بهترین برندهای کابل آلومینیومی

برترین برندهای کابل برق آلومینیومی

بهترین برندهای کابل آلومینیومی

کابل آلومینیومی

کابل آلومینیومی یک نوع سیم و کابل برق است که به دلیل مقاومت الکتریکی بالا، وزن سبک و قیمت مناسب نسبت به بقیه کابل ها در صنایع بزرگ و گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل ها از هادی آلومینیومی برخوردار هستند، آلومینیوم ها سبک اند و رسانای خوبی نیز دارند که ویژگی های آن ها باعث می شود در سیم کشی ساختمان و خطوط انتقال برق انتقال برق مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی بهترین برند کابل آلومینیوم

یکی از عوامل موثر بر قیمت کابل برق آلومینیومی برند آن می باشد. عوامل دیگری نیز در انتخاب برترین برند کابل آلومینیومی موثر هستند ک شامل موارد زیر می شوند:

سابقه و اعتبار برند: برند های معتبر دارای سابقه درخشان هستند و از فناوری های پیشرفته و مواد اولیه با کیفیت استفاده می کنند.
گارانتی محصول: گارانتی محصول کیفیت برند را نمایش می دهد. معمولا برند های معتبر و قابل اعتماد محصولات خود را با گارانتی عرضه می کنند. هنگامی که یک محصول دارای گارانتی است به این معناست که در زمان مشخض شده گارانتی اگر محصول دچار مشکل شد، برند آن محصول را تعویض و یا تعمیر میکند.
مواد اولیه: مواد اولیه کابل آلومینیومی هادی، روکش و عایق است. هادی کابل های آلومینیومی از آلومینیوم تشکیل شده است که برای دوام زیاد باید از آلومینیوم با خلوص ساخته شود. روکش و عایق این کابل ها نیز باید از مواد با کیفیت که در برابر رطوبت و حرارت مقاوم باشد ساخته شوند.
کیفیت ساخت: ساخت با دقت و با کیفیت کابل باعث می شود که از بروز مشکلاتی مانند نشتی جریان و اتصالی جلوگیری شود.
تکنولوژی تولید: یکی دیگر از عواملی که در کیفیت کابل تاثیر دارد استفاده از فناوری های تولید پیشرفته است. این عمل باعث بهره وری و افزایش کیفیت کابل می شود، مثلا استفاده از دستگاه های اتوماتیک در تولید کابل باعث افزایش سرعت و دقت تولید می شود.

انواع کابل آلومینیومی

انواع کابل آلومینیوم

کابل های آلومینیومی بر اساس ویژگی ها و کاربرد آن ها دسته بندی می شوند:

کابل آلومینیومی فشار قوی: این کابل ها برای انتقال جریان برق در ولتاژ بالا استفاده می شوند. مثلا برای انتقال ولتاژ های موجود در شبکه های برق رسانی مناسب است.
کابل آلومینیومی فشار ضفیف: این کابل برای انتقال ولتاژ های پایین مناسب است. مثلا برای ولتاژ های موجود در ساختمان ها و خانه ها استفاده می شود. کابل آلومینیومی فشار ضعیف معمولا با هادی های آلومینیومی رسانا و در سه فاز تولید می شود.
کابل آلومینیومی ضد حریق: این کابل ها در مکان هایی که امکان آتش سوزی وجود دارد استفاده می شود. کابل آلومینیومی ضد حریق معمولا از روکش های ضد حرق ساخته می شود.
کابل خود نگهدار آلومینیومی: این کابل ها در فضاهای باز که در معرض تابش خورشید است استفاده می شود. کابل خود نگهدار آلومینیومی معمولا روکش آلومینیومی یا پلاستیکی دارد.
علاه بر این ها، کابل های آلومینیومی دیگری وجود دارد که کاربرد آن ها خاص تر است. برای مثال کابلی با مغز فولاد برای انتقال برق در شرایط سخت و ولتاژ های بالا استفاده می شود.

مزایا و معایب کابل آلومینیوم نسبت به مس

تفاوت کابل آلومینیوم و مس در این است که کابل آلومینیوم رسانای کمتری نسبت به کابل های مسی دارند که به این دلیل در مواردی که به جریان الکتریکی قوی و بالایی نیاز است از این کابل ها استفاده نمی شود و کابل های مسی جایگزین انها می شود.
این کابل ها نسبت به کابل های الکتریکی در برابر اکسیداسیون آسیب پذیر هستند.

مشخصات فنی کابل آلومینیوم

این کابل ها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند:
هادی که کاربردی ترین قسمت آن است و وظیفه انتقال جریان الکتریکی را به عهده دارد. هادی کابل آلومینیومی از سیم های آلومینیومی است که به یکدیگر جوش داده شده و یا پیچیده شده اند.
قسمت دوم عایق کابل است که از نفوذ جریان برق به خارج از کابل جلوگیری می کند و از هادی کابل نیز محافظت می کند. عایق کابل های الومینیومی از PVC یا مواد هایی مانند پلاستیک و کاغذ تشکیل شده است.
وظیفه غلاف در کابل محافظت از آن است که از اسیب هایی مانند نور خورشید و رطوبت از کابل جلو گیری می کند. معمولا غلاف کابل های آلومینیومی از جنس PE، PVC یا XLPE است.

بهترین برندهای کابل آلومینیومی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید