کارخانه تولید چمن مصنوعی

کارخانه تولید چمن مصنوعی

کارخانه تولید چمن مصنوعی

کارخانه تولید چمن مصنوعی

طرفداران چمن مصنوعی روز به روز در حال افزایش بوده و  از چمن مصنوعی در ایران بیشتر از گذشته استفاده می شود. امروزه از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی ساختمان، منازل ، ویلاها و باغ، مراکز تجاری و تفریحی و توریستی به وفور استفاده می شود. از این رو  شرکت های چمن مصنوعی سعی دارند در انواع مختلف و با شکل و رنگ و ارتفاع الیاف متفاوت، چمن مصنوعی ساخته و به بازار عرضه کنند و  هر کدام از آن ها دارای مصارف و کاربرد خاصی بوده اند. تولید چمن مصنوعی بسیار تخصصی و پیچیده بوده و به آسانی صورت نمیگیرد. تولید کننده چمن مصنوعی در کارخانه تولید چمن مصنوعی موظف به رعایت استانداردها و مراحل خاصی می باشد  تا محصول نهایی را به مصرف کنندگان برساند.

کارخانه تولید چمن مصنوعی

خط تولید چمن مصنوعی

خط تولید چمن مصنوعی در کارخانه تولید چمن مصنوعی  از بخش های گوناگون تشکیل شده است و چهار بخش کلی در خط تولید چمن مصنوعی شامل تولید نخ، بافت و گره زنی، زیر سازی و کنترل کیفی و بسته بندی محصول است.

تولید نخ: برای تولید چمن مصنوعی لازم است ابتدا نخ چمن مصنوعی در فرآیندی با عنوان اکستروژن تولید شود. در این مرحله رنگ چمن مصنوعی نیز به مواد شیمیایی اضافه و به خوبی ترکیب می شود. جنس نخ چمن مصنوعی که از یکی از مواد نایلون، پلی اتیلن و یا پلی پروپلین است، تحت فشار و گرما از دستگاه های مخصوص قالب گیری به صورت رشته های باریک بیرون می آید.

گره زنی یا بافت: نخ های تولید شده که به صورت تک رشته و یا فیبریل شده هستند وارد مرحله گره زنی و بافت می شوند.

زیر سازی:  در این مرحله نخ های چمن با تراکم مشخص شده به لایه زیرین چمن دوخته می شود و در نهایت لایه زیرین به لایه بکینگ چسبیده و چمن مصنوعی تولید می شود. لایه بکینگ همان لایه تیره رنگ پشت چمن مصنوعی است که بر نوع و جنس و کاربرد چمن مصنوعی تاثیر می گذارد.

کنترل کیفی: در این مرحله چمن های مصنوعی تولید شده مورد ارزیابی قرار گرفته تا پارگی، رنگ پریدگی و گره خوردگی نداشته باشند.

بسته بندی: در این مرحله با توجه به جنس، کاربرد و ابعاد و کیفیت به صورت رول های متری ، نواری و تایل نیز بسته بندی خواهند شد و برگه معرفی محصول به آن چسبانده می شود.

خط تولید چمن مصنوعی

تولیدکننده چمن مصنوعی 

از چمن مصنوعی که در گذشته بیشتر در باشگاه ها و پارک ها و سالن های ورزشی و استادیوم های ورزشی استفاده می شد امروزه به عنوان دکوراسیون داخلی در بیشتر شهرها و مکان های تجاری و تفریحی، ساختمان های تجاری و تفریحی استفاده می شود و از این رو بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به تولید این محصول کرده اند. تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بازار چمن مصنوعی با وجود رقبای بسیار زیاد در داخل و خارج از کشور اقدام به سرمایه گذاری و تولید چمن مصنوعی می کنند.  تولید کننده چمن مصنوعی داخلی با بررسی نیازهای بازار ایران اقدام به تولید محصول کرده  و سعی می کند با ارزش نهادن به مشتریان و احترام به خواسته آنان به ارائه محصولات شایسته و در خور بازار ایران بپردازد. 

تولید‌ی چمن مصنوعی

تولید‌ی چمن مصنوعی انواع چمن مصنوعی با کاربری‌های مختلف از قبیل چمن‌ مصنوعی مخصوص زمین های ورزشی و باشگاهی، چمن مصنوعی مخصوص فضای سبز، چمن مصنوعی مخصوص تزئینی مانند چمن مصنوعی دیواری و آکواریوم تولید می‌کنند. تولید‌کننده  چمن مصنوعی سعی می‌کند محصولی که روانه بازار می‌کند از نظر ظاهر طبیعی باشد. برای محیط زیست ضرر نداشته باشد. عامه پسند باشد و از متریال عالی و با کیفیت برای تولید استفاده کند.

لیست تولیدکنندگان  چمن مصنوعی در کشور و میزان واردات چمن مصنوعی از خارج از کشور  نشان می دهد که این بازار دارای ظرفیت های تولید بسیاری بوده است از این رو تولید کننده چمن مصنوعی می تواند از  حداکثر ظرفیت و توان تولیدی خود برای تولید محصول چمن مصنوعی استفاده کند. هر چند با توجه به بازار ایران و شرایط اقتصادی آن تولید کنندگان با چالش های فراوان شامل واردات مواد اولیه، تورم، کاهش قدرت خرید مردم روبه رو بوده اند اما با نوظهور بودن این بازار می توان چالش ها را پشت سر گذاشت.

تولید کنندهد چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی از درب کارخانه

کارخانه چمن مصنوعی پس از آماده سازی و بسته بندی محصول آن را روانه انبار و برای فروش آماده می کنند. تولیدکنندگان به واسطه نمایندگان فروش چمن مصنوعی یا بورس چمن مصنوعی تهران و یا سراسر شهرهای کشور یا عرضه مستقیم در کارخانه اقدام به پخش و  فروش چمن مصنوعی  می کنند.

 خریداران برای خرید چمن مصنوعی از درب کارخانه ابتدا هماهنگی های لازم را انجام داده و سپس محصول را دریافت خواهند. هر چند بیشتر فروش چمن مصنوعی از درب کارخانه به صورت عمده می باشد اما با استفاده از فرصت هایی که فروشگاه های اینترنتی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است امروزه اقدام به فروش اینترنتی به صورت عمده فروشی چمن مصنوعی و خرده فروشی چمن مصنوعی می کنند. 

خرید چمن مصنوعی

فروش چمن مصنوعی از درب کارخانه

تولیدکنندگان پس از آماده سازی و تولید نهایی محصول آن را آماده فروش و روانه بازار می کنند. همچنین تیم بازاریابی کارخانه اقدام به جذب نمایندگی های فروش چمن مصنوعی در کلان شهرهای کشور کرده و محصول نهایی با کاربری های مختلف را توزیع و به بازار عرضه  می کند.  فروش چمن مصنوعی از درب کارخانه اکثرا به صورت فروش عمده چمن مصنوعی بوده است. به طوریکه خریدارن عمده با ارتباط و ثبت سفارش به فروشنده اقدام به خرید محصول کرده و به طور مستقیم از درب کارخانه تحویل میگیرند.

امروزه فرشندگان برای جذب بیشتر بازار های فروش محصول اقدام به راه اندازی فروش اینترنتی محصول کرده و به صورت عمده فروشی چمن مصنوعی را به فروش می رسانند و با استفاده از نمایندگی های فروش نیز به خرده فروشی چمن مصنوعی می پردازند.

تولیدکنندگان چمن مصنوعی برای حفظ مشتری و برای پرورش و ایجاد روابط طولانی مدت با شرکا و مشتریان اقداماتی از قبیل فروش اقساطی و یا فروش امانی کرده و همچنین تخفیف های عالی با عنوان جشنواره های مختلف برای مشتریان در نظر می گیرند. مرکز خرید چمن مصنوعی در نید صنعت آماده ثبت قرار داد با سازمان ها و مجموعه ها میباشد.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید