طریقه نصب استابلایزر خانگی

طریقه و آموزش نصب استابلایزر خانگی

طریقه نصب استابلایزر خانگی

طریقه نصب استابلایزر خانگی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن همه امور و استفاده مداوم از وسایل برقی، استفاده از استابلایزرها به یک امر ضروری تبدیل شده است. استابلایزر با اصلاح ولتاژ و اختلالات جریان برق از آسیب رسیدن به تجهیزات برقی خانگی و هر وسیله برقی دیگری جلوگیری می‌کند. از این‌رو انتخاب یکی از بهترین استابلایزر خانگی مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب یک دستگاه استابلایزر کافی نیست، بلکه طریقه نصب آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین منظور باید برای طریقه نصب استابلایزر خانگی با افراد متخصص در زمینه مشورت کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

نصب ترانس برق خانگی

نصب استابلایزر در منازل مسکونی به ایمنی بسیار بالایی نیاز دارد. قبل از انجام این کار حتما باید سیم‌کشی کل خانه، آمپر، تعادل ولتاژ و... را بررسی کنید. سپس ترمینال ورودی ولتاژ را به برد سوئیچ متصل کرده و یک فیوز مناسب را بر روی آن نصب کنید تا از ایمنی کامل اطمینان حاصل نمایید. در هنگام  نصب ترانس برق خانگی منبع تغذیه تجهیزات برقی را به ترمینال خروجی این دستگاه متصل کنید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که ولتاژ ورودی نامی تجهیزات برقی باید مطابق با دستگاه استابلایزر باشد. برای استفاده از استابلایزر ابتدا سوئیچ دستگاه را روشن کنید تا چراغ نشان‌گر آن روشن شود و مقدار ولت متری که بر روی آن نشان داده می‌شود را کنترل کنید. اگر ولتاژ خروجی نرمال باشد، سوئیچ منبع تغذیه تجهیرات برقی مصرفی را روشن کنید تا استابلایزر ولتاژ را به‌صورت خودکار تنظیم کند.

نحوه نصب استابلایزر خانگی

اگر تجهیزات برقی مصرفی شما برای مدت زمان طولانی روشن بودند، آن‌ها را برای کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر دستگاه استابلایزر خاموش کنید. یکی از نکاتی که برای نصب استابلایزر باید توجه داشته باشید این است که تعداد  استابلایزر نباید زیاد باشد. اگر ولتاژ کلی کم باشد، ظرفیت خروجی نیز کاهش می‌یابد. در این صورت بهتر است که بار استابلایزر را کاهش دهید. اگر لوازم برقی مصرفی شما شامل یخچال، کولر گازی و یا پمپ است، در صورتی که جریان استابلایزر بیش از حد نرمال خود باشد باید دستگاهی با سه برابر ظرفیت انتخاب کنید. درغیر این صورت بالا بودن ولتاژ سبب آسیب به دستگاه می‌شود. در نصب استابلایزر خانگی صرف نظر از تثبیت کننده تک فاز یا سه فاز، باید ابتدا سوئیچ برق را خاموش کنید و پس از تایید ولتاژ آن را روشن نمایید.

نکات طریقه نصب استابلایزر خانگی

  • توصیه می‌شود برای نصب استابلایزر خانگی حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. ترانس‌ها یا استابلایزرهایی که بیش از 5000 ولت آمپر باشند حتما باید توسط افراد متخصص و مجرب نصب شوند.
  • بهتر است برای افزایش ایمنی در نصب ترانس برق خانگی، آن‌ها را در ورودی منازل در پای کنتور یا فیوزهای مینیاتوری نصب کنید.
  • توجه داشته باشید که استابلایزر در جایی قرار گیرد تا از تابش مستقیم نور خورشید و مواد شیمیایی به دور باشد.
  • یکی از نکات مهمی که در هنگام نصب استابلایزر خانگی باید به آن توجه داشت این است که دمای محیطی که استابلایزر در آن نگه‌داری می‌شود نباید بالاتر از 45 درجه سانتی گراد و پایین‌تر از منفی 5 درجه سانتی گراد باشد.
  • در محیط نگه‌داری استابلایزر حتما باید جریان هوا وجود داشته باشد و از ورود گرد و غبار به آن جلوگیری شود.
  • از قرار دادن وسایل متفرقه بر روی بدنه دستگاه استابلایزر خودداری کنید و این دستگاه را به هیچ عنوان در داخل محفظه قرار ندهید.

در صورت رعایت نکات گفته شده در بالا به افزایش کارآیی و طول عمر دستگاه استابلایزر کمک می‌کنید و می‌توانید چندین سال از آن استفاده نمایید. پس در صورتی که تصمیم به نصب استابلایزر خانگی داشتید حتما به نکات ذکر شده در بالا توجه کنید.

مزایا نصب استابلایزر

مزایای نصب استابلایزر

در حقیقت استابلایزر یک دستگاه الکترونیکی است که در مسیر جریان برق قرار می‌گیرد تا از نوسانات شدید برق جلوگیری و از تجهیزات برقی محافظت کند. از این سیستم حفاظتی برای تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در صنایع مختلف و مصارف خانگی استفاده می‌شود. این دستگاه از جریان‌ها و ولتاژهای برقی خطرساز جلوگیری کرده و تجهیزات برقی را در برابر این نوسانات در امان نگه می‌دارد. به‌طور کلی مزایای نصب استابلایزر عبارت است از:

  • یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از استابلایزر این است که درصورت بروز اختلال در خروجی دستگاه، خروجی را قطع نموده و از ایجاد آسیب و مشکل جلوگیری می‌کند.
  • دستگاه‌های استابلایزر نوسانات و اختلالات برق شهری را اصلاح کرده و آن را تثبیت می‌کنند.
  • دستگاه استابلایزر یا همان دستگاه تثبیت کننده ولتاژ سبب صرفه‌جویی در هزینه برق مصرفی شده و به کاهش هزینه‌های برق کمک می‌کنند. این دستگاه‌ها با تثبیت ولتاژ مانع از کاهش راندمان تجهیزات می‌شوند.

انتخاب استابلایزر

به‌طور کلی استابلایزر برای تنظیم خودکار ولتاژ برق برای تامین ولتاژ بهینه تجهیزات برقی به‌کار می‌رود. استابلایزر خانگی نه تنها برای یک آپارتمان، بلکه برای خانه‌‌های مسکونی و ویلایی و یا خانه‌های روستایی نیز ضروری است. این دستگاه دارای انواع مختلفی است و با توجه به نیاز برای مصارف مختلف، انتخاب می‌شود. خرید و نصب استابلایزر خانگی برای منازل مسکونی جهت کاهش آسیب به تجهیزات برقی و افزایش طول عمر و راندمان کاری آن‌ها بسیار قابل توجیه است. درصورت نصب ترانس برق خانگی قدیمی حتما آن‌را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. دستگاه استابلایزر نیز به دلیل ماهیت الکترونیکی که دارد، ممکن است در بعضی مواقع دچار اختلالات شود. در بیشتر مواقع این اختلالات به‌راحتی قابل تعمیر هستند. اما توجه داشته باشید که این کار حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود.

انتخاب استابلایزر

نمایندگی استابلایزر خانگی

فروشگاه آنلاین ابزارآلات صنعتی نید صنعت، نماینده فروش استابلایزر خانگی و انواع ترانس برق است که این محصولات را به‌صورت کاملا اورجینال از برترین برندهای داخلی و خارجی در اختیار خریداران قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید استابلایزر مناسب نیاز مصرفی خود و اطلاع از لیست قیمت این تجهیزات از طریق وب‌سایت نید صنعت اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید. کارشناسان مجرب مجموعه نید صنعت در تمامی مراحل خرید شما را همراهی کرده و همواره آماده پاسخ‌گویی به هرگونه سوال و ابهامات شما نیز می‌باشند. با خرید تجهیزات مورد نیاز خود از نیدصنعت، خریدی امن راحت و آسوده را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

نمایندگی استابلایزر خانگی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید