ترانس فاراتل چیست؟

ترانس فاراتل چیست؟

ترانس فاراتل چیست؟

ترانس فاراتل چیست؟

ترانس فاراتل یکی از محصولات شرکت فاراتل است که در زمینه تجهیزات دستگاه‌های الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و همواره در طول این سال‌ها با تلاش و خلاقیت جایگاه خود را در صنعت حفظ کرده‌است. ترانس‌ یا همان استابلایزرهای فاراتل دستگاه‌هایی هستند که نوسانات جریان برق ‌AC را کنترل می‌کنند و برای محافظت از لوازم الکتریکی کارایی دارند. در این استابلایزرها ولتاژ خروجی دستگاه توسط یک مدار الکتریکی کنترل کننده به‌طور مداوم با یک مقدار ثابت مرجع مقایسه شده و در صورت وجود مغایرت، تنظیم می‌گردد.

استابلایزر قاراتل

استابلایزر فاراتل چیست؟

ترانس یا استابلایزر تجهیزی است که نوسانات و اختلالات جریان برق شهری را تثبیت و اصلاح می‌کند و سپس به دستگاه‌های مصرف کننده می‌فرستد. وجود نویز و افت یا افزایش ولتاژ در جریان برق سبب آسیب و خرابی قسمت‌های اصلی دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود. برای جلوگیری از صدمات ناشی از این تغییرات جریان برق به دستگاه‌های الکترونیکی، استفاده از ترانس یا استابلایزر یک امر ضروری محسوب می‌شود. این تجهیزات در محیط‌های متفاوت و برای دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه‌های الکترونیکی خانگی، پزشکی، صنعتی، مخابراتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورود بیش از اندازه ولتاژ به دستگاه‌های الکترونیکی در مدت زمان طولانی سبب آسیب‌های دائمی و جدی به عملکرد دستگاه‌ها و کاهش طول عمر آن‌ها می‌شود. از این‌رو استفاده از استابلایزر فاراتل برای محافظت از دستگاه‌ها و درستی عملکرد آن‌ها ضروری است.

نحوه کار ترانس فاراتل

ترانس یا استابلایزر جریان پایین برق را تقویت و جریان بالای برق را تعدیل می‌کند تا جریان ورودی به دستگاه‌های الکترونیکی با میزان استاندارد برابر باشد. این عمل در این تجهیزات هم به‌صورت دستی و هم اتوماتیک عملی می‌شود. به عبارتی هنگامی که جریان افت پیدا می‌کند و یا بیش از حد جریان وارد دستگاه‌های برقی می‌شود، استابلایزر آن را اصلاح می‌کند. استابلایزر این عمل را با قرار دادن یک یا چند ترانس در مدار الکتریکی خود اجرا می‌کند.

ترانس فاراتل

انواع ترانس یا استابلایزر

استابلایزرها براساس نحوه کارکرد به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند:

استابلایزر رله‌ای

ترانس یا استابلایزر رله‌ای اغلب برای لوازم برقی خانگی و کار در مقیاس مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی نحوه کار این دستگاه‌ها بسته به عملکرد ترانس و رله‌هایی است که ترانس را در وضعیت‌های مختلف قرار می‌دهند. ظرفیت مدیریت این استابلایزرها در حدود 6 الی 15 درصد جریان ورودی است. استابلایزرهای رله‌ای به دلیل وزن پایین و هزینه کم یک گزینه مناسب برای مصارف خانگی و کارگاهی کوچک می‌باشند. این استابلایزرها در مقایسه با مدل‌های دیجیتالی، سرعت اصلاح ولتاژ پایین‌تر و نسبت به مدل‌های صنعتی از استحکام و دوام کم‌تری برخوردارند.

استابلایزر سروو

استابلایزرهای سروو موتوری هنگامی که جریان ورودی مقدار بالایی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. دقت این تجهیزات از یک تا پنجاه درصد متغیر است و برای به‌کارگیری در شرایط سخت گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند. عملکرد ترانس‌های سروو موتوری مانند استابلایزرهای رله‌ای است، اما دارای ساختار عملکردی متفاوتی می‌باشند. اغلب از این استابلایزرها در مصارف صنعتی و برق سه‌فاز استفاده می‌شود و نسبت به استابلایزرهای رله‌ای واکنش سریع‌تر و دقت بالاتری دارند. از این‌رو، استفاده از این تجهیزات در مدت زمان طولانی مناسب و قابل اعتمادتر است.

استابلایزر استاتیک

استابلایزرهای استاتیکی ساختاری کاملا متفاوت از استابلایزرهای رله‌ای و سروو موتوری دارند. دقت این تجهیزات بسیار فوق‌العاده و به میزان یک درصد است. در این استابلایزرها هیچ‌گونه متحرکی وجود ندارد و در آن‌ها برای مدیریت لحظه‌ای جریان از یک کانورتر الکترونیکی استفاده شده‌است. استابلایزرهای استاتیکی بهره‌وری و توان بسیار بالایی داشته و قدرت و دقت بینظیری در کنترل جریان دارند.

به‌طور کلی، ترانس فاراتل دارای مدل‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و بر اساس کاربرد برای کاربری‌های متفاوتی انتخاب می‌شوند.

استابلایزر فاراتل

کاربرد ترانس فاراتل

همان‌طور که در بالا اشاره شد، ترانس یا همان استابلایزر جریان برق ورودی به دستگاه‌های الکترونیکی تنظیم می‌کنند تا مانع از بروز خرابی دستگاه‌ها در اثر نوسانات ولتاژ می‌شود. این تجهیزات با توجه به افزایش استفاده از وسایل برقی از به‌وجود آمدن اختلال در جریان برق جلوگیری کرده و مشکل ناپایداری شبکه برق شهری را حل می‌کنند. این امر موجب افزایش طول عمر تجهیزات برقی و بهبود کیفیت عملکرد آن‌ها می‌شود. ترانس یخچال فاراتل یا سایر ترانس خانگی فاراتل با توجه به عوامل مختلفی برای شرایط محیطی متفاوت و مصارف مختلف از جمله مصارف خانگی، صنعتی، پزشکی، مخابراتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های ترانس‌های فاراتل

  • ترانس‌های فاراتل مطابق با استانداردهای برق در ایران هستند و برای تجهیزات برقی مختلفی در صنایع گوناگون کاربرد دارند.
  • این ترانس‌ها از تجهیزات برقی در برابر اتصالات کوتاه محافظت کرده و سبب افزایش طول عمر آن‌ها می‌گردد.
  • ترانس فاراتل از تجهیزات برقی مصرف کننده در مقابل نویز و نوسانات محافظت می‌کند و در مدت زمان بسیار کوتاهی اصلاح ولتاژ خروجی را انجام می‌دهد.
  • این ترانس‌ها مجهز به سیستم حفاظت از ولتاژ ورودی و سیستم قطع جریان در صورت مصرف بیش از توان نامی هستند.
  • استابلایزرهای فاراتل با رفع مشکلاتی مانند افت و بالا رفتن ناگهانی فشار برق مانع از سوختن و خرابی تجهیزات برقی می‌شوند.
  • این استابلایزرها دارای سیستم هشداردهنده صوتی در مواقع افزایش بار مصرفی دستگاه هستند.

نرانس فاراتل

معایب ترانس فاراتل

استابلایزرهای رله‌ای فاراتل محدوده ولتاژ کمی دارند و به لحاظ طراحی و زیبایی ظاهر از دنیای مدرن عقب مانده‌اند. تکنولوژی به‌کار رفته در اغلب این استابلایزرها از دقت پایین‌تری در مقایسه با ترانس‌های اتوماتیک امروزی برخوردار هستند. امروزه بهترین نوع استابلایزر، استابلایزرهای سوئیچینگ و الکتریکی هستند که تماماً هوشمند می‌باشند. این استابلایزرها بدون هیچ‌گونه استهلاک و سر و صدایی فعالیت کرده و ولتاژ را بر روی عدد خاصی تثبیت می‌کنند. استابلایزرهای فاراتل در دسته این استابلایزرهای پیشرفته جای ندارند و تنها می‌توانند ولتاژ را در یک بازه‌ای ثابت نگه دارند.

نمایندگی ترانس‌های فاراتل

شما می‌توانید انواع ترانس فاراتل از جمله استابلایزر 12000 فاراتل را از فروشگاه آنلاین نید صنعت تهیه کنید. این فروشگاه یکی از برترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تجهیزات و مواد صنعتی است که انواع لوازم الکترونیکی و صنعتی را از برندهای داخلی و خارجی در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌دهد. ما در نید صنعت در تمامی مراحل خرید شما را همراهی می‌کنیم و همواره آماده پاسخ‌گویی به تمامی ابهامات و سوالات شما هستیم. تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه با تضمین گارانتی و اصالت کالا و در محل مشتری ارسال می‌گردند.

 

نمایندگی ترانس فاراتل

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید