کابل NYY چیست و چه کاربردی دارد

کابل nyy چیست بررسی ویژگی و کاربرد آن و تفاوتش با سایر کابل ها

کابل NYY چیست و چه کاربردی دارد

کابل ها نقش مهمی در انتقال و استفاده از نیروی برق دارد و اگر آن ها وجود نداشته باشد؛ این کابل ها کابل های برق دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که یکی از آن ها کابل NYY می باشد که در صنعت ساختمان سازی و دیگر صنایع به وفور استفاده می شود؛ همین طور در فشار قوی نیز از این مدل کابل بهره می گیرند.

کابل NYY از  یک روکش پی وی سی، عایق و هادی مسی تشکیل می شود و با استفاده از کد های مخصوص از هم دیگر جدا می گردند، با توجه به بررسی کد های مخصوص کابل برق، کابل NYY بیشترین میزان کارایی را دارد.

کابل قدرت NYY

انواع کابل مفتولی کابل قدرت NYY در صنایع به وفور استفاده می شود و یکی از پر کاربرد ترین کابل های برق به شمار می رود. هادی کابل قدرت NYY می توان به صورت کابل افشان، تک لا و یا نیمه افشان باشد و روکشی که به عنوان عایق در آن ها استفاده می شود معمولا از جنس  PVC یا پلی وینیل کلراید است. از کابل های قدرت NYY می توان در سینی یا داکت و لوله ها استفاده کرد و در صورتی که امکان بروز و زدن ضربات مکانیکی به این کابل ها وجود داشته باشد، می توان آن ها را در خاک هم نصب نمود. باید به شما بگوییم که در زمان بروز امکان خطرات مکانیکی و ضربات برای کابل های قدرت NYY از نوار محافظ و یا مفتول استفاده می کنند. 
کابل nyy

کاربرد کابل NYY

کابل NYY یکی از انواع کابل می باشد که در جنبه های مختلف می توان از آن ها بهره گرفت. از این نوع کابل ها در سینی و کانال کابل استفاده می کنند، کابل NYY در تاسیسات صنعتی، کلید های اتصال و ساختمان های تجاری به کار می رود و نقش کلیدی ایفا می کند. 
همین طور کابل NYY قابلیت نصب در خاک نیز دارند؛ البته لازم به ذکر است که اگر در خاک تنش های مکانیکی نباشد می توان از آن ها بهره گرفت. از کابل های NYY معمولا در جاهایی استفاده می شود که نیاز به انعطاف بالا باشد و همین طور کابل نیز در اتصالات متحرک به کار برود.
کابل های NYY از جنس مس با قابلیت انعطاف بالاست که در سایزهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد؛ همین طور این کابل ها دارای استانداردهای لازم نیز می باشد، کابل nyy با کابل nymhy تفاوت بسیاری دارند که برای اطلاع بیشتر کلیک نمایید.
انواع کابل nyy-j

کابل NYY-J چیست؟

کابل NYY-J از جمله مهم ترین و پر استفاده ترین کابل های برق محسوب می شود که دارای ساختار ساده می باشند و می توان در جاهای مختلف اعم از ساختمان های اداری، مسکونی؛ داکت ها و کانال ها استفاده کرد.
به صورت کلی از کابل برق NYY-J می توان در تمام فضاهایی که فشارهای مکانیکی باعث آسیب دیدن به کابل نباشد استفاده نمود. این کابل ها با توجه به استانداردهای IEC 60502-1 تولید می شود و هادی مسی که در آن ها به کار می رود به شکل مفتول، نیمه افشان و افشان است که می توان به شکل سه، چهار و یا پنج رشته ساخته و عرضه گردد. 
ساختار کابل NYY-J به صورت زیر است:
  • N: به این معناست که حروف با توجه به استاندارد VDE روی کابل نوشته شده است.
  • Y: به این معناست که جنس کابل از پی وی سی یا پلی وینیل کلراید می باشد.
  • Y: روکش نهایی این کابل ها از پی وی سی ( pvc) تولید شده است.
  • J: به این معناست که رشته سیم های این کابل از مدل ارت بوده و رنگ آن ها سبز یا زرد است. 

کابل nyy-o

تفاوت کابل NYY-O و NYY-J

این دو کابل از چندین نظر با هم دیگر دارای تفاوت می باشند. کابل های NYY-J و کابل NYY-O در رشته سیم ها باهم دیگر متفاوت هستند که با رنگ در مدل J استفاده شده است. کابل NYY-J دارای رشته سیم هایی به رنگ ارت سبز یا زرد است که در کابل های NYY-O این رنگ ها وجود ندارد. 
این دو کابل مانند دیگر انواع کابل های NYY در توزیع، انتقال برق در صنایع مختلف کارایی زیادی دارد. در این کابل ها N یعنی وجود هسته مسی و Y به معنای پوشش های PVC است که نشان می دهد دوام و مقاومت زیادی دارد.
برای مطالعه بیشتر

 

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید