برچسب

کابل برق سه فاز

کالاهای موجود
مشاهده فیلترها

قیمت کابل سه فاز

کابل برق سه فاز براساس متغیرهای مختلفی مانند سایز مقطع هادی، طول کابل، شرکت تولید کننده و مواد به‌کار رفته نوع هادی آن که از جنس مس یا آلومینیوم تولید می شود متفاوت است
از آن‌جایی که قیمت کابل فشار قوی سه فاز، قیمت مختلفی دارند، شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق کابل مورد نیاز خود از طریق وب‌سایت فروشگاه نید صنعت اقدام کنید.
نید صنعت نماینده فروش کابل برق سه فاز و سایر ابزارآلات و تجهیزات صنعتی از برترین برندهای داخلی و خارجی در ایران است. این فروشگاه آنلاین برای تمامی کالاهای خود اصالت، کیفیت، قیمت و گارانتی را تضمین می‌کند، برای اطلاع از کابل برق فشار قوی و به سایت نید صنعت مراجعه کنید.

قیمت کابل برق سه فاز

پارامتر مهم جهت خرید کابل برق سه فاز

کابل برق سه دارای قیمت مختلفی می باشد بنا بر عوامل مختلفی مثل نوسان بازار قیمت سیم سه فاز آن قابل تغییر است برای خرید کابل سه فاز با به نکات زیر توجه کرد:

  • قیمت کابل برق سه فاز و قدرت خرید آن
  • کیفیت و کارایی کابل و نوع کابل آلومینیومی یا مسی باشد
  • برند و متریال کابل، سایز کابل، نوع فاز و روکش کابل

کابل برق سه فاز

در سیستم برق سه فاز، سه خط فاز به‌طور هم‌زمان برق را انتقال می‌دهند.
هر خط فاز در یک کابل سه فاز با رنگ‌های مشخصی اغلب به‌صورت قرمز، زرد و آبی نشان داده می‌شوند. علاوه‌بر خطوط فاز، یک کابل برق سه فاز شامل یک خط بازگشتی نیز است که برای تامین تراز بار و اتصال به زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سیستم برق سه فاز با توجه به خصوصیاتی که دارد، برای مصارف صنعتی، تجاری و ساختمانی استفاده می‌شود، این سیستم به دلیل امکان انتقال توان بیشتر نسبت به سیستم‌های تک فاز و همچنین عملکرد بهتر در صنایع بزرگ، شبکه‌های توزیع و سیستم‌های انتقال برق مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیمت کابل سه فاز  فشار قوی و قیمت کابل برق سه فاز افشان براساس فاکتورهای مختلفی متغیر است.
کابل سه فاز، یک مدارد الکتریکی برق متناوب می باشد  که سه سیم است که هر سیگنال AC آن با فاصله 120 متری با یکدیگر قرار دارد

خرید کابل برق سه فتز

انواع کابل سه فاز

  • کابل برق سه فاز معمولی: این کابل مناسب برای برق سه فاز بوده و شامل سه رشته رسانا برای خطوط فاز و کابل تک رشته رسانا برای خط بازگشتی است. 
  • کابل برق افشان سه فاز: این کابل افشان از سه سیم با سطح مقطع یکسات و یک سیم با نصف سطح مقطع سه سیم دیگر تشکیل شده است
  • کابل برق سه فاز مفتولی: یکی دیگر از انواع کابل برق  که در برق سه فاز استفاده می شود کابل برق سه فاز مفتولی می باشد. که برای اطلاع از قیمت کابل برق سه فاز مفتولی به سایت نید صنعت مراجعه نمایید
  • کابل برق سه فاز سه رشته ای: این کابل برق دارای 3 رشته می باشد که درون عایق هستند. قیمت کابل برق سه فاز سه رشته نسبت به چهار رشته کمتر است
  • کابل برق سه فاز چهار رشته‌ای: این کابل شامل سه رشته فاز برای انتقال جریان و یک رشته بازگشتی است و برای انتقال برق سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    در این نوع کابل، رشته‌ A به رنگ قرمز، رشته B به رنگ زرد و رشته C به رنگ آبی است. این سه رشته برای انتقال جریان فاز استفاده می‌شوند، رشته بازگشتی معمولا به رنگ سفید است و برای تراز بار و اتصال به سیستم زمین استفاده می‌شود.
    این کابل برای توزیع برق در سیستم‌های صنعتی و ساختمانی مانند کابل برق پشت کنتور کارایی دارد و قادر به انتقال توان بیشتر و تامین تراز بار بهتر است.
    با استفاده از رشته بازگشتی، تعادل جریان‌های فازها حفظ شده و امکان استفاده از تجهیزاتی که نیاز به تراز بار دارند، فراهم می ‌شود، قیمت کابل سه فاز چهار رشته‌ای با توجه به مشخصات و برند این کابل‌ها متفاوت است.
  • کابل برق سه فاز پنج رشته: این کابل سه فاز از سه رشته فاز و یک رشته نول و رشته دیگر ارت تشکیل شده است.
    برای مطالعه بیشتر از انواع کابل برق سه فاز کلیک نمایید.
    موارد دیگری نیز وجود دارد که بسته به نیاز و شرایط، انواع متنوعی از کابل‌های برق سه فاز را شامل می‌شوند.
    برای شیوه نصب و کاربرد کابل‌ها استانداردها و مقرراتی وجود دارد که باید رعایت گردند تا بهترین عملکرد و ایمنی در استفاده از کابل برق سه فاز از جمله کابل 33 کیلوولت تضمین شود.

فروش کابل برق سه فاز

مشخصات کابل برق سه فاز

هادی کابل سه فاز: هادی کابل برق سه فاز می تواند مسی، آلومینیومی و سپس سایر آلیاژ های فلزی و البته هادی ها دارای انواع مختلفی همچون افشان، مفتولی، نیمه افشان می باشد
عایق کابل سه فاز: عایق کابل سه فاز می تواند PVC و XLPE و ضد آتش باشد می تواند باشد.
روکش کابل برق سه فاز:  روکش باید کابل را در برابر ضربه، حرارت فشار در لایه بیرونی کابل کشیده می شود محافظت می کند که از جنس پلیمر می باشد.

انواع سایز کابل برق سه فاز

سایز کابل برق سه فاز با توجه به مساحت مقطع هادی اندازه‌گیری می‌شود. سایز و مشخصات کابل برق سه فاز مورد نیاز، بستگی به توان و فاصله انتقال دارد. قیمت سیم کابل سه فاز با توجه به سایز و سایر مشخصات کابل متغیر است.
برخی از سایزهای رایج کابل برق سه فاز شامل 16، 25، 35، 50، 70، 95، 120 میلی‌متر مربع و... است، خرید کابل برق سه فاز براساس ویژگی‌های مورد نیاز و نوع کاربری صورت می‌گیرد.
برای خرید کابل سه فاز و سیم برق 2.5 انتخاب سایز مناسب باید استانداردهای محلی و مقررات مربوطه را مورد بررسی قرار داد.

انواع سایز کابل برق سه فاز

راهنمای نصب کابل برق سه فاز

برای نصب کابل سه فاز از ابزار مناسب برای نصب کابل برق سه فاز استفاده کنید و قبلش برق را قطع کنید، مسیری را برای این کابل انتخاب کتید که از آسیب فیزیکی محفوظ باشد، برای نصب کابل سه فاز از کابل های:
سه هادی: خاکستری، قهوه ای، سیاه( هر سه فاز)
​چهار هادی: خاکستری، قهوه ای ، سیاه (سه فاز) و سبز-زرد(ارت)
کابل پنج هادی: خاکستری، قهوه ای، سیاه ( هر سه فاز) - سبز-زرد(ارت) و آبی (خنثی)

کابل مناسب برای برق سه فاز

 برای انتخاب کابل مناسب برای برق سه فاز باید به مواردی توجه نمود:

  • مسافت و متراژ استفاده از کابل سه فاز
  • نوع کابل کشی و محیط آن یعنی هوایی یا زمینی بودن کابل سه فاز
  • از سیم های زیادی همچون مسی، آلومینیومی برای کابل سه فاز استفاده می شود و قدرت انتقال الکترون خوبی دارند
    کابل های nyy ، n2xy یا زره دار، مفتولی از جنس xlpe برای برق سه فاز مناسب می باشند.

تفاوت بین کابل برق سه فاز و کابل برق تکفاز

علاوه بر تفاوت قیمت کابل تک فاز و سه فاز تفاوت های دیگری دارد یکی اینکه کابل برق سه فاز کاربرد زیادی در بخش تجاری و صنعتی دارد زیرا کابل سه فاز نوسانات برق را بطور ثابت به دستگاه ها گیرنده ارسال می کند ولی کابل تکفاز واژ آن بصورت متناوب قابل تغییر است. 
ولتاژ کابل سه فاز نسبت به تکفاز بیشتر است و از اتلاف انرژی کمتری خواهیم داشت زمانی که خطوط انتقال برق با ولتاز بیشتر داشته باشیم. کابل سه فاز چهار رشته می باشد که سه رشته آن فاز و یک نول می باشد ولی در کابل تکفاز چند سیم وجود دارد.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالاها نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید