راهنمای خرید بهترین اره عمود بر

پاسخ به تمامی پرسش ها در زمینه خرید اره عمود بر

راهنمای خرید بهترین اره عمود بر

اره عمود بر یکی از پرکاربرد ترین اره ها به خصوص در صنعت چوب و نجاری است. این اره که با عنوان اره چکشی نیز شناخته می شود، دارای حرکت رفت و برگشتی عمودی است. تیغه این اره با ایجاد حرکت های متوالی در سطوح فرو رفته و آن ها را می برد. البته امروزه در بسیاری از مدل های جدید تر این ابزار تیغه علاوه بر حرکت عمودی، قابلیت حرکت در سایر جهت ها را نیز دارد. بنابراین اره عمود بر علاوه بر برش ساده می تواند برش های منحنی شکل نیز ایجاد کند. حرکت های غیر عمودی به حرکت پاندولی معروف هستند و انواع مختلفی دارند. روی اره های عمود بر معمولا کلید چند حالته ای وجود دارد که تعیین می کند حرکت تیغه به چه صورت باشد. این ویژگی امکان ایجاد برش های پیچیده را برای افراد ایجاد می کند. 

پیش از خرید هر محصولی دانستن ملاک های خرید آن امری اجباری است که اره عمود بر نیز از این قائله مستثنی نیست. در این مقاله ضمن معرفی به بررسی معیار های خرید اره عمود بر پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

قطعات سازنده اره عمود بر

بدنه اصلی این وسیله از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • موتور و متعلقات
  • یک دستگیره بزرگ
  • کفی مماس شونده روی قطعه کار
  • محل قرارگیری تیغه
  • محافظ تیغه
  • کلیدها
  • و ...

اجزای سازنده اره عمود بر

اره عمود بر برقی بخریم یا شارژی؟

منبع تامین انرژی این اره برق مستقیم شهری است. البته برخی برندها نوع شارژی این ابزار را نیز به بازار عرضه کرده اند که با باتری کار می کند. اگرچه نوع شارژی وزن سبک تری دارد و حمل و نقل آن ساده تر است ولی همانند سایر ابزارآلات شارژی قدرت کمتری نسبت به نوع برقی مشابه خود دارد. اما در برخی مکان ها استفاده از اره عمود بر شارژی به جای اره عمود بر برقی کار را بسیار ساده می کند چون کاربر می تواند با سهولت آن را با خود به هر نقطه ای ببرد.

اره عمود بر شارژی بخریم یا برقی؟

هنگام خرید اره عمود بر به چه نکاتی توجه کنیم؟

قدرت موتور

به جرئت می توان گفت که موتور یکی از مهم ترین عواملی است که در قیمت و کارایی اره عمود بر تاثیر می گذارد. اگر برای مصارف طولانی مدت و صنعتی از این دستگاه استفاده می کنید، حتما به توان موتور توجه داشته باشید و اره هایی با قدرت بیش از 750 وات انتخاب کنید. موتورهای گیربکسی و پر توان معمولا می توانند برای مدت طولانی تری روشن بمانند.

کاربری آسان

وزن، حجم و ارگونومیک بودن از جمله نکاتی هستند که در خرید اره عمود بر تاثیر زیادی دارند. از آن جایی که برای استفاده و راه اندازی این ابزار باید از نیروی بدن انسان استفاده کرد. اگر به نکات گفته شده توجه نشود، در استفاده های طولانی مدت، کاربر به شدت خسته می شود و به بدن او آسیب می رسد. به این منظور فروشگاه اینترنتی نید صنعت قابلیت مقایسه وزن و ابعاد محصولات در توان های یکسان را برای خریداران فراهم کرده است تا پیش از خرید محصول مورد نظر خود را مقایسه و بررسی کنند.

ضخامت و سرعت برش

ضخامت برش اره عمود بر در انواع چوب و فلزات را با توجه به قطعه ای که می خواهید برش دهید، در نظر بگیرید. اگر از اره عمود بر برای کابردهای صنعتی استفاده می کنید، سرعت حرکت تیغه نیز می تواند یکی از پارامترهای مهم برای شما باشد.

پرفروش ترین اره عمود بر در ایران

امکانات دستگاه

با توجه به رقابتی بودن بازار ابزارآلات در دنیای امروز، هر برندی سعی دارد با ایجاد یک سری قابلیت ها در جهت راحتی کاربر، طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب کند. عمود بر ها نیز جز ابزارآلاتی هستند که شرکت های زیادی اقدام به تولید آن ها کرده اند. در اینجا قصد داریم به برخی آپشن ها که در خرید اره عمود بر تاثیر می گذارند، اشاره کنیم:

  • قابلیت وصل شدن به مکنده برای مکش باقی مانده های گرد و غبار و براده های برش خورده به منظور تمیز شدن سطح کار
  • وجود لیزر در جلوی اره برای راهنمایی کاربر برای ایجاد یک برش صاف
  • قابلیت برش زاویه ای یا فارسی بری که امکان برش تا زاویه 45 درجه را فراهم می کند و در کارگاه های چوب بری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • داشتن چراغ برای استفاده در محیط هایی که از نور کافی برخوردار نیستند
  • قابلیت تنظیم عمق یا ضخامت برش
  • چند حالته بودن زاویه حرکت تیغه و امکان ایجاد حرکت پاندولی

 

راهنمای خرید تیغه اره عمود بر

جنس دندانه های تیغه اره

استفاده از تیغه های با کیفیت علاوه بر اینکه باعث ایجاد برش های تمیزتری می شوند، فشار کمتری نیز به دستگاه وارد می کنند و عمر آن را افزایش می دهند. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که حتما از تیغه های اورجینال و متناسب با ضخامت قطعه کار خود استفاده کنید.

تعداد دندانه های تیغه اره

باید توجه داشت که برای برش هر جنسی از تیغه مخصوص آن باید استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت که هر چه تعداد دندانه های یک تیغه در هر اینچ بیشتر باشد، می تواند مواد سخت تری را برش دهد. در کارهای حرفه ای حتی برای انواع مختلف فلز و یا چوب نیز از تیغه مخصوص به آن نوع استفاده می کنند.

خرید تیغه اره عمود بر

بهترین مارک اره عمود بر

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، به دلیل کاربردهای زیادی که اره عمود بر دارد، شرکت های زیادی اقدام به تولید این ابزار کرده اند. اگر قیمت اره عمود بر در کنار گارانتی برای شما مهم است، اره های عمود بر شرکت های رونیکس، هیوندای، ان ای سی، کرون و آروا می توانند از گزینه های شما باشند. برند های توسن و پوکا نیز از برندهای مطرح و شناخته شده بازار می باشند که سال هاست در این زمینه فعالیت دارند. اره های عمود بر گیربکسی مارک دنلکس نیز از جمله محصولات پرفروش و قدرتمند هستند که برای کابردهای نیمه سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید اینترنتی سریع و آسان

برای مقایسه قیمت اره عمود بر از برندهای مختلف می توانید به صفحه اره عمود بر در فروشگاه اینترنتی نیدصنعت مراجعه کنید و پیش از خرید قابلیت های اره مورد نظر خود را بررسی و مقایسه کنید. تمام اجناس با ضمانت اصالت و کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن به دست شما می رسد.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید