کابل NYRY چیست و چه کاربردی دارد

معرفی کابل NYRY چیست و چه کاربردی دارد

کابل NYRY چیست و چه کاربردی دارد

یک سری از کابل ها هستند که علاوه بر ساختار معمولی دارای یک سری قطعات دیگر هم هستند که به کیفیت و کارایی آن ها می افزاید، کابل NYRY یکی از انواع کابل برق محسوب می شود که دارای زره است که نام آن را از استاندارد DIN/VDE گرفته اند.

این کابل ها با توجه به فشار، نوع قدرت و کنترل طراحی و تولید می شوند. کابل NYRY از جمله کابل هایی است که در جنبه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل NYRY چیست؟

کابل NYRY که به آن کابل آمور یا زره دار هم گفته می شوند، نوعی کابل مفتولی است که در جاهایی به کار می رود که احتمال بروز صدمات و آسیب ها به کابل زیاد است، به همین منظور آن ها را با استفاده از آرمور تولید می کنند برای اطلاع بیشتر از قیمت کابل زره دار کلیک نمایید.
این کابل از یک زره استفاده می کند مقاومت فیزیکی آن را به شدت افزایش می دهد.
همین طور لازم به ذکر است که کابل NYRY از جمله کابل های فشار قوی و ضعیف است که تفاوت آن ها با دیگر کابل ها زره ای است که در آن ها استفاده می شود.

حروف کابل NYRY هر کدام به یک معنا می باشند که عبارتند از:

  • N: نام گذاری این کابل با بهره گیری از استانداردهای VDE انجام می شود.
  • Y: عایق این کابل از پی وی سی ساخته می شود.
  • R: وجود زره مفتولی و کابل است.
  • Y: جنس روکش کابل می باشد.
  • Y: نشان دهنده این است که روکش کابل از پی وی سی می باشد.

کابل nyry چیست

کاربرد NYRY

این کابل با توجه به ساختار و مقاومت بالایی که در مقابل شرایط فیزیکی دارد در جنبه های مختلف به کار می رود. از کابل NYRY به ویژه در پالایشگاه های نفت، گاز، پتروشیمی، واحد های صنعتی مرتبط با استخراج، پست های فشار قوی برق و... استفاده می کنند. به عبارتی دیگر هر جایی که نیاز باشد تا یک کابل در مقابل ضربات فیزیکی دوام بیاورد، از این نوع کابل بهره می گیرند.

ویژگی کابل NYRY

باید به شما بگوییم که کابل های NYRY از ویژگی های گسترده ای برخوردارند که باعث شده تا این حد محبوب و پر استفاده باشند که عبارتند از:

  1. ولتاژ این کابل ها بین 0.6 تا 1 کیلوولت و حتی بیشتر است.
  2. در ساختار این کابل از زره استفاده شده که جنس آن ها از مفتول های آلومینیومی می باشد و همین طور چند رشته از سیم های فولادی گالوانیزه هم به کار رفته است.
  3. کابل های NYRY دوام، استقامت و استحکام بیشتری در مقابل دیگر کابل ها دارند.
  4. این نوع کابل ها با توجه به استاندارد ملی و IEC60502-1 تولید می شوند.
  5. کابل های NYRY به شکل کابل کنترل، فشار ضعیف و قدرت نیز طراحی و تولید شده و در بازار موجود هستند.

ویژگی کابل nyry

انواع سایز کابل NYRY

کابل NYRY به شکل تک الی پنج رشته تولید می شوند. سایزهای آن ها با توجه به استانداردها تولید شده و با توجه به میزان سفارشات مشتریان هستند که از پر کاربردترین سایزهای آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بهترین برند کابل برق NYRY

با توجه به این این نوع کابل امروزه در جنبه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، شرکت ها و کارخانجات متعددی در زمینه تولید آن فعالیت می کنند که از بهترین آن ها می توان به شرکت های زیر اشاره کرد.

متال: شرکت کابل متال یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید سیم و کابل برق است، این شرکت در سال 1370 شروع به کار کرد و امروزه توانسته است یکی از بهترین برند های کابل در بازار داخلی باشد.

سینا: یکی از کارخانجات تولید سیم و کابل است که در سال 1371 شروع به کار کرده است و کارخانه این شرکت در استان مرکزی واقع شده است.

تک: شرکت سیم و کابل تک یکی از قدیمی ترین شرکت های سیم و کابل است که در سال 1345 با نام ایکو شروع به کار کرد.

افق البرز: البرز، شرکت تولید کننده سیم و کابل است که در سال 1377 شروع به کار کرد و با استفاده از تجهیزات جدید توانست محصولات با کیفیتی در زمینه کابل سازی طراحی و تولید کند.

یزد: این برند نیز یکی دیگر شرکت های قدیمی است که در سال 1359 شروع به فعالیت نمود و توانست در رقابت با برندهای خارجی، بهترین محصولات را تولید کند. 

برای مطالعه بیشتر:

کابل زمینی چیست

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید