مقایسه کابل آنتن با کابل ماهواره+ فرق RG6 با RG59

فرق کابل آنتن و ماهواره و فرق RG6 با RG59

تفاوت کابل آنتن با ماهواره  

 کابل آنتن و ماهواره  هر دو نوعی کابل کواکسیال هستند و جزء  پرکاربرد ترین کابل ها هستند، و برای تمامی واحد های ساختمان قابل استفاده است کابل آنتن با ماهواره باید براساس نوع سیگنال ورودی انتخاب شوند، و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.تفاوت کابل آنتن و ماهواره در مواردی مثل:

  • میزان سیگنال انتقالی 
  • مسافت مورد استفاده
  •  کانکتور و رابط کابل
  • فرکانس
  •  اتصال و نصب کابل
  • کاربرد کابل کواکسیال و ماهواره
  • ضخامت سیم  
  • محافظ
  •  وزن کابل کواکسیال و ماهواره
  • قیمت کابل کواکسیال و ماهواره
  • برند

کابل آنتن 

این کابل در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند کابل آنتن یکی از انواع کابل کواکسیال است و وظیفه آن انتقال اطلاعاتی مثل تصویر و صوت است. و در راه اندازی دوربین مداربسته کاربرد دارند. کابل های آنتن از لحاظ محافظ، اندازه، قیمت، برند، وزن و و عوامل دیگر با هم متفاوتند. کابل آنتن علاوه بر شیلد آلومینیومی و هادی مسی، لایه روکش پی وی سی هم دارد که بیشتر به رنگ سفید است. این کابل ها براساس ویژگی هایی که دارند برای مصارف مختلفی استفاده می شوند. پر کاربرد ترین این کابل ها، کابل RG6  و RG59 می باشد. کابل RG6  برای مسافت های طولانی استفاده می شود. ساختار کابل آنتن شامل:

  • عایق دی الکتریک
  • رسانا
  • زره بافته شده
  • روکش
  •  نوار پوشش دهنده عایق

کابل آنتن در دو نوع اصلی به بازار عرضه می شود:

  • کابل آنتن C4.5: این کابل ها برای مسافت های بیشتر از 15 متر مناسب است که اصطلاحا کابل آنتن صادراتی نامیده می شوند.
  • کابل آنتنC3: این کابل ها برای مسافت های کمتر از 15 متر مناسب است که این کابل ها ساده و معمولی هستند.

سیم ماهواره

سیم ماهواره نوعی کابل کواکسیال است. این کابل به دلیل ساختار چند لایه ای  از افت سیگنال جلو گیری می کند، و تصاویر با کیفیت ارائه می دهد. در صورتی از کابل ماهواره در کنار کابل برق استفاده شود که کابل شیلد دار و مقاوم باشد.

1.میزان سیگنال انتقالی

 یکی از تفاوت کابل آنتن و ماهواره سیگنال هایی که در کابل انتقال دارند است. سیگنال ها توسط دیش و ماهواره مخصوصدریافت می شوند.

2.مسافت مورد استفاده

کابل های آنتن بیشتر در مسافت های کوتاه استفاده می شوند و کابل های ماهواره ای در مسافت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که  کابل آنتن به کابل مرکزی متصل باشد به مسافت بیشتری از کابل نیاز داریم.

3.کانکتور و رابط آن

 یکی از اصلی ترین تفاوت کابل آنتن و کابل ماهواره کانکتور و رابط کابل است.یکی از پر کاربرد ترین سری ها کابل آنتن است که بیشتر روی تلویزیون و ماهواره استفاده می شود.

4.فرکانس 

کابل ماهواره باید در فرکانس بالا عملکرد بهتری داشته باشد.به همین دلیل باعث ایجاد تفاوت بین کابل آنتن و کابل ماهواره است.

5.اتصال و نصب کابل 

نصب کابل و اتصال آن یکی دیگر از تفاوت های کابل آنتن و کابل ماهواره است. سیم ماهواره  یک سر آن به دیش ماهواره و سر دیگر آن به  گیرنده های ماهواره  و رسیور نصب می شود ولی کابل آنتن  یک سر آن با تلویزیون و سر دیگر آن به آنتن وصل می شود.

بهترین کابل آنتن و بهترین کابل ماهواره

کابل آنتن باید داری عایق، رسانا و روکش با کیفیت باشد، بدون افت سیگنال تصاویر با کیفیت نشان بدهد. و همچنین نویز بسیار کمی دریافت می کند، و باید از متریال با کیفیت ساخته شده باشد.کابل ماهواره  باید تصاویر را بدون افت سیگنال وبا کیفیت نشان دهد، کابل مورد نظر باید براساس نوع سیگنال انتخاب شود و با کیفیت بالا و مرغوب ساخته شده باشد.

تفاوت کابل RG6 و کابل RG59 در محافظ کابل

محافظ کابل از ایجاد نویز جلوگیری می کند در این کابل از دو نوع محافظ بافتنی و فویل استفاده می شود.محافظ فویل در برابر تداخل های الکترو مغناطیسی با فرکانس بالا عملکرد موثری دارد.و محافظ بافتنی از رشته های کوچک سیم است که در اطراف دی الکتریک  یا فویل نصب می شوند، این محافظ در برابر تداخل الکترو مغناطیسی با فرکانس پایین عملکرد موثری دارد.
هرچه یک کابل دارای محافظ بیشتری باشد عملکرد بهتری خواهد داشت.کابل های RG59 دارای یک محافظ هستند کابل های RG59  برای فرکانس های 50 مگا هرتز  عملکرد بهتری دارد. کابل های RG6 نوع بهتری از محافظ را استفاده می کند، بنابراین تا فرکانس 300 گیگا هرتز قابل استفاده هستند.

 تفاوت کابل RG6 وکابل RG59 در اندازه

اولین تفاوت این کابل ها اندازه آن ها است.کابل RG6  قطر بیشتری نسبت به کابل RG59 دارد.کابل RG59  نازک تر است و برای پهنای باند کم و و فرکانس پایین مناسب است که برای دور بین های مدار بسته استفاده می شود.کابل RG6 برای پهنای باند بیشتر و مسافت های طولانی مناسب است.

تفاوت کابل RG6 و کابل RG59  در کاربرد

هریک از کابل ها براساس ویژگی هایی که دارند در جا های مختلف قابل استفاده هستند.کابل RG6 برای سیگنال های ماهواره ای مناسب است زیرا دارای عایق بهتر، رسانای ضخیم تر و قیمت بالاتر است و برای فرکانس های بالاتر قابل استفاده است.و کابل RG59  برای سیگنال های ویدئویی آنالوگ مناسب است و در دوربین های مدار بسته استفاده می شود.

خرید کابل آنتن و ماهواره

برای خریدی با خیال راحت و آسوده شما می توانید لیست قیمت کابل آنتن و کابل ماهواره را در سایت نید صنعت مشاهده کنید، برای اطلاعات بیشتر از قیمت و راهنمای خرید بهترین کابل کواکسیال و بهترین کابل آنتن میتوانید با کارشناسان فروش نید صنعت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید