دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز چیست؟ دیوار سبز پانلی دارای پوشش گیاهی است که برای ایجاد فضایی منحصر به فرد در فضای داخلی و یا خارجی خانه، باغ، مغازه و ... استفاده می‌شود. دیوارهای سبز جایگزینی عالی برای پوشش‌های طبیعی گیاهی،  بدون نیاز به هرگونه آبیاری و نگهداری هستند. اگر به دنبال ایجاد یک فضای خیره کننده در مغازه، باغ و یا خانه خود هستید و می‌خواهید به محیط تنوع ببخشید، اجرای دیوار سبز گزینه مناسبی برای شما هستند. روش‌های و تکنیک‌های متقاوتی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها دیوارهای سبز را در اندازه دلخواه و در فضای مورد نظر خود اجرا کنید.

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز چیست؟ دیوار سبز مصنوعی پوشش‌ گیاهی مصنوعی روی یک پانل است که به صور‌تهای مختلف قابل نصب است و برای استفاده در دفاتر، خانه‌ها، مغازه ، هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها ایده آل است. دیوارهای سبز بسیار رایج هستند به صورت طبیعی و‌ مصنوعی تولید می‌شوند و در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که دیوارهای سبز طبیعی نیاز به نگهداری و رسیدگی مداوم دارند و از عمر کوتاهی برخوردارند، دیوارهای سبز مصنوعی به‌ گزینه بسیار محبوبی تبدیل شده‌اند. نید صنعت یکی از تولید کنندگان پنل‌های دیوار سبز باکیفیت در انواع مختلف است. دیوار سبز مصنوعی مشهد، تهران و سایر شهر ها با قیمتی یکسان و کیفیتی فوق العاده در شرکت نید صنعت به فروش می‌رسد و از مواد و مصالح باکیفیت ساخته شده است، به طوریکه با گونه‌های طبیعی این دیوارها تفاوتی ندارند. دیوارهای سبز نیاز به هیچگونه تعمیر و نگهداری ندارند و در تمامی فصول سال کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

گرین وال چبست

گرین وال چیست؟

گرین وال یا دیوار سبز چیست؟ دیوارهای سبز به گزینه‌ای محبوب برای بسیاری از مشتریان  تبدیل شده‌اند و برای هر دو محیط داخلی و خارجی مناسب هستند. دیوارهای سبز طبیعی و مصنوعی می‌توانند طیف وسیعی از طرح‌های متنوع را شامل می‌شوند. دیوارهای سبز مصنوعی به تعمیر و نگهداری نیاز ندارند و در تمامی فصول سال جلوه عالی به فضا و محیط می‌دهند. دیوارهای سبز طبیعی یکی از زیباترین طراحی‌های فضای سبز محسوب می‌شوند که نمای خارجی و داخلی ساختمان‌ها را زیباتر می‌کنند. در واقع دیوارهای سبز شامل گیاهانی است که توسط سیستم‌های پشتیبانی شده و به دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها متصل می‌شوند. از دیوارهای سبز در فضای خارجی ساختمان‌ها می‌توان به عایق با سایه مستقیم دیوار استفاده کرد.

انواع دیوار سبز

دیوارهای سبز، که  به عنوان باغ‌های عمودی یا دیوارهای زیست محیطی و‌ گرین وال نیز شناخته می‌شوند، راهی مدرن، منحصر به فرد و جدید برای گنجاندن طبیعت در فضاهای مختلف هستند. از مزایای دیوارهای سبز طبیعی می‌توان به بهبود کیفیت هوا، کاهش هزینه‌های انرژی و ایجاد جلوه‌ای منحصربفرد است. دیوارهای سبز طبیعی راه مطمئنی برای بهبود جلوه های بصری ساختمان، بهبود کیفیت هوا و همچنین و سطح انرژی هستند که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند و در طرح‌ها و روش‌های مختلف اجرا می‌شوند. به طور کلی انواع مختلفی از دیوارهای سبز وجود دارد که روش نصب و اجرای آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

دیوار سبز

دیوار سبز مدولار : این نوع از دیوارهای سبز، داربست‌های فلزی سبک از جنس استیل گالوانیزه هستند که یا بر روی دیوار قرار می‌گیرند و یا سازه مستقل دارند که باعث رشد گیاه روی داربست می‌شوند.

دیوار سبز کابلی : سیستم دیوار سبز کابلی برای نگهداری از گیاهان رونده با رشد سریع استفاده می‌شود. دیوار سبز کابلی از یک سری توپی،  از جنس فولاد تشکیل شده است که قابلیت عبور کابلها و کشش  آنها از میان یکدیگر را فراهم می‌کند و موجب رشد گیاه روی کابل می‌شود.

دیوار سبز شبکه‌ای:  دیوار سبز شبکه‌ای سازه سبکی است که حائلی از شبکه‌های فولادی برای گیاهان  ایجاد می‌کند و به دیوار یا سازه متصل می‌شود. سیستم‌های شبکه‌ای دیوارهای سفز انعطاف‌پذیری بالایی دارند و همچنین از قابلیت طراحی متنوع‌تری برخوردارند.

نمد پلیمری:  سیستم نمد پلیمری شامل یک پارچه نمدی پلیمری با قابلیت لوله کشی مناسب است که به شکل مشخصی تا می‌خورد و بر روی سازه قرار می‌گیرد؛

به طوریکه  چندین گلدان برای کشت عمودی گیاه به صورت ردیفی ایجاد می‌شود. از مزایای سیستم نمد پلیمری نسبت به سایر سیستم‌های دیوارهای سبز می‌توان به سبکی بودن سازه، تعویض آسان گیاه، تهویه  ریشه گیاه، سیستم لوله کشی قوی و اشاره کرد.

دیوار سبز هیدروپونیک: در این روش نحوه اجرا و نصب دیوار سبز، کشت گیاه بر پایه آب است و خاکی برای رشد گیاه استفاده نمی‌شود و آب تمام مواد غذایی مورد نیاز  دیوار سبز را تأمین می‌کند. از ویژگی‌های مهم این روش می‌توان به استفاده از گیاهان با تنوع بیشتر، ضخامت کم و ... اشاره کرد.

گرین وال

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید