انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی را از نحوه استفاده چمن و کاربرد آن و همچنین جنس الیاف به کار رفته می‌ توان انتخاب نمود. انواع مدل چمن مصنوعی که در محوطه‌های چمن کاری عمومی مانند میادین شهر‌ها، حاشیه اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، زمین‌های بازی کودکان، کناره استخر‌ها، چشم انداز‌ها و محوطه‌های داخلی ساختمان‌ها و آکوریوم‌ها استفاده می ‌شود با یکدیگر متفاوت هستند. و قیمت چمن مصنوعی نیز متفاوت است. چمن‌ها در مکان‌های تفریحی، مشکل گل آلوده شدن زمین در هنگام بارش باران را ندارند و در چمن کاری‌های مصنوعی اتوبان و بزرگراه‌ها، خطرات و مشکلات مربوط به آبیاری فضا‌های سبز را حل نموده‌اند. استفاده از چمن‌های مصنوعی در استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی مشکل رشد تخم چمن در زمین‌های حاصلخیز را نیز حل نموده است. با این حال از انواع چمن های مصنوعی در هر مکانی نمی توان استفاده نمود و استفاده از آن چه از نظر زیباسازی و دکوراسیون داخلی و چه از نظر نوع کاربری مکان مورد استفاده دارای تفاوت است.

انواع چمن مصنوعی

انواع مدل چمن مصنوعی بر حسب جنس الیاف

انواع چمن مصنوعی و عمر مفید چمن مصنوعی از نظر جنس الیاف و مواد بکار رفته دارای تفاوت هستند. برخی از مدل چمن‌های مصنوعی دارای ساختار پلاستیکی، غیر قابل انعطاف و زبر و خشن بوده و برخی از مدل چمن مصنوعی دارای الیاف نرم و قابل انعطاف می ‌باشند. برخی از چمن‌های مصنوعی دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر گرما و برای استفاده بلندمدت مناسب‌اند و برخی این ویژگی را ندارند و مدت کمتری می‌ توان از آن استفاده کرد. همه این ویژگی‌ها به جنس الیاف به کار رفته در تولید چمن‌های مصنوعی وابسته است. به طور کلی انواع چمن مصنوعی از یکی از الیاف‌های نایلون، پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته می ‌شوند.

چمن مصنوعی از نخ نایلون

انواع مدل چمن مصنوعی نایلونی بسیار زبر و قوی و سرسخت بوده و در زمین‌های ورزشی مانند زمین فوتبال، گلف، اسب سواری و در مکان‌های پر رفت و آمد استفاده می ‌شوند. این نوع از چمن مصنوعی در برابر رفت و آمد‌های زیاد ظاهر و کیفیت خود را حفظ نموده و شکننده نیستند.

چمن مصنوعی از نخ نایلون

چمن مصنوعی از نخ پروپیلن

انواع مدل چمن مصنوعی پروپیلن در مقایسه با چمن‌های مصنوعی تولید شده با نخ نایلونی دارای بافت ظریف‌تر و دارای انعطاف‌پذیری بیشتر و نرم‌تر است. از این نوع چمن مصنوعی می ‌توان همراه با گیاهان طبیعی برای تزئین خانه و حیاط و باغ استفاده کرد و به طور کلی برای استفاده در در جا‌های کم رفت و آمدتر مناسب است.

چمن مصنوعی از نخ پلی اتیلن

اکثر چمن‌های مصنوعی موجود در بازار از نخ پلی اتیلن ساخته شده‌اند. انواع چمن‌های مصنوعی ساخته شده از پلی اتیلن دارای رنگ طبیعی، نرم و انعطاف‌پذیر می‌ باشند.

چمن مصنوعی از نخ پلی اتیلن

انواع مدل چمن مصنوعی بر حسب کاربرد

انواع مدل چمن مصنوعی بر حسب کاربری آن در زمین‌ها و استادیوم‌های ورزشی، سالن‌های ورزشی، میادین شهر‌ها، حاشیه اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، زمین‌های بازی کودکان، کناره استخر‌ها، چشم انداز‌ها و محوطه‌های داخلی ساختمان‌ها و آکوریوم‌ها و مکان‌های تجاری، تفریحی و گردشگری که استفاده می ‌شود با یکدیگر متفاوت هستند.

چمن مصنوعی مورد استفاده در باشگاه‌ها، سالن‌ها و استادیوم‌های ورزشی

همانطور که پیش از این اشاره شد در باشگاه‌ها، سالن‌ها و استادیوم‌های ورزشی و زمین‌های فوتبال، هاکی، گلف، تنیس، سوارکاری و تیراندازی و به طور کلی در محیط‌های پر رفت و آمد باید از چمن مصنوعی استفاده کرد که در برابر ضربات محکم بوده و مقاومت خود را حفظ کند و برای این منظور چمن مصنوعی با الیاف نایلونی پیشنهاد می‌ شود.

چمن مصنوعی مورد استفاده در باشگاه‌ها، سالن‌ها و استادیوم‌های ورزشی باید دارای تراکم بالا بوده و همچنین دارای استاندارد‌های مرتبط با تجهیزات ورزشی باشد به طوریکه چمن مصنوعی نباید دارای اتصالات ضعیف، سایش و اصطحکاک شود و همچنین نباید به پوست بازیکنان آسیب برساند. همچنین چمن مصنوعی نباید سبب اصطکاک، غلتیدن و انعکاس توپ شود. بنابراین نصب انواع چمن‌های مصنوعی در استادیوم و سالن‌های ورزشی تابع قوانین و استاندارد‌هایی است که در مسابقات بین‌المللی، مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای آن در نظر گرفته می‌ شود.

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی مورد استفاده در دکوراسیون

امروزه استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی منازل، ساختمان‌ها، مراکز تجاری، فرهنگی و هنری، در راه‌ها، اتوبان و بزرگراه‌ها افزایش یافته است. در این نوع چمن کاری که به آبدهی و کود و سم و هرس نیاز نیست ولی در عوض نحوه زیر سازی چمن مصنوعی بسیار مهم بوده همچنین و آن طراوتی که چمن‌های طبیعی به محیط زندگی می ‌بخشند را ندارند اما نزدیک‌ترین عاملی هستند که حس طبیعت را به زندگی برمی گردانند. استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون یکی از ابزار‌هایی است که حس شادی و نشاط را در افراد ایجاد می‌ کنند. این نوع چمن‌ها که به صورت نامحدود قابل استفاده و به نگهداری نیاز ندارند بسیار مقاوم در برابر اشعه خورشید بوده‌اند.

 از چمن مصنوعی در حیاط‌سازی، زیباسازی باغ و ویلا و بالکن و تراس استفاده کرده و به انواع مختلف مانند چمن مصنوعی دیواری، چمن مصنوعی آکواریوم، چمن مصنوعی بالکن یا تراس طبقه‌بندی می ‌شوند. در مجموع از هر نوع و جنس و کیفیتی از چمن مصنوعی می ‌توان در دکوراسیون استفاده کرد. استفاده از چمن مصنوعی از جنس نخ پروپیلن برای تزئین دیوار یا بعبارتی چمن مصنوعی دیواری استفاده می‌ شود هر چند استفاده از چمن مصنوعی پلی اتیلن با ساقه‌های بلند و تراکم بیشتر جذابیت بیشتری به دکوراسیون داخلی می‌ بخشد.

چمن مصنوعی دکوراسیون

انواع مدل چمن مصنوعی بر حسب قیمت

انواع چمن مصنوعی با قیمت متفاوت و برندهای متفاوت از جمله چمن مصنوعی مانا چمن در بازار عرضه می ‌شوند. عواملی که بر قیمت چمن مصنوعی مؤثرند ریشه در نوع و کیفیت جنس نخ و الیاف تشکیل شده چمن مصنوعی و همچنین کاربری آن دارد. به طوریکه چمن‌های مصنوعی تولید شده با الیاف نایلون دارای قیمت بالاتری نسبت به چمن مصنوعی تولید شده با الیاف پروپیلن هستند و چمن مصنوعی ساخته شده با الیاف پلی اتیلن دارای قیمت متوسط‌تری نسبت به دو جنس قبل دارند. هر چند گرانی و ارزانی محصول تضمین‌ کننده کیفیت جنس آن نیست. علاوه بر جنس قیمت انواع مدل چمن مصنوعی از قد ساقه هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند به طوریکه در هر یک از جنس‌های تولید شده اگر قد ساقه بلندتری داشته باشند دارای قیمت بالاتری می ‌باشند.

علاوه بر عوامل فوق انواع چمن مصنوعی و قیمت آن تحت تأثیر برند و شرکت سازنده آن نیز است به طوریکه بعضی از برند‌ها به طور اختصاصی چمن مصنوعی برای زمین‌های ورزشی تولید می ‌کنند و به شهرت رسیدند و در نتیجه انحصار در تعیین قیمت را دارا هستند.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید