نگهداری و نظافت چمن مصنوعی

روش های نگهداری، نظافت و شست و شوی چمن مصنوعی

نحوه نظافت و نگهداری چمن مصنوعی

نظافت چمن مصنوعی

یکی از دغدغه های همیشگی هنگام خرید چمن مصنوعی نحوه تمیز کردن و شست و شوی آن است. واقعیت این است که یکی از اصول مهم در مراقبت و افزایش طول عمر چمن مصنوعی تمیز کردن آن است. تمیز کردن چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی بسیار راحتتر و در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود. در ادامه روش های تمیز کردن و شست و شوی آلودگی های مختلف را از روی چمن مصنوعی در محیط های گوناگون بررسی می کنیم.

نگهداری چمن مصنوعی

نگهداری از چمن مصنوعی بسیار ساده است و با رعایت چند نکته می توانید طول عمر چمن مصنوعی خود را افزایش دهید.

نکات مهم نگهداری از چمن مصنوعی

1) به صورت منظم چمن مصنوعی را بشورید تا از جمع شدن گرد و غبار و آلودگی های مختلف روی آن جلوگیری شود.

2) از شوینده های قوی و اسیدی مانند وایتکس برای شست و شوی آن استفاده نکیند.

3) به صورت منظم سطح آن را فرچه بکشید تا حالت ایستاده خود را حفظ کند.

4) از ریختن آشغال روی چمن مصنوعی اجتناب کنید.

5) از کشیدن اجسام تیز و برنده روی سطح چمن مصنوعی اجتناب کنید.

6) از روشن کردن آتش روی چمن مصنوعی و تماس اشیای بسیار داغ با آن خودداری کنید.

7) پاک کردن برف از روی چمن مصنوعی نقش مهمی در افزایش طول عمر آن دارد.

با رعایت این نکات ساده میتوانید مطمئن باشید طول عمر چمن مصنوعی تا چندین سال افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: نصب چمن مصنوعی

تمیز کردن چمن مصنوعی در محیط هایی با متراژ پایین

برای تمیز کردن چمن مصنوعی در محیط هایی با متراژ پایین مانند بالکن و تراس ابتدا آلودگی های درشت را با استفاده از جاروبرقی یا دستی تمیز کنید سپس برای تمیز کردن چمن مصنوعی از گرد و غبار و لکه های دیگر، از فرچه یا دستمال نم دار استفاده کنید به صورتی که در جهت مخالف خواب الیاف چمن مصنوعی فرچه را روی آن بکشید تا دوباره حالت ایستا به خود بگیرند. پس از این مراحل الیاف چمن مصنوعی مثل روز اول تمیز و براق می شوند. توصیه می شود با توجه به شدت کثیفی و آلودگی چمن مصنوعی اینکار را مرتب انجام دهید تا چمنی زیبا با طول عمر بالا داشته باشید.

شست و شوی چمن مصنوعی

همانطور که می دانید یکی از مزیت های چمن مصنوعی قابلیت شست و شوی آن است که خیلی راحت انجام می شود. برای شست و شوی چمن مصنوعی نباید از مواد شوینده قوی با خاصیت اسیدی یا بازی زیاد استفاده کرد زیرا به بافت آن آسیب می رساند. برای شستن چمن مصنوعی می توانید از مواد شوینده ملایم غیر اسیدی با فشار آب متوسط استفاده کنید. توجه داشته باشید فشار بیش از حد آب ممکن است به الیاف چمن مصنوعی آسیب برساند.

شست و شوی چمن مصنوعی با آب باران

یکی از نگرانی ها در مورد نگهداری چمن مصنوعی تاثیر آب باران روی آن است. خوشبختانه ساختار چمن مصنوعی به گونه ای است که آب روی آن باقی نمی ماند و عبور می کند، به علت سوراخ ها و منافذی که لایه زیرین آن دارد. یعنی آب باران بر بر اساس شیب بندی سطح شما از زیر چمن مصنوعی خارج می شود و باعث تمیز شدن و طراوت چمن مصنوعی می شود.

تمیز کردن چمن مصنوعی در محیط هایی با متراژ بالا

برای تمیز کردن چمن مصنوعی در محیط های با متراژ بالا مانند زمین های ورزشی و مدارس نیاز به دستگاه واترجت و دمنده باد (فوتک) دارید زیرا تمیز کردن متراژ بالا با جاروبرقی دشوارتر است. با استفاده از دستگاه واترجت آب با فشار زیاد روی چمن مصنوعی می ریزد وآلودگی های روی آن را از بین می برد. برای صرفه جویی در مصرف آب می توان از دستگاه دمنده باد نیز به جای واترجت استفاده کرد. دستگاه دمنده باد با فشار هوا آلودگی های روی چمن مصنوعی را پاک می کند. پس از شستن چمن مصنوعی الیاف آن را با استفاده از یک جارو یا فرچه شانه کنید با این کار دوباره ایستاده و زیبا می شود.

نظافت چمن مصنوعی از مواد خوراکی

گاهی اوقات ممکن است برخلاف میل شما مواد خوراکی مثل چای یا نوشیدنی های دیگر روی چمن مصنوعی بریزد. توصیه ما این است که نگذارید این لکه ها مدت طولانی روی آن باقی بماند و در اولین فرصت با پارچه چمن را پاک کنید به طوری که ماده ریخته شده جذب دستمال شود. برای تمیز کردن لکه های باقی مانده مواد خوراکی با استفاده از پارچه نم دار لکه را تمیز کنید همچنین می توانید از مواد شوینده برای تمیز کردن لکه استفاده کنید. به اینصورت که کمی ماده شوینده را در آب حل کنید و با استفاده از دستمال نرم آغشته به این محلول، محل مورد نظر را پاک کنید. سپس با آب شست وشو دهید. توجه داشته باشید برای تمیز کردن چمن مصنوعی نباید از وایتکس، سفید کننده و سایر تمیز کننده های قوی استفاده کنید.

سوالات متداول نظافت و نگهداری چمن مصنوعی

  •  آب باران از چمن مصنوعی عبور می کند؟

بله، به علت سوراخ های روی بکینگ چمن آب باران از چمن مصنوعی عبور می کند و با توجه به شیب محل تخلیه می شود.

  • چمن مصنوعی قابل شست و شو است؟

بله، روی بکینگ چمن مصنوعی سوراخ های برای عبور آب وجود دارند به همین علت می توانید با استفاده از آب و شوینده های ملایم چمن مصنوعی را بشویید.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید