عمر مفید چمن مصنوعی

عمر مفید چمن مصنوعی

عمر مفید چمن مصنوعی

عمر مفید چمن مصنوعی

با جایگزینی چمن‌های مصنوعی به جای چمن‌های طبیعی، بازار تولید و فروش بهترین چمن‌ مصنوعی رونق زیادی پیدا کرده است. چمن‌های مصنوعی به دلیل مزایل و قابلیت‌های ویژه‌ای که دارند، بسیار محبوب شده‌اند و از آن‌ها در فضاهای مختلفی با اهداف مختلف استفاده می‌شود. یکی از مزایای مهم این نوع چمن‌ها، عمر مفید چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی است. چمن‌های طبیعی نیاز به آبیاری و نگهداری مداوم دارند و در هوای گرم تغییر رنگ می‌دهند. همچنین چمن‌های طبیعی پایدار نیستند و در برابر شرایط محیطی مختلف آسیب پذیرند. چمن‌های مصنوعی نیاز به نگهداری و رسیدگی ندارند، مقاوم هستند و در تمامی فصول سال زیبایی ظاهری خود را حفظ می‌کنند.

عمر مفید چمن مصنوعی

عمر چمن مصنوعی

به طور کلی چمن‌های مصنوعی به دلیل ویژگی‌های ساختاری و مقاومت بالا در شرایط محیطی مختلف، عمر بیشتری نسبت به چمن‌های طبیعی دارند. چمن‌های مصنوعی در فضاهای مختلف و با اهداف مختلفی مورد استفاده واقع می‌شوند و از این رو عمر آن‌ها با توجه به نوع استفاده و‌کاربری متفاوت است. عمر مفید چمن‌‌های مصنوعی مورد استفاده در زمین‌های فوتبال و باشگاه‌های ورزشی به فرکانس و شدت استفاده از چمن بستگی دارد. تعمیر و نگهداری چمن‌های مصنوعی  یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در افزایش طول عمر چمن‌های مصنوعی به شمار می‌رود. از این رو هرچه مراقبت و نگهداری از چمن‌های مصنوعی بیشتر شود، دوام و ماندگاری بالایی خواهد داشت. با توجه به مواد اولیه‌ای که چمن‌های مصنوعی از آن ساخته می‌شوند و همچنین بررسی نتایج آزمایش‌های انجام شده می‌توان حداقل عمر مفید این محصولات را ده سال تخمین زد. 

چمن‌های مصنوعی که کاربرد تزئینی دارند و در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخلاف چمن‌های مصنوعی مورد استفاده در زمین‌های ورزشی  نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند، و آنچه که در افزایش طول عمر آن‌ها اهمیت دارد، تمیز کردن و نگهداری مناسب از این محصول است که اغلب به عنوان نکته بهداشتی در نظر گرفته می‌شود. عمر مفید چمن‌خای مصنوعی مورد استفاده در تزیین حیاط یا تراس و روف گاردن بیشتر از ۱۵ سال است، اما در بسیاری از موارد عمر مفید چمن به ساختار و مقاومت و جنس الیاف و نحوه نصب آن نیز بستگی دارد.همچنین نظافت چمن مصنوعی ارتباط مستقیمی با عمر آن دارد.

 عمر مفید چمن مصنوعی‌های مصنوعی مورد استفاده در حیاط و باغچه بیشتر از عمر مفید چمن‌های مورد استفاده در باشگاه‌های ورزشی است و بین دوازده تا پانزده سال و بسته به نوع استفاده و نگهداری متفاوت است. آنچه که باعث افزایش طول عمر چمن‌های مصنوعی می‌شود، نحوه اجرا و نگهداری از چمن است. استفاده از چمن‌های مصنوعی در فضا‌های باز آن را معرض نور خورشید، برف و باران و سایر آسیب‌های محیطی قرار می­دهد. با این حال بکینگ­‌های چمن‌های مصنوعی قابلیت عبور آب از سطح خود را دارند و موجب آسیب به ساختار چمن و زیرسازی آن نمی‌شوند. برای افزایش طول عمر چمن‌های مصنوعی در کاربری‌های مختلف معمولاً بهتر است آن را تمیز نگه دارید و در فصول گرم سال آن را آبپاشی کنید.

عمر مفید چمن مصنوعی

عمر مفید چمن مصنوعی

انواع چمن‌ مصنوعی به نسبت چمن‌های طبیعی اغلب عمر بالایی دارند، اما عواملی نیز وجود دارد که طول عمر و ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهد. چمن‌های مصنوعی با توجه به نوع استفاده  می‌تواند حداکثر تا ۲۰ سال عمر مفید داشته باشد. چمن‌های مصنوعی در برابر تابش اشعه ماورا بنفش خورشید مقاومند و در تمام فصول سال رنگ ثابتی دارند. نگهداری و مراقبت از چمن‌های مصنوعی طول عمر آن را افزایش می‌دهد.  طول عمر چمن‌های مصنوعی در مکان‌های پر تردد مانند زمین‌های فوتبال یا باشگاه‌ها و محوطه‌ها به نسبت کمتر است و به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند. 

مهم ترین نکاتی که باید در نگهداری و مراقبت از چمن‌های مصنوعی و افزایش طول عمر آن‌ها توجه کنید،  شامل نصب، کیفیت مواد اولیه چمن و نوع کاربری می‌شود.

نصب چمن مصنوعی

اگر قصد دارید خودتان بخواهید برای نصب چمن مصنوعی اقدام کنید و یا از یک نصاب حرفه ای برای اینکار کمک بگیرید، نصب چمن یکی از موارد موثر در دوام و ماندگاری آن است. برای اطمینان از درستی نصب چمن، بهتر است این کار توسط فرد متخصص انجام شود. همچنین اگر زیرسازی چمن مصنوعی برای نصب به صورت استاندارد انجام نشود، باعث کاهش طول عمر مفید چمن‌های مصنوعی می‌شود.

کیفیت مواد اولیه چمن مصنوعی

برخی از الیاف و موادی که در ساختار چمن مصنوعی بکار برده می‌شود، مقاومت بالاتری نسبت به سایر انواع چمن‌ها دارند که بیشترین مقاومت را دارند.

نوع کاربری چمن مصنوعی

عواملی مانند تردد زیاد و جابجایی اجسام سنگین می تواند باعث کاهش طول عمر مفید چمن مصنوعی شود. بنابراین بهتر است با توجه به نوع  کاربری چمن مصنوعی خود را خریداری نمایید. 

عمر مفید چمن مصنوعی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید