زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

چمن‌های مصنوعی کف پوش‌هایی از جنس الیاف مصنوعی و متراکم هستند که امروزه کاربرد بسیاری دارند. یکی از کاربردهای رایج چمن‌های مصنوعی چمن مصنوعی فوتبال است. چمن مصنوعی فوتبال با تکنیک‌های متنوع و با استفاده از نیروی متخصص و مجرب در این زمینه نصب و اجرا می‌شود. زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال یکی از مهمترین عوامل براورد هزینه احداث چمن مصنوعی فوتبال است و نیازمند اقدامات اساسی است که اجرای آن برای داشتن یک زمین فوتبال با کیفیت، ایمن و با استاندارد بالا ضروری است.

ریر سازی چمن مصنوعی

زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

استفاده از چمن مصنوعی در زمین فوتبال مزایای زیادی دارد و آسیب‌های احتمالی مانند صدمات مفصلی، گسستگی عضلانی، صدمات عمومی و ... را به حداقل می‌رساند و باعث حفظ تعادل ورزشکاران در زمین می‌شود. تمامی بازیکنان سراسر جهان نیز از اهمیت چمن مصنوعی بر کیفیت بازی آگاه هستند. چمن‌هاب مصنوعی باکیفیت و با تراکم نخ بالا سبب افزایش کیفیت گردش توپ در زمین شده و موجب می‌شود بازیکنان با ظرافت بیشتری حرکات خود را اجرا کنند. از آنجایی که چمن مصنوعی نقش‌ مهمی در بازی فوتبال دارد به هنگام انتخاب و اجرای چمن باید به نکاتی توجه کنید. یکی از عوامل مهم تاثیر گذار در انتخاب و خرید چمن، توجه به وزن الیاف است. وزن الیاف چمن یک عامل کلیدی در  مقاومت محصول در برابر آسیب‌های محیطی است که با عنوان dtex شناخته می‌شود. این مولفه موجب افزایش مقاومت چمن در آب‌ و هوای مختلف می‌شود.  نکته مهمی دیگری که به هنگام خرید چمن مصنوعی زمین فوتبال باید توجه شود زیره و جنس الیاف و تراکم آن است. این موارد باعث افزایش انعطاف پذیری چمن و مقاومت بالای آن در شرایط مختلف می‌شود مواردی که در چمن مصنوعی برای مهد کودک نیز باید رعایت شود. پس از انتخاب و خرید چمن مصنوعی در اندازه مورد نظر، نوبت به زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال می‌رسد. زیرسازی چمن یک عامل مهم و کلیدی در نصب و اجرای چمن است که پروسه طولانی دارد و باید با دقت بالا و توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود.

ریر سازی چمن مصنوعی

اجرای چمن مصنوعی زمین فوتبال

مراحل ساخت چمن مصنوعی فوتسال و اجرای آن یک فرایند تخصصی است و باید توسط نیروی کار مجرب انجام شود. اجرا و نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال مانند اجرای چمن مصنوعی در محیط‌های دیگر است، با این تفاوت که اجرای این کار در مساحت بیشتری انجام می‌شود. چمن مصنوعی زمین فوتبال باید به صورت استاندارد اجرا و نصب شود تا بستری امن و انعطاف پذیر برای بازیکنان ایجاد کرده و از هر گونه آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. برای این منظور فیفا قوانینی را برای اجرا و زیرسازی چمن مصنوعی فوتسال در نظر گرفته است. طبق این قوانین باید به هنگام اجرای چمن مصنوعی از سیلیس و گرانول کافی استفاده شود، چرا که این مواد با ایمنی زمین و انعطاف پذیری چمن مصنوعی ارتباط مستقیمی دارند. همچنین باید از لایه ژئوتکستایل ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرمی متناسب با مساحت زمین استفاده شود تا قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری چمن را افزایش دهد. نکته مهم دیگری که فیفا به آن اشاره کرده است، فرایندهای مربوط به زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال است. عملیات زیرسازی باید با استفاده از شن و ماسه به صورت مستحکم انجام شود و از این طریق موجب افزایش جذب  ضربه‌های بیرونی شود.

ریر سازی چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی فوتبال

نصب و اجرای چمن مصنوعی فوتبال  به زیرسازی اصولی و مستحکم نیاز دارد تا چمن به خوبی روی زمین نصب شده و در طول زمان استهلاک نیابد. به طور کلی اقداماتی برای زیرسازی چمن مصنوعی در بسترهای مختلف وجود دارد. اقداماتی که برای زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال در بستر آسفالت انجام می‌شود، شامل  علف زدایی برای جلوگیری از رشد مجدد آن‌ها، کادربندی و یا جدول کشی زمین فوتبال برای ایجاد زمینی با مساحت دقیق و استفاده از لایه شنی با قطر کم برای نصب چمن، است. همچنین اقداماتی که برای زیرسازی چمن در بستر خاک انجام می‌شود، شامل مشخص کردن دقیق اندازه‌های زمین فوتبال، جدول کشی و پی کنی، بتن ریزی و مسطح کردن زمین با استفاده از لایه نازکی از شن و ماسه برای آماده شدن نصب و اجرای چمن است.

پس از اتمام فرایند زیرسازی نوبت به نصب چمن می‌رسد. در این مرحله با استفاده از چسب‌های پلی اورتان و نوارهای اتصال مخصوص، نصب چمن توسط افراد متخصص انجام می‌شود. پس از اتمام کار نصب و اجرای چمن باید به نکاتی که باعث افزایش طول عمر و مقاومت چمن می‌شوند، توجه کنیم که از جمله آن‌ها  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • مدت زمان استاندارد برای استفاده از چمن مصنوعی حدوداً ۶ ساعت در یک روز است و استفاده مدوام از آن موجب آسیب به زمین می‌شود.
  • استفاده از زمین چمن مصنوعی فوتبال در ساعات گرم روز که خورشید به صورت عمود می‌تابد، موجب آسیب به الیاف و نخ‌های چمن می‌شود.
  • استفاده از کاورهای مخصوص در فصول یخبندان و سرد سال، از آسیب‌های احتمالی وارده به چمن جلوگیری می‌کند.
  • فرایند آبپاشی چمن در فصول گرم سال باید به طور مداوم انجام شود تا آسیب‌های کمتری به زمین وارد شود.

ریر سازی چمن مصنوعی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید