دسته بندی

موتور برق گازسوز

مشاهده فیلترها

قیمت موتور برق گازسوز

قیمت موتور برق گازسوز بستگی به نوسانات بازار دارد همچنین مولد برق گازسوز بر اساس برند، شرایط عمومی، قدرت موتور، مدل دستگاه هرچه از تکنولوژی بیشتر و جدید استفاده شده باشد قیمت آن بیشتر می باشد، میزان صدا، کنجایش و ظرفیت سوخت تعیین می‌شود.

موتور برق گازی اتوماتیک نیز یکی از انواع موتور برق گازسوز می باشد که قیمت موتور برق گاز سوز اتوماتیک نیز با سایر موتور برق گازی ها متفاوت می باشد.
همچنین امکاناتی که موتور گاز سوز تولید برق در اختیار شما قرار می‌دهد نیز نقش مهمی در قیمت موتور برق گازسوز موضوع دارد. موتور برق گازی قیمت مشخصی ندارد به‌این‌ترتیب لازم است به مواردی که گفته شد توجه کنید.

موتور برق گازسوز

موتور برق گاز سوز خانگی

ژنراتور گازی گاز مایع شهری را به برق تبدیل می کند، ژنراتور گازی خانگی بر اساس نوع کاربری آن ها به چند دسته تقسیم می شود یکی از آن دسته ها مصرف خانگی است. موتور برق گازسوز کوچک و خانگی در جاهایی ک دسترسی به لوله کشی گاز دارند مانند منزل ها، ویلاها، مجتمع های مسکونی در مکان هایی که جریان برق کمی دارند و یا در زمان قطع برق میتوان استفاده کرد.
این ژنراتور برق گازی خانگی معمولا در ابعاد کوچک برای مصرف کم و پایین ساخته شده اند. زمانی که به لوله کشی گاز دسترسی نداشته باشیم از کپسول گاز استفاده میکنیم، برای اطلاع از قیمت ژنراتور گازی کوچک به سایت نید صنعت مراجعه کنید.

مزیت خرید موتور برق گازی خانگی 

استفاده از این موتور موتور برق ها با یک سری مزایا همراه است که عبارتند از:
  • سوخت آن به نسبت گازوئیل قیمت کم تری دارد. 
  • در زمان کارکرد بوی بدی تولید نمی کند.
  • به نسبت موتورهای دیگر، سر و صداش کم تر است. 
  • نیازی به مخازن مجزا برای نگه داری سوخت ندارد.
  • محیط را کثیف نمی کند.

قیمت موتور برق گازی خانگی 

موتور برق گازی خانگی در حال حاضر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، اما همه مشتریان در مورد قیمت و خرید موتور برق پرس و جو می کنند و کنجکاوند هستند.
باید به شما بگوییم که قیمت موتور برق گاز سوز با توجه به یک سری موارد مانند توان موتور، شرکت سازنده، قابلیت ها و ..و تعیین می شود، به همین دلیل شما می توانید از فروشگاه ها و مجموعه های تخصصی قیمت روز این محصولات را استعلام بگیرید. 

موتور برق گازسوز بی صدا

صدای تولید شده از حرکت پیستون و احتراق سیلندر در موتور برق ها بسیار طبیعی می باشد اما با استفاده از کانوپی می توان صدای موتور برق گازی را کم کرد.
با استفاده از این اتاق های صداگیر صدای تولید شده را میتوان کم کرد ولی با مراقب دمای دستگاه باشید تا به دستگاه آسیب وارد نشود و باید دارای تهویه ورود و خروج هوا داشته باشد
موتور برق گازسوز بی صدا با استفاده از تکنولوژی به روز در ساختار و محفظه داخلی آن صدای این دستگاه را بصورت چشمگیری کاهش داده و دمای آن خارج می شود و با استفاده از فن خنک کننده و کانال های چندگانه به خنک کردن دستگاه کمک می کند. قیمت موتور برق گازی بی صدا به عواملی مختلفی مانند برند، مدل و... بستگی دارد و نسبت به مدل معمولی آن قیمت بیشتر می باشد.

کاربرد موتور برق گازسوز

عوامل موثر در خرید موتور برق گازسوز

برای خرید موتور برق گازسوز لازم است به چند نکته توجه کنید:

  • قبل از خرید موتور برق گاز سوز کاربرد و نوع استفاده خود را در نظر داشته باشید.
  • قیمت موتور برق گازسوز یک فاکتور مهم برای خرید است به‌ ویژه اگر می‌خواهید در تعداد بالا خرید کنید.

توجه به این نکات قبل از خرید موتور برق گازی باعث می‌شود محصول مناسب نیاز خود را تهیه کنید. اگر هم به دنبال فروش موتور برق گازی هستید حتما ویژگی‌های مهم آن را مشخص کرده و از مراکز معتبر اقدام کنید. یکی از پرفروش ترین موتور برق های گازسوز، موتور برق گازسوز گرین پاور می باشد.

خرید موتور برق گازسوز

موتور برق دارای انواع و اقسام مدل های مختلف است که یکی از آن ها موتور برق گاز سوز می باشد که سوخت آن گاز شهری یا CNG و کپسول مایع LPG می باشد که برای تامین برق اضطراری به کار می رود.
خرید موتور برق گاز سوز با توجه به میزان مصرف و سوخت مقرون به صرفه آن مزایایی دارد که باعث شده تا بیشتر افراد از آن ها استفاده کنند.

کاربردهای موتور برق گازسوز

موتوربرق گازسوز در حوزه صنعتی، خانگی یا موارد دیگر کاربرد دارد. اگر ساختمان لوله‌کشی گاز داشته باشد، موتور برق گازسوز یک انتخاب مناسب است و اگر این‌طور نبود می‌توانید از کپسول‌های گاز استفاده کنید.
با خرید موتور برق گازسوز در هنگام قطعی برق در خانه یا بیمارستان ها ، هتل ها و ... میتوان از آن استفاده کنید. برخی مدل‌ها نیز در صنایع استفاده می‌شوند و توانسته‌اند رقیب خوبی برای دیزل‌ ژنراتورها باشند زیرا در حال حاضر موتوربرق گازوئیلی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد.

بررسی ژنراتور گازی

ژنراتور گازسوز یک مدل محبوب و مناسب برای کاربردهای مختلف است و به همین دلیل شرکت‌های مختلف در سال‌های اخیر مدل‌های مختلفی را از آن تولید می‌کنند.
ژنراتور برق گازی از موتور گازسوز و ژنراتور ساخته شده که گاز (LPG) و (CNG) ورودی آن می باشد که با احتراق در سیلندر های موتور، موتور انرژی مکانیکی تبدیل می شود و باعث حرکت شفت ها می شود.
ژنراتور گاز سوز به دلیل بازدهی مناسب گاز و قیمتی که دارد می‌تواند جایگزین خوبی برای مدل‌های بنزینی باشد، قیمت ژنراتور گازی بر اساس نوع، مدل، برند و بسیاری از مشخصه‌ های دیگر تغییر می‌کند که این موضوع در ادامه بررسی خواهد شد.

موتور برق گازی دائم کار

موتور برق یا ژنراتور گازی دائم کار نوعی دستگاه است که همان طور که از نام آن پیداست می تواند به صورت مداوم و بدون خاموشی کار کند. این دستگاه عموما برای کارهای صنعتی و همین طور ارزهای دیجیتال و کارخانجاتی که کارکرد شبانه روزی دارند به کار می رود.

موتور برق گازی سه فاز

موتور برق های گازی سه فاز برای تامین نیروی برق در محیط های صنعتی و تجاری استفاده می شود. این موتور برق می تواند از سوخت گاز مایع یا طبیعی استفاده کرده و به شکل سه فاز استفاده کار کند و حتی برق پایدار و هماهنگ را در زمان قطعی برق ایجاد می کند. موتور برق های سه فاز طراحی های کارآمد و تولید سر و صدای کمی دارند.
قیمت موتور برق گازسوز سه فاز بنا بر عواملی همچون نوسان بازار، برند و سازنده آن، توان موتور برق مشخص می شود و نکته دیگر این است که موتور برق گازی سه فاز نسبت به نوع تک فاز گران تر می باشد.

بهترین برند های موتور برق گاز سوز 

با توجه به قابلیت های موتور برق های گاز سوز، برندهای زیادی در زمینه طراحی و تولید آن ها فعالیت می کنند که بهترین آن ها عبارتند از:
  1. سوزوکی 
  2. دوو
  3. موتور سازان
  4. گرین پاور
  5. هیوندای
  6. کنزاکس
  7. رونیکس
  8. فیرمن
  9. لانتاپ

ژنراتور گاز سوز

موتور برق گازسوز چگونه کار می کند؟

عملکرد موتور برقی گازی شباهت زیادی به موتور برق بنزینی دارد. در هر دو مدل، سوخت در محفظه مشخصی قرار گرفته و با استفاده از شمع شعله‌ور می‌شوند.
در نتیجه این انفجار پیستون به بالا حرکت می‌کند و با استفاده از این انرژی مکانیکی برق تولید می‌شود. موتور تولید برق گازی باوجوداینکه گاز انرژی کمتری نسبت به بنزین دارد با توان مناسبی برق تولید می‌کند و اگر شرکت سازنده به‌خوبی آن را طراحی کرده باشد اختلاف زیادی با بنزین ندارد.

ژنراتور برق گاز سوز آلودگی پایینی دارد اما هنوز هم لازم است تهویه مناسب در محیط وجود داشته باشد. سوخت‌رسانی باید ایمن و با رعایت احتیاط باشد تا مشکلی ایجاد نشود. جالب است بدانید خطر انفجار موتور درونی در این مدل کمتر از نمونه بنزینی است.

میزان مصرف سوخت موتور برق گازسوز

میانگین مصرف سوخت در این موتورها با توجه به تولید هر کیلووات تولید برق حدودا 0.3 متر معکب گاز است که با توجه به شرکت سازنده و همین طور کیفیت متریال استفاده شده فرق می کند.
ساعت کارکرد ژنراتورهای گاز سوز می توان بین 6 الی 8 ساعت به صورت دائم استفاده کرد. بیشتر از این زمان روی کارکرد و کیفیت موتور برق تاثیر می گذارد. 

میزان صدای موتور برق گاز نسوز 

میزان صدای موتور برق های گاز نسوز معمولا بین 60 تا 90 دسی بل است که می تواند در بعضی مدل ها بیشتر از 100 دسی بل هم باشد.

خرید موتور برق گازسوز

مزایای موتور برق گاز سوز

موتور برق گازی از نظر سوخت گاز قیمت مناسب تری نسبت به سوخت های دیگر همچون بنزین و گازوئیل دارد
هنگام استفاده از ژنراتور گازی بوی نامطبوع ایجاد نمی شود
موتور برق گازی صدای کمتری نسبت به سایر موتور برق ها است و برای ذخیره کردن سوخت به مخزن جدا نیاز ندارد.
ژنراتور تولید برق گازی از سوخت کمتری استفاده می کند و هنگام استفاده محیط اطراف را کثیف و آلوده نمی کند.
گاز مایع آسیب کمتری به اجزای داخلی ژنراتور گازی تولید برق گذاشته و باعث افزایش عمر دستگاه خواهد شد و گاز مایع از ایمنی بالا تری برخوردار می باشد
راحتی در نصب و نگهداری موتور برق گازسوز خانگی

معایب موتور برق گاز سوز

موتور برق های گاز سوز با توجه به این که از گاز شهری و گاز مایع استفاده می کنند و همین طور قطعات با دوام و مقاومتی مانند سیلندر و موتورشان دارند از یک سری معایب هم برخوردارند که عبارتند از:
  • هزینه نگهداری بالا
  • کارکرد نامناسب در فصول سرد سال به دلیل افت فشار گاز
  • نیاز به کنترل دائم مسیر سوخت رسانی

معایب موتور برق گازسوز

موتور برق گازسوز

موتور برق گازسوز از یک آلترناتور و مولد گازی تشکیل شده است که این موتور برق از گاز شهری و و گاز مایع به عنوان سوخت مصرفی استفاده می نماید.
موتور برق گازسوز یکی از محبوب‌ترین مدل‌های موجود است که به دلیل اینکه قیمت موتور برق گازی مناسب می باشد و بازدهی مناسب گاز شهری یا CNG و دسترسی راحت به سوخت آن یک مدل مناسبی برای مصارف خانگی، به همین دلیل خرید و فروش موتور برق گاز سوز در سال‌های اخیر رونق زیادی داشته است.

اجزای موتور برق گازی

موتور برق گاز سوز یا ژنراتور گاز سوز دارای یک سری قطعات اصلی می باشد که جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. روتور: این قطعه به شکل چرخشی داخل یک سیستم الکترومغناطیسی است که به آن ژنراتور می گویند. روتور باعث می شود تا تا یک تعامل بین سیم پیچ ها ایجاد شده و میدان مغناطیسی فراهم کند تا با استفاده از آن انرژی به استاتور ارسال شود.
  2. استاتور: به سیم پیچ ثابتی گفته می شود که بخشی از آلترناتور است که از انرژی حاصل از چرخش روتور بهره می گیرد تا در خروجی یک انرژی الکتریکی فراهم کند. 
  3. کارت AVR یا تنظیم کننده ولتاژ: این قطعه وظیفه دارد تا ولتاژ را در پایانه خروجی برق ژنراتور به صورت اتومات تنظیم کرده که فرآیند تنظیم کردن آن با توجه به اندازه جریان و دما می باشد.
  4. اگزوز: اگزوز، دودی که از احتراق موتور به دست می آید را خارج می کند. اگزوز ها در موتور برق های گاز سوز فشار دود خروجی موتور را کم کرده تا صدای دستگاه هم به دنبال آن کم شود. 
  5. کنترل پنل: نوعی قطعه الکترونیکی است که در مرکز فرمان موتور برق می باشد، کار آن نشان دادن علائم و هشدارهای خرابی و یا کارکرد قطعات دیگر است. به صورت کلی با بهره گیری از صفحه نمایشگر و دکمه قرارداده شده روی آن می توان دستگاه را خاموش و یا روشن کرد.
  6. کلید اضطراری: نوعی کلید است که در زمان های خاص می توان برای خاموش کردن موتور برق از آن استفاده کرد تا موتور برق در کم ترین زمان ممکن خاموش گردد. 
  7. باتری: وظیفه دارد تا مقدار انرژی لازم برای استارت و کار کنترل پنل را فراهم کند. 

تفاوت موتور برق گازی با بنزینی

موتور برق های گازی و بنزینی، دو نوع از ژنراتورهای پر فروش در بازار هستند که مهم ترین تفاوت آن ها نوع سوخت شان می باشد که موتور برق های بنزینی، سوخت شان بنزین بوده در صورتی که در ژنراتورهای گازی، سوخت آن ها گاز شهری می باشد. از طرفی این دو ژنراتور از نظر قیمت، میزان مصرف سوخت، بازدهی، طول عمر و حتی تعمیر و نگهداری هم با هم تفاوت دارند.
قیمت ژنراتورهای گازی نسبت به موتور برق بنزینی کمتر بوده و به میزان سوخت کمتری نیز نیاز دارند، اما در فصل سرد سال می تواند با افت فشار گاز، روی توان و بازدهی موتور برق گازسوز تاثیر بگذارد.

 

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالاها نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید