دسته بندی

فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک

مشاهده فیلترها

فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک

به دلیل وجود اجزای گوناگون در یک سیستم‌های پنوماتیک به اتصالات و فیتینگ‌های مختلفی نیاز است. نسبت به اتصالات هیدرولیکی فیتینگ‌های پنوماتیک استحکام و دوام بیشتری دارند که به کمکک آنها فشار کمتری بر سیستم و اجزا وارد می‌شود. فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک یکی از انواع اتصالات پرکاربرد در سیستم‌های پنوماتیک است. این قطعه با نام‌های شیر کنترل جریان پنوماتیک، فیتینگ کنترل سرعت پنوماتیک نیز شناخته می‌شود که در ادامه به بررسی آن  می‌پردازیم.

خرید فیتینگ فلو کنترل

کاربرد فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک

به طور کلی این قطعه برای کنترل و تنظیم سرعت جریان سیالات در سیستم‌ به کار می‌رود که این کنترل می‌تواند به صورت دستی یا اتومات صورت بگیرد. جریان داخل سیستم برای ورود و خروج به پمپ یا جک نیاز داردکه تنظیم شود و به شرایط ایده آلی برسد بنابراین نیاز است سرعت، فشار و حجم سیال و هوا کنترل شود. فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک عملکرد خوبی در دما و فشار مشخص دارند و از طرفی در برابر ضربه و خورندگی نیز مقاوم هستند. این فلو کنترل به صورت دو سر شلنگ خور یا سر جکی برای کنترل سرعت جک پنوماتیکی تولید می‌شود.

نحوه كار فیتینگ  فلو کنترل پنوماتیک

جریان در فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک، از مسير مشخصي عبور مي‌کند به همین دلیل به سادگی قابل تنظیم است. شیر کنترل با تغییر دادن سطح مقطع جریان عبوری فشار سیال را کنترل می‌‌‌کند به طوری که کاهش سطح مقطع با افزایش فشار همراه است و بالعکس. با بسته شدن شیر فشار سیال کاهش می‌یابدو جریان در شت شیر محبوس می‌ماندو با باز شدن شیر سیستم با فشار زیاد جریان همراه خواهد بود. با افزایش فشار  شیرها باز می‌شوند و جریان در سیستم تقسیم می‌گردد. این فرآیند در زمان رفت یا برگشت جریان مانع افزایش ناگهانی آن می‌شود.

خرید فیتینگ پنوماتیک

 

ساختار فیتینگ فلو کنترل پنومایتک

بر اساس نوع سیال و سیستم‌های مختلف فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک در انواع مختلفی تولید می‌شود. بدنه فلو کنترل از  استنلس استیل، انواع چدن داکتیل و فولاد ساخته می‌شود. همچنین دیسکی که در ساختار این شیر به کار می‌رود نیز از همین مواد استفاده می‌شود. برای رنگ آمیزی این قطعه پوشش اپوکسی و یا براش الکترواستاتیکی به کار می‌رود.

انواع فیتینگ  فلو کنترل پنوماتیک

سیستم پنوماتیک هر کدام دارای عملکرد متفاوتی هستند به همین دلیل به فیتینگ‌ها و اتصالات متنوعی نیاز است. از طرفی شناخت انواع مختلف قطعات و به کارگیری درست آن خود در عملکرد مناسب سیستم موثر است. به همین دلیل نیاز است تا در خرید فیتینگ فلو کنترل دقت کافی به عمل آید.

شیرهای کنترل سوزنی

این نوع شیر فشاری را جبران نمی‌کند. و در ساختار آن سوزنی در دریچه قرار دارد که دیفرانسیل فشار را ایجاد می‌کند.  با حرکت سوزن امکان کنترل جریان وجود دارد.

شیر سوپاپ

در این مدل کنترل جریان توسط یک توپ محوری انجام می‌گیرد. با قرار گرفتن ردیفی سوراخ توپ با جریان، شیر باز می‌شود و با چرخش توپ، شیر بسته خواهد شد.

شیر پروانه‌ای

این مدل برای انجام جداسازي یا تنظيم جريان مورد استفاده قرار می‌گیردو برای ایجاد جریان نیازمند افت فشار است.

خرید و قیمت فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک

همان طور که در بالا اشاره شد برای استفاده‌ی بهینه ضرورت دارد تا در خرید فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک مواردی را در نظر بگیرید. اولین نکته نوع سیالی است که در سیستم پنوماتیک به کار می‌برید. بنابراین مشخصات سیال و نوع آن را مورد توجه قرار دهید. بعد از آن ابعاد فیزیکی و سایز قطعه، سایز و نوع دهانه‌های ورودی و خروجی و همچنین نوع نصب فیتینگ دارای اهمیت است.

از دیگر نکات مهم در خرید فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک میزان جریان و حداکثر جریان است چرا که سرعت محرک به میزان جریان ورودی و خروجی هوا وابسته است.

حداکثر فشار مجاز نیز از موارد مهم است. با تغییرات فشار جریان داخل سیستم تغییر می‌کند. بهتر است در سیستم قطعاتی استفاده کنید که سنسور حساس به فشار داشته باشد.

از آنجا که گرانروی سیال تحت تاثیر دما تغییر می‌کند. میزان چسبندگی بالای سیال حرکت آن را سخت می‌کند و با افزایش دما میزان لزجت کاهش می‌یابد. استفاده از قطعه حساس به دما در کنترل جریان کمک بالایی می‌کند.

قیمت فیتینگ فلو کنترل پنوماتیک با توجه به نوع آن و همچنین ابعاد و جنس متریال مورد استفاده در تولید و برند متغیر است. بنابراین نمی‌توان یک قیمت ثابت برای آن معرفی کرد. برای دریافت لیست قیمت می‌توان  به سایت‌های معتبر مراجعه کرد.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالاها نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید