تزیین تراس با چمن مصنوعی

تزیین تراس با چمن مصنوعی

تزیین تراس با چمن مصنوعی

تزیین تراس با چمن مصنوعی

چمن مصنوعی، به دلیل کاربردهایی که دارد، طرفداران بسیار زیادی داشته و افراد زیادی برای مصارف گوناگون، در محیطهای مختلف از این چمنها استفاده کرده و آنها را جایگزین چمنهای مصنوعی میکنند. انواع مختلفی از چمنهای مصنوعی را میتوان  در قسمتهای مختلف یک ساختمان و خانه، به کار برد. برای مثال، تزئین تراس با چمن، یکی از عمده مصارف این چمنها است. تزئین تراس با چمن، جلوهی بسیار زیبایی به فضای تراس داده و فضایی سرسبز و شادابی را به محیط خانه میبخشد. در این مقاله، قصد داریم به دیزاین و تزئین به وسیله چمن مصنوعی برای بالکن و نکات مهم راجع به نحوه  استفاده از چمن در تراس و بالکن بپردازیم.

تزیین تراس با چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی در بالکن

همان طور که در سطح شهر مشاهده میکنید، چند سالی است که زندگی شهری به سمت و سویی متفاوت از زمانهای گذشته در حال حرکت است و زندگی در خانههای آپارتمانی جایگزین خانههای ویلایی حیاطدار شدهاند. اغلب افراد و ساکنین نیز به دلایل مختلف، زندگی در این خانهها را ترجبح میدهند و به آپارتمانها نقل مکان کردهاند. یکی از مسائلی که زندگی در آپارتمانها با آن مواجه است، عدم دسترسی به حیاط و فضای سبز است. بنابراین با توجه به این موضوع، برای افرادی که در خانههای آپارتمانی زندگی میکنند، ممکن است بالکن و تراس تنها فضای منزل برای دسترسی به هوای تازه، فضای سبز، گل و گیاه و نور آفتاب باشد. به همین جهت میتوان با استفاده از روشها و به کارگیری ابزاری، تراس را به شکلی زیبا دیزاین کرده تا فضایی مشابه حیاطهای سرسبز را القا کند.

یکی از این روشها، دیزاین تراس با چمن مصنوعی است دقیقا عملی که چمن مصنوعی پشت بام برای تزئین این ناحیه مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از چمن مصنوعی در بالکن و تراس، نه تنها محیط بالکن را زیبا و جذاب نشان میدهد بلکه  از تبدیل شدن بالکن به یک انباری بهم ریخته نیز جلوگیری میکند. چرا که برخی از افراد ابزار و وسایل به درد نخوری که دارند را در تراس قرار داده و موجب بر هم خوردن جلوهی زیبایی شناختی آن، چه از فضای بیرون و چه از فضای داخل میشوند. کف اغلب بالکنها و تراس‌‌ها از جنس بتنی یا سنگی است و به راحتی و آسانی امکان نصب چمن مصنوعی بر روی آن وجود دارد. چمن مصنوعی طرحهای متنوعی داشته و امکان نصب بر روی کفهای مختلف بتنی، آجری، چوبی و سنگ را دارد. برای نصب چمن مصنوعی در بالکن، از چسبهای چمن دو طرفه مخصوص استفاده میشود. به یاد داشته باشید که اگر برای نصب چمن، میزان زیادی چسب به کار برده شود،این چسب از تخیله کامل آب جلوگیری کرده و همچنین جدا کردن آن در هنگام خرابی یا دیگر موارد ضروری، بسیار سخت میشود. مانند هر فضای دیگری، انتخاب نوع چمن برای تزئین تراس با چمن مصنوعی، به کاربری ساکنین منزل از تراس خانه مرتبط است. در صورتی که رفت و آمد در تراس زیاد است، بهتر است از چمنهای پایه کوتاه استفاده شود. اما اگر دفعات زیادی از تراس استفاده نمیشود و رفت و آمد در آن کم است، توصیه میشود از چمنهایی که از لحاظ ظاهری مشابه چمنهای واقعی هستند،استفاده شود. در کنار چمن مصنوعی برای دیزاین بالکن و تراس، استفاده از گلو گیاه و گلکاری نیز بسیار توصیه میشود. ترکیب چمن مصنوعی و گلو گیاههای مختلف، جلوهی بسیار زیبایی به فضای تراس میبخشد

چمن مصنوعی در بالکن

طرح چمن مصنوعی بالکن

چمنهای مصنوعی از پر استفادهترین ابزار برای دیزاین فضاهای مختلف داخلی و خارجی یک ساختمان هستند. این چمنها جایگزین چمنهای طبیعی شده و جهت ایجاد فضای سبز و زیبا به کار برده می شوند. چرا که امکان استفاده از چمن طبیعی در فضای خانهها آپارتمانی وجود ندارد. طراحی بالکن با چمن مصنوعی و طرحی که به کار برده میشود، نکتهی بسیار مهمی در تزئین تراس با چمن مصنوعی است.

نوع چمن انتخابی، امر مهمی است. همان طور که میدانید، چمنهای مصنوعی به دو نوع ورزشی و فانتزی دستهبندی میشوند. برای استفاده در تراس و بالکن، از چمنهای مصنوعی نوع فانتزی استفاده میشود. همان طور که گفته شد، انتخاب نوع چمن مصنوعی برای دیزاین بالکن با چمن مصنوعی، به مکانی که قصد طراحی آن را دارید بستگی دارد. در مکانهای پر رفت و آمد بهتر است از چمنهای با ارتفاع کم و تراکم زیاد استفاده شود تا در صورت تردد زیاد، الیاف آن از بین نرود.

نکته مهم دیگر در هنگام انتخاب و خرید چمن مصنوعی برای بالکن، توجه به تراکم بالای چمن است. تراکم چمن، در فضای بالکن و تراس، امر بسیار مهمی است. چرا که هر چه تراکم چمن بیشتر باشد، احساس راحتی بیشتری ایجاد کرده و در صورت عبور و مرور نیز آسیب نمیبیند.

چمن مصنوعی تراس

نکات مثبت دیزاین بالکن با چمن مصنوعی

بالکنها و تراسها، یکی از قسمتهای جذاب یک منزل هستند به علاه باغچه خانه که به وسیله چمن مصنوعی باغچه تزئین می‌شود و برای افرادی که به فضای سبز دسترسی ندارند، میتوانند محیطی زیبا و آرامشبخش باشند. اما متاسفانه برخی از افزاد از فضای بالکنها استفاده نمیکنند. این در حالی است که با صرف کمی سلیقه و هزینه، میتوان این بخش از خانه را دیزاین کرده و ظاهری زیبا ببخشندچمنهای مصنوعی به شما برای انجام این کار کمک میکنند. تزیین تراس با چمن مصنوعی و ایجاد فضای سبز، علاوه بر زیبایی، میتواند در روحیه افراد نیز تاثیر مثبتی کذاشته و شادابی و نشاط ببخشد. علاوه بر این، چمنمصنوعی در بالکن، میتواند فضای ورزش کردن را محیا کند. چرا که بسیار نرم بوده و به راحتی میتوان به انجام حرکتهای ورزشی بر روی آن پرداخت. چمنهای مصنوعی بسیار نرم هستند و بدون بزرگنمایی میتوان گفت زیبایی مشابه چمنهای طبیعی را دارند. این در حالی است که این چمنها بر خلاف نوع طبیعی، نیاز به نگهداری و آبیاری نداشته در نتیجه مقرون به صرفهتر نیز هستند. نکته مهم دیگر، دوام و کیفیت چمنهای مصنوعی است. اگرچه کیفیت چمن به عوامل مختلف مانند برند تولیدکننده دارد، اما به طور کلی، چمنهای مصنوعی بسیار مقاوم بوده و طول عمر مفید زیادی دارند. مهمترین ویژگی چمنهای مصنوعی مقاومت زیاد آنها در برابر نور خورشید و گرما و همچنین، آب و رطوبت است. بنابراین نیازی نیست که نگران بارش باران و برف بر روی آن باشید. همچنین این ویژگی، امکان شستشوی این چمنها و تراس را نیز فراهم میکند و در صورت شسته شدن، بوی نامطبوعی ایجاد نشده و چمن نیز فرسوده نمیشود.

چمن مصنوعی بالکن

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید