راهنمای انتخاب موتور برق

این مقاله راهنمای محاسبات ساده و سریع میزان برق مصرفی و انتخاب موتور برق مناسب برای خانه، باغ، ویلا، مغازه و محل کار می باشد. با کمک این مقاله براحتی می توانید ژنراتور برق متناسب با میزان مصرف برق خود را مشخص کرده و بصورت آنلاین از نیدصنعت خرید نمایید.

راهنمای انتخاب ژنراتور برق

راهنمای خرید موتور برق

در محلی که امکان استفاده از برق شهری وجود ندارد و یا امکان قطعی برق وجود دارد نیاز به استفاده از موتور برق داریم. در چند گام ساده محاسبات توان مصرفی و انتخاب بهترین موتور برق مناسب و راهنمای خرید ژنراتور برق را به شما آموزش می دهیم.

موتور برق چیست

موتور برق یا ژنراتور برق دستگاهی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.انرژی مکانیکی از سوخت گازوئیل، بنزین، گاز بدست می آید، موتور برق ها بنا بر سوخت به انواع دیزلی (گاوزئیلی)، بنزینی و گازسوز تقسیم می شود.

 

خرید موتور برق

  1. لوازمی که برای تامین برق آن ها به موتور برق نیاز دارید را لیست کرده و آمپر یا توان مصرفی آن ها را از روی پلاک دستگاه یادداشت نمایید. اگر مشخصات دستگاه انگلیسی است حرف P  نشان دهنده توان و حرف w نشان دهنده واحد مصرفی توان یا همان وات است. مثلا برای یک لامپ رشته ای 200 وات p=200w است.

مصرف برق لوازم خانگی :

نام دستگاه

توان  (وات)

نام دستگاه

توان مصرفی (وات)

لامپ روشنایی 30 وات

30

اتو

2200

لامپ روشنایی 40 وات

40

آبگرمکن برق

2500

تلوزیون ال ای دی

150

هیتر برقی

3000

یخچال فریزر

600

رادیاتور برقی

2500

ماشین لباس شویی

700

کولر آبی

700

ماشین ظرفشویی

2000

کولر گازی 24000

2300

کامپیوتر

400

سماور برقی

1000

جارو برقی

2000

پنکه سقفی

150

چای یا قوه ساز برقی

1400

پنکه رومیزی

100

اجاق گاز برقی

1500

خشک کن لباس

3500

سشوار

1800

مایکروویو

1800

 

 

مصرف برق برخی دستگاه های پرکاربرد در منزل:

نام دستگاه

حریان مصرفی

توان مصرفی

پمپ آب خانگی

5 آمپر

1100 وات

اینورتر جوشکاری 160 آمپر

14 آمپر

3100 وات

اینورتر جوشکاری 200 آمپر

22 آمپر

4900 وات

کفکش 1 اینچ با هد 20 متر

3 آمپر

650 وات

کفکش 1 اینچ با هد 30 متر

4 آمپر

900 وات

کفکش 2 اینچ با هد 20 متر

4 آمپر

900 وات

کفکش 2 اینچ با هد 30 متر

7  آمپر

1500 وات

مینی سنگ (فرز)

5 آمپر

1100 وات

فرز سنگبری

10 آمپر

2200 وات

دریل

4 آمپر

900 وات

 

نکته: اگر آمپر مصرفی دستگاه تکفازی را داشتید برای بدست آوردن توان مصرفی آن کافیست آمپر مصرفی را در 220 ضرب کنید. به عنوان مثال توان مصرفی دستگاهی که 5 آمپر مصرف می نماید 1100 وات است و آمپر مصرفی یک جاروبرقی 2200 وات 10 آمپر است.

  • توان مصرفی لوازم و دستگاه هایی را که باهم استفاده می نمایید را جمع بزنید تا توان کل مورد نیاز شما بدست آید.به عنوان مثال

نام دستگاه

توان مصرفی

لامپ روشنایی 40 وات

40

تلوزیون ال ای دی

150

یخچال فریزر

600

ماشین لباس شویی

700

کولر گازی 24000

2300

پمپ آب خانگی

1100

جمع کل

  1. وات
 

نکته: 10 الی 15 درصد هم برای احتمال خطا به عدد بدست آمده اضافه کنید تا مقدار مصرف شما بدست آید. برای مثال بالا عدد بدست آمده بعلاوه 10 درصد 5379 وات می شود.

  • حال کافیست موتور برقی را انتخاب کنید که به اندازه نیاز شما یا بیشتر از آن باشد.برای مثال ما موتور برق 5500 وات (5.5 کیلو وات) یا 6000 وات (6 کیلو وات) یا 6500 وات  (6 کیلو وات) مناسب است.

نکته: هر کیلو وات معادل 1000 وات است.

نکته خیلی مهم: اگر مایلید برای خرید موتور برق هزینه کمتری پرداخت نمایید، بایستی مصارف خود را مدیریت کنید.یعنی بررسی کنید آیا می توانید دستگاه ها را همزمان روشن ننمایید یا خیر. مثلا در نمونه گفته شده اگر کولر گازی و پمپ آب را همزمان روشن ننمایید می توانید موتور برقی با توان 1100 وات کمتر استفاده نمایید و به جای خرید موتور برق 5.5 کیلو وات، موتور برق 4.5 کیلو وات تهیه نمایید تا هزینه کمتری متحمل شوید. همچنین موتور برق های چینی کمترین قیمت هارا در بین رقبای خود دارند.

خرید موتور برق

توان شروع به کار موتور برق

یکی دیگر از موضوغاتی که باید به آن توجه داشت توان شروع به کار یا همان در واقع توان اضافی است دو ثانیه اول شروع به کار حداکثر توانی است که یک ژنراتور برق می‌تواند تولید کند اما این تنها برای لحظه ی استارت است و چیزی که حائز اهمیت برای یک موتور برق است توان دائمی دستگاه می‌باشد

توان راه اندازی وسایل الکترونیکی مانند رو شنایی و سایر اقلام معمول در منزل معمولا بیشتر از توان راه اندازی نمی‌باشد اما برای اینورتر های جوشکاری و پمپ های تاسیساتی قضیه کاملا متفاوت است و ممکن است توان ابتدایی و استارت حداقل 2 تا 5 برار توان دائم لحظه شروع به کار باشد پس به این موضوع هم می‌توان توجه داشت.

راهنمای خرید موتور برق خانگی

در هنگام خرید موتور برق خانگی و موتور برق ماینر به ابعاد و صدای موتور برق دقت نمایید. اگر محدودیت فضا دارید یا صدای بلند دستگاه ممکن است مزاحم کار یا استراحت شما گردد بهتر است از بین موتور برق اینورتری یا همان موتور برق کیفی که به موتور برق های بی صدا یا سایلنت معروف هستند انتخاب نمایید. اگر برای تامین برق آسانسور یا پمپ آب خانگی سه فاز در نظر دارید موتور برق تهیه کنید حتما از بین موتور برق های سه فاز و یا در نظر گرفتن مجموع توان مصرفی سه فاز و یک سوم توان مصرفی تک فاز انتخاب نمایید. به شرطی که بتوانید مصرف کننده های تک فاز خود را بین سه فاز مختلف تقسیم نمایید.

برخی از اجزا و امکانات موتور برق

خروجی برق dc: یک پریز برای خروجی برق 12 ولت dc که مناسب برای تغذیه دستگاه های 12 ولت و شارژ کردن انواع باتری ها می‌باشد

سیستم شروع از راه دور: این سیستم شامل همه دستگاه ها نمی‌شود اما اگر شما  در برخی از اماکن نیاز به راه اندازی از راه دورز موتور ب ق خود دارید حتما این ویژگی مطیتواند برای شما بسیار کاربردی و لذت بخش باشد

ظرفیت مخزن سوخت موتور برق: خب با توجه به نیازتان باید به مخزن و زمانی که موتور برق میتواند به صورت مدام کار کند توجه داشته باشید اصولا برای عمر بیشتر موتور برق شما باید دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل به صورت مدام 4 ساعت کار کند اما اگر نیاز دارید که موتور برق شما 8 ساعت کار کند حتما به ژنراتوری با مخزن دور برد نیاز پیدا خواهید کرد.

انواع ژنراتور( موتور برق)

 

ژنراتور هایی با سوخت دیزل

به موتور برق هایی که با سوخت گازوییل کار می‌کنند دیزل می‌گویند. این نوع ژنراتورها مقاوم تر نسبت به انواع دیگر ژنراتور هستند و همچنین به دلیل نوع سوختی که دارند هزینه سوخت مصرفی شان بسیار پایین تراز انواع دیگر ژنراتور ها است. اما هزینه تعمیر و نگهداری بالایی داشته و نسبت به بقیه سخت تر روشن شده و شروع به کار می‌کند مخصوصا در فصول سرد سال.

 همچنین این دستگاه دیزلی به دلیل سوختی که استفاده میکند الودگی هوا ایجاد می‌کند که با الودگی صوتی نیز همراه می‌شود این ژنراتور مورد علاقه کشاورزان و یا کسانی که نیاز به سوختی امن تر و با عمر طولانی تر دارند، می‌باشد علی الخصوص در مناطق دور افتاده.

خرید موتر برق دیزلی

ژنراتور(موتور برق بنزینی)

پرمصرف ترین نوع موتور های برق ژنراتور های بنزینی است که با داشتن سوختی راحت و در دسترس و همچنین هزینه نگه داری و تعمیر بسیار مناسب علاقه مندان بسیاری دارد البته که هزینه سوخت این دستگاه بالا بوده اما باوجود این همه مزیت دیگر به راحتی میتوان رو این یک ایراد چشم بست با وجود این همه مورد باز هم این ژنراتور آلودگی کمتری داشته و راه اندازی آن در هر شرایط جوی و اب و هوایی آسان است.

تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی

از تفاوت های موتور برق بنزینی و دیزلی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • از نظر مصرف سوخت،موتور برق دیزلی میزان سوخت کمتری از موتور برق بنزینی دارد
  • موتور برق دیزلی دارای عمر بیشتری نسبت به موتور برق بنزینی است
  • وزن موتور برق بنزینی از موتور برق دیزلی کمتر و سبک تر می باشد.
  • یکی از تفاوت های این دو موتور برق سوخت مصرفی آنها هستند، موتور برق بنزینی از سوخت بنزین و موتور برق دیزلی از سوخت گازوئیل استفاده می شود.

تفاوت موتور ژنراتور بنزینی و گازسوز

هر دو دستگاه موتور برق بنزینی گازسوز از ساختار مشابهی برخوردار است و تفاوت آنها در ساختارشان فقط در قطعه ژیگور گاز در موتور برق گازسوز و قطعه کاربراتور بنزین در موتور برق بنزینی می باشد.
تفاوت دیگر که بسیار واضح است سوخت آنها است، سوخت موتور برق گازسوز از گاز و موتور برق بنزینی از سوخت بنزینی استفاده می شود. در موتور برق گازی خرابی و و ایمن بودن دستگاه بیشتر از موتور برق بنزینی می باشد.

خرید موتور برق بنزینی

موتور برق های با اینورتر

ژنراتوری با موتور یکپارچه که با داشتن وزن بسیار سبک و حجم کم و ارائه برقی بدونه نوسان بهترین نوع اینورتر برای وسایل برقی حساس است

در کنار تمام این مزیت ها این اینورتر مصرف سوخت بسیار پایینی نیز دارد و همچنین با داشتن قابلیت موازی شدن با چند ژنراتور دارای اینورتر دیگر می‌تواند تا دو برابر برق بیشتری تولید کند

قیمت مکوتور برق با اینورتر

موتور برق سیکلو کانورتر

نوع دیگر از ژنراتور های برق که تفاوت چندانی با مدل اینورتر دار ندارد و همه ویژگی های آن مدل موتور برق را داراست اما این نکته را باید در مورد این دستگاه ذکر کرد که می‌تواند حتی در زمانی که در حال کار بالاتربن توان است هیچ وقت تغییر ناگهانی را نداشته باشد.

قیمت موتور برق سیکلو کانورتر

جمع بندی

با توجه به تمام موضوعاتی که دراین مقاله ذکر شد امیدوراریم اطلاعات مناسبی را برای انتخاب بهتر به شما ارائه داده باشیم تا بتوانید با دید گسترده تری موتور برق مد نظرتان را با توجه به سبک کار محل استفاده و سایر مواردی که برای شما حائز اهمیت است ارائه داده باشیم.

برای مشاهده انواع موتور های برق در برند های متفاوت و با بهترین کیفیت و قیمت به سایت نید صنعت مراجعه نمایید.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید