نظافت چمن مصنوعی

آیا چمن مصنوعی قابل شستشو است؟

نظافت چمن مصنوعی

نظافت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی داشتن یک فضای سرسبز و زیبا مشابه چمن طبیعی را فراهم می‌کند. چمن‌های مصنوعی به نسبت چمن‌های طبیعی، نگهداری و مراقبت کمتر و در عین حال آسانتری دارند. اما طبیعی است که برای جلوگیری از خرابی زودهنگام و جلوه‌ی نامناسب، این چمن‌ها نیز به مراقبت نیاز دارند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای مراقبت‌ از چمن مصنوعی باید انجام شود، نظافت چمن مصنوعی است. با یادگیری نحوه تمیز کردن، می‌توان عمر مفید چمن مصنوعی را طولانی کرده و هزینه‌ها را به حداقل ممکن رساند. در این مقاله، به نظافت چمن مصنوعی و روال‌های تمیز کردن و نگهداری آن می‌پردازیم.

نظافت چمن مصنوعی

تمیز کردن چمن مصنوعی

همان طور که گفته شد، اگرچه انواع چمن مصنوعی به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز ندارد، اما برای حفظ دوام و طول عمر آن، میبایست مراقبت‌هایی از آن انجام شود. چمن‌های مصنوعی نیز همانند سایر سطوح و اشیا، در اثر قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها و تردد مدام بر روی آن، کثیف شده و به نظافت نیاز دارند. علی‌الخصوص که معمولا چمن‌های مصنوعی در فضاهای باز به کار برده می‌شوند. نظافت چمن مصنوعی کار آسانی است. در هنگام نظافت و شستشوی چمن مصنوعی باید توجه کرد که نحوه نظافت نباید به گونه‌ای باشد که به بافت و الیاف چمن آسیب وارد شود. طبیعی است که با استفاده و رفت و آمد زیاد و مداوم، چمن‌های مصنوعی دچار کثیفی و آلودگی شده و در عین حال که محل تجمع آلودگی‌ها و برای سلامتی مضر هستند، ظاهری نامناسب نیز به خود می‌گیرند. راه حل‌ها و روش‌های تمیزکننده‌ی زیادی برای برای جلوگیری از این موضوع و نظافت چمن‌های مصنوعی وجود دارد.

نظافت چمن مصنوعی

البته که نگهداری چمن مصنوعی به اندازه یک چمن طبیعی پیچیده و وقت‌گیر نیست. با این حال، کارهایی وجود دارند که باید انجام شوند تا کمک کنند که چمن مصنوعی تا زمانی که ممکن است به بهترین شکل ممکن به نظر برسد. بررسی و نظافت منظم چمن مصنوعی، کمک می‌کند که از عدم وجود هرگونه برگ، شاخه، گرد و غبار یا کثیفی که منجر به تجزیه یا رشد خزه می‌شود، اطمینان حاصل کنید. از یک برس با یک جارو می‌توان برای شستشو و تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده کرد. به این نکته توجه داشته باشید که در فرآیند تمیز کردن چمن، نباید از اشیاء نوک تیز و یه برنده استفاده کرد. چرا که ممکن است چمن مصنوعی را بریده یا پاره کنند. برای از بین بردن مواد چسبنده و لک‌هایی که به سختی از بین می‌روند نیز، نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد. چرا که می‌توانند به پلاستیک چمن آسیب برسانند. به جای این مواد، می‌توان از مواد شوینده غیر شیمیایی و طبیعی مانند سرکه و آب و یا تمیزکننده‌های مخصوص چمن مصنوعی استفاده کرد. 

 

نظافت چمن مصنوعی

آیا چمن مصنوعی قابل شستشو است؟

یکی از ویژگی‌های مثبتی که چمن‌های مصنوعی از آن برخوردار هستند، مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت و آب حاصل از باران و برف، و عدم پوسیدگی آنها در شرایط محیطی مرطوب است. از این جهت که بسیاری از خریداران چمن مصنوعی نگران چگونگی نظافت این چمن‌ها بوده و این سؤال برایشان مطرح می‌شود که آیا چمن مصنوعی قابل شستشو است، می‌توان گفت که نحوه نگهداری چمن‌های مصنوعی به دلیل اینکه به راحتی قابل شسشو بوده و مشکلی در اثر شستشو برای آن‌ها به وجود نمی‌آید آسان است. برای شستشوی چمن مصنوعی میبایست در ابتدا سطح آن را از ذرات و زباله‌ها پاک کرده و سپس اقدام به شستشوی آن کنید. برای این منظور و برای از بین بردن لکه‌های قدیمی که سخت پاک می‌شوند، می‌توان از مواد شوینده غیر اسیدی و آب استفاده کرد.

یکی از ابزاری که برای نظافت چمن مصنوعی به آن نیاز داریم، دمنده برگ یا چنگک پلاستیکی برای حذف هر گونه برگ است. سپس می‌توان از محلول تمیزکننده چمن مصنوعی مخصوص استفاده کرده و به آرامی چمن را با آب شسته تا گرد و غبار و زباله‌ها از بین بروند. با استفاده از چنگک چمن، در جهت طبیعی چمن را جارو کنید تا آن را در حالت عمودی قرار دهید تا در این صورت، هرگونه کثیفی موجود لا‌به‌لای چمن‌ها را از بین ببرید. یکی دیگر از روش‌های نظافت چمن مصنوعی، استفاده از دستگاه‌های نظافت مکانیزه است. شستشوی برقی به شما این امکان را می دهد که هرگونه کثیفی را به راحتی و آسانی از بین برده و در عین حال الیاف، بافت و شکل ظاهری چمن نیز حفظ شده و آسیبی به آن‌ها وارد نشود. با رعایت این روال به صورت هفتگی و یا ماهانه، می‌توانید طول عمر چمن مصنوعی را افزایش دهید.

نظافت چمن مصنوعی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید