح بیشتر باشد تا زیبایی کار انجام شده را بیشتر نشان دهد. هزینههای نصب و اجرای چمنهای مصنوعی بین سنگ و موزاییکی با توجه به عواملی نظیر تراکم چمن مصنوعی، ارتفاع و جنس نخهای چمن، برند یا گروه تولیدی و همچنین متراژ چمن و فضا و شیارهای بین موزاییکها متغیر است.

چمن مصنوعی بین موزاییک

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید