راهنمای خرید کابل جوشکاری

در اختیار داشتن راهنمای خرید کابل جوشکاری به صاحبان این مشاغل کمک می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین این تجهیزات را برای دستگاه جوش خود انتخاب و خریداری کنند.

راهنمای خرید کابل جوشکاری

راهنمای خرید کابل جوشکاری 

قبل از خرید سیم و کابل جوشکاری باید به استاندارد و طول کابل آن توجه کرد.
در اختیار داشتن راهنمای خرید کابل جوشکاری به صاحبان این مشاغل کمک می کند تا بهترین و مناسب ترین این تجهیزات را برای دستگاه جوش خود انتخاب و خریداری کنند.
کابل جوشکاری در واقع به کابلی گفته می‌شود که قابل استفاده در مدارهای جوشکاری الکتریکی است. این محصول دارای یک رسانای استاندارد بوده و یک عایق حرارتی هم دارد. پس می‌تواند در دمای ۹۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد از خود مقاومت نشان دهد. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای جوشکاری به خوبی می‌دانند که پیش از خرید این محصولات باید به چه نکاتی دقت کنند تا از خرید خود متضرر و پشیمان نشوند. با این حال برخی نیز به درستی نمی‌دانند که پیش از خرید کابل جوشکاری چه نکات و مواردی را در نظر بگیرند

کابل جوشکاری

به همین دلیل در این مقاله راهنمای خرید کابل جوشکاری را ارائه خواهیم داد و به نکاتی اشاره خواهیم کرد که پیش از خرید این محصولات باید به آن‌ها دقت کنید. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

انواع کابل جوشکاری

 بر اساس سایز

  • کابل جوشکاری 1*25 یا 12 : یک رشته افشان جوش با سطح مقطع 25 میلی مترمربع
  • کابل جوشکاری 1*35 یا 14: یک رشته افشان جوش با سطح مقطع 35 میلی مترمربع
  • کابل جوشکاری 1*50 یا 16: یک رشته افشان جوش با سطح مقطع 50 میلی مترمربع
  • کابل جوشکاری 1*70 یا 18: یک رشته افشان جوش با سطح مقطع 70 میلی مترمربع

 بر اساس ساختار

  • افشان
  • لاستیکی

 بر اساس هادی

  • مسی: نوع مسی آن کاربرد بیشتر و قیمت بالاتری دارد.
  • آلومینیومی: نوع آلومینیومی آن قیمت کمتری نسبت به مسی دارد.

نکات لازم پیش از خرید بهترین کابل جوشکاری

  • نوع کابل: افشان یا لاستیکی
  • کیفیت و قدرت کابل: کیفیت مواد اولیه و حداکثر جریان الکتریکی
  • طول کابل جوشکاری: طول کمتر جریان بیشتر
  • شرایط محیطی کابل جوشکاری: در شرایط بد محیطی  مقاوم باشد.
  • کابل دستگاه جوش باید جریان برق را در مواقعی که افت ولتاژ مثلا در 4 ولت به آسانی هداتی کند.
  • باید به دنبال نرم و منعطف بودن کابل دستگاه جوش بود تا در حین انجام کار دچار مشکل نشویم.
  • کابل جوشکاری مقاوم است که در برابر کشش و سایش و اخگر های جوشکاری دارای استحکام باشد.
  • کابل در هنگام جوشکاری نباید گرم شود.

در نظر گرفتن نوع کابل جوشکاری

یکی از مهمترین نکات پیش از خرید کابل جوشکاری توجه به نوع این محصولات است. در حال حاضر این کابل‌ها در انواع افشان و لاستیکی طراحی و تولید شده و در بازار وجود دارند که از هر کدام می‌توانید برای مصارف خاصی استفاده کنید.

کابل‌های افشان: کابل افشان جوشکاری خود در دو نوع اصلی تولید می‌شوند و شامل انواع مسی و آلومینیومی هستند. در حال حاضر بیشتر صاحبان مشاغل از نوع مسی کابل‌های جوشکاری استفاده می‌کنند. کابل جوشکاری افشان از پوشش خارجی مقاومی برخوردار شده و تحمل بالایی در برابر حرارت در حین جوشکاری دارد. این کابل از نوع ضد آب محسوب شده و در برابر مواد شیمیایی و خورنده نیز مقاوم است. به دلیل برخورداری از این ویژگی‌ها مصارف فراوانی هم دارد.

کابل های لاستیکی: کابل‌های لاستیکی جوشکاری نیز از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار شده‌اند و بسیاری از افراد در کارگاه‌ها و صنایع از آن‌ها استفاده می‌کنند. در محیط های مختلف صنعتی که خطرناک هم هستند مثل موتور خانه ها در مواقعی  که باز و بسته شدن و خمیده شدن اتفاق می افتد، ولتاژ کابل بالا میرود کابل‌های لاستیکی مناسب ‌ترین گزینه برای استفاده در دستگاه‌های جوش هستند.

توجه به مشخصات و کیفیت و قدرت کابل جوشکاری

پیش از خرید کابل جوشکاری توجه به مشخصات این محصولات و بررسی کیفیت آن‌ها نیز اهمیت دارد. در واقع و برای اینکه بتوانید از محصول مورد نظر خود بهینه‌ترین استفاده را به عمل آورید، باید به مشخصات و کیفیت آن دقت داشته باشید. برای تعیین کیفیت مناسب نیز توجه به قدرت کابل ضرورت اساسی دارد.
به طور کلی می‌توان گفت قدرت کابل‌های جوشکاری کیفیت آن‌ها را مشخص ساخته و خود از چند عامل تاثیر می‌پذیرد. از مهمترین عوامل اثرگذار بر قدرت کابل می‌توان به کیفیت مس به کار رفته در ساختار آن اشاره کرد. تناسب طول و قطر کابل نیز قدرت و کیفیت آن را تعیین می‌کند.
حواستان باشد که با افزایش طول کابل نیاز به کاهش قطر آن است. اگر به این نکته دقت نداشته باشید کابل شما آمپر بیشتری کشیده و گرمای آن هم بیشتر خواهد شد. هرچه گرمای تولید شده در طول مسیر کابل بیشتر شود، مقاومت درون آن هم افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.
درجه مقاومت حرارتی و الکتریکی کابل و درجه مقاومت حرارتی عایق آن نیز قدرت کابل جوشکاری را با تغییر مواجه می‌سازد.

بررسی طول و اندازه و درجه کابل جوشکاری

همان‌طور که گفته شد پیش از خرید کابل جوشکاری باید به برخی از ویژگی‌های این محصولات دقت کنید و یکی از مهمترین این ویژگی‌ها اندازه و تحمل میزان جریان برق در فرایند جوشکاری است. پس پیش از هر اقدامی باید مقدار جریان برق مورد استفاده در جوشکاری را بررسی کنید و حواستان به ابعاد و اندازه کابل هم باشد. چرا که این ویژگی نیز بر روی عملکرد این محصولات اثرگذار است هر چه طول کابل جوشکاری کمتر باشد جریان بیشتری خواهد داشت. برای اینکه استاندارد طول کابل جوشکاری را تعیین کنیم در ابتدا باید فاصله منبع قدرت چقدر است.

پایایی و مقاومت کابل

شما می‌توانید پس از خرید کابل جوشکاری از آن در مصارف گوناگون و در مکان‌های مختلف استفاده کنید. پس باید پیش از اقدام به این کار به بررسی سطح پایداری و مقاومت این محصولات اقدام نمایید. حواستان باشد که کابل مد نظرتان را از نوعی انتخاب کنید که بتوانید در شرایط و محیط‌های مختلف آن را به کار گیرید. مثلاً در محیط‌های پرگرما و حرارت، آب و هوای مرطوب، محیط‌های پر از خاک، گرد و غبار و یا گل آلود و.... و شاهد مقاومت بالای آن هم باشید.

نکات ایمنی کابل جوشکاری

  • در محیطی جوشکاری انجام شود که از رطوبت دور باشد و بهتر است که جوشکاری را در فضای باز انجام دهید.
  • حتما هنگام کار از وسایل ایمنی مانند دستکش و کلاه ماسک جوشکاری استفاده کنید.
  • جوشکاری توسط فرد متخصص انجام شود و در ابتدای کار اتصالات چک شوند.

بهترین برندهای کابل جوشکاری

  • کابل جوش نیوتن: از مس خالص و در سایزهای 12 تا 18 تولید میشود و بیشتر در صنعت استفاده میشود و روکش TPR با فویل حرراتی دارد.
  • کابل جوش آلفا: در مصارف خانگی و نیمه صنعتی استفاده میشود.
  • کابل جوش پاور: در صنایع پتروشیمی بیشتر کاربرد دارد.

عوامل مهم در سایز کابل جوشکاری

  • طول کل مدار جوش
  • توان خروجی منبع جوشکاری
  • چرخه ی وظیفه منبع برق جوشکاری

پرکابردترین نوع کابل جوشکاری

پرکاربردترین نوع کابل جوشکاری کابل جوش افشان می باشد. این کابل به خودی خود انواع مختلفی دارد جنس آن از آلومینیوم و مس است.
کابل جوش افشان دارای عایقی با مقاومت بالاست و این عایق سبب بالا رفتن طول عمر آن می شود.
این کابل برای صنایع مناسب نیست و همچنین در جاهای مانند موتورخانه، موره مذاب و کارخانجات. برای مطالعه بیشتر درباره کابل جوش چیست، انواع و کاربرد آن به این مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید