بهترین کمپرسور باد

آشنایی و معرفی بهترین کمپرسور باد

بهترین کمپرسور باد

کمپرسور باد که به عنوان کمپرسور هوا نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که هوای فشرده مورد نیاز جهت انجام فعالیت‌های مختلف را تامین می‌کند. این دستگاه‌ها اغلب در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مدل‌هایی با توان کمتر نیز برای انجام فعالیت‌های نیمه صنعتی و خانگی استفاده می‌شوند. مخزن کمپرسورهای باد وظیفه نگهداری هوای فشرده و در مواقع لزوم، تخلیه آن‌ها را برعهده دارد. کمپرسورهای باد در انواع و مدل‌های متنوع و توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طیف گسترده این تجهیزات این سوال را در ذهن کاربران ایجاد می‌کند که بهترین کمپرسور باد چیست؟. در ادامه این مطلب ما به بررسی بهترین پمپ باد می‌پردازیم.

بهترین کمپرسور باد

اهمیت انتخاب بهترین کمپرسور باد

کمپرسور باد وسیله‌ای برای تولید و انتقال نیرو از باد است. این دستگاه‌ها اغلب براساس نوع موتور و اندازه مخزن دسته‌بندی می‌شوند. کمپرسورهای باد در مدل‌ها و برندهای مختلفی در دسترس هستند تا کاربران بتوانند براساس نیاز خود بهترین کمپرسور هوا را انتخاب و از آن‌ها استفاده نمایند. به‌طور کلی می‌توان گفت که پمپ‌های باد یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در صنایع مختلف هستند. این دستگاه‌ها در صنایع مختلفی همچون مراکز پتروشیمی، معادن، حمل و نقل و... به‌کار می‌روند. از آنجایی که گزینه‌های مختلفی برای به‌کارگیری کمپرسورهای هوا وجود دارد، انتخاب بهترین مارک کمپرسور باد از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند راندمان کاری و به‌دنبال آن طول عمر دستگاه را افزایش دهد. برندهای مختلفی این دستگاه‌ها را به بازار عرضه می‌کنند که انتخاب را برای کاربران دشوار می‌سازد. انتخاب یک دستگاه مناسب هزینه‌های جانبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

انواع کمپرسور باد

قبل از بررسی انواع مختلف کمپرسورهای هوا به شیوه عملکرد آن‌ها می‌پردازیم. کمپرسورهای باد دستگاه‌هایی هستند که با کاهش حجم گازها آن‌ها را متراکم و فشرده می‌سازند و دمای آن‌ها را نیز افزایش می‌دهند. به‌طور کلی انواع مختلف این دستگاه‌ها با استفاده از انرژی مکانیکی، هوا را مکیده و سپس آن را فشرده می‌کنند. در نهایت هوای فشرده شده توسط این دستگاه‌ها در ابزارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه عملکرد اصلی تمامی کمپرسورهای باد فشرده‌سازی هوا و کاهش حجم آن‌ها است، اما این عمل در انواع مختلف کمپرسورها به‌صورت متفاوتی انجام می‌شود. عملکرد این دستگاه‌ها موجب استفاده از آن‌ها در موارد گوناگون شده‌است. از کمپرسورهای هوا در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، پزشکی، دارویی، ابزارهایی مانند چکش‌ها و... استفاده می‌شود. علاوه براین، این دستگاه‌ها در پردازش گازهای طبیعی، اتومبیل‌سازی، کارخانه‌ها، غواصی و پالایشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع کمپرسور باد

کمپرسور هوا پیستونی

کمپرسورهای باد پیستونی یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین انواع کمپرسورها هستند که در آن‌ها از اصل جابه‌جایی برای افزایش فشار گازهای محبوس استفاده می‌شود. در این دستگاه‌ها پیستون در سیلندر می‌کند و با کاهش حجم هوا آن را فشرده کرده و فشار آن را افزایش می‌دهد. این دستگاه‌ها حجم زیادی از هوا را از محیط دریافت می‌کنند و در یک فضای بسته آن را فشرده می‌سازند. در نهایت هوای متراکم و فشرده توسط سوراخ موجود در سوپاپ فشرده می‌شود و به فرآیند نهایی می‌رسد. این کمپرسورها در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند که ظرفیت‌های پایین آن به عنوان بهترین پمپ باد خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کمپرسور باد اسکرو

کمپرسورهای اسکرو از روتورهای داخل دستگاه برای فشرده‌سازی هوا استفاده می‌کنند. حرکت این قطعات به سمت یکدیگر و کاهش فاصله بین آن‌ها هوا و گازها را فشرده می‌سازد. کمپرسورهای اسکرو از بهترین کمپرسور باد صنعتی هستند که در اغلب صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به کاربردهای گسترده و عملکرد کمپرسورهای هوا و از آنجایی‌که این دستگاه‌ها از اساسی‌ترین ابزارها در ماشین‌آلات و صنایع گوناگون هستند، انتخاب و استفاده از بهترین برند کمپرسور باد اهمیت بالایی دارد. با نگهداری صحیح و اصولی و بررسی و تعمیر به‌موقع، به‌راحتی می‌توان کارآیی و طول عمر این دستگاه‌ها را افزایش داد و در عین حال هزینه‌های جانبی را کم کرد. معمولا بررسی کمپرسورها با توجه به نوع دستگاه به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود.

کمپرسور روغنی و کپرسور اویل فری

کمپرسورهای روغنی مانند بسیاری از دستگاه‌های مکانیکی دارای مخزن روغن هستند که باید در فواصل زمانی منظم و مشخصی بررسی و تعویض شوند. در این دستگاه‌ها هوا با مقداری روغن مخلوط می‌شود و هوای خروجی با اندکی روغن همراه است.

کمپرسور روغنی

کمپرسورهای اویل فری که به عنوان کمپرسورهای بی‌صدا نیز شناخته می‌شوند، نسل جدیدتری از این دستگاه‌ها به‌شمار می‌آیند. در هوای خروجی از این دستگاه‌ها هیچ‌گونه روغنی وجود ندارد و برای مصارف بیمارستانی، پزشکی و صنایع غذایی استفاده می‌شوند. می‌توان گفت برای مصارف خانگی نیز استفاده از کمپرسورهای اویل فری گزینه مناسب‌تری است.

کمپرسور باد فندکی

یکی از ابزارهای ضروری که لازم است در هر خودرویی وجود داشته باشد، کمپرسور هوا فندکی است. این دستگاه با استفاده از برق فندک خودرو کار می‌کند و برای باد کردن یک وسیله مانند لاستیک در مواقع ضروری و توپ و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کمپرسورها در مدل‌های تک سیلندر و دو سیلندر موجود هستند که مدل‌هایی که دارای دو سیلندر هستند از قدرت بالاتری برخوردار بوده و قابلیت بیشتری دارند. انتخاب بهترین کمپرسور باد فندکی به شما کمک می‌کند تا در موقع ضروری به‌راحتی نیاز خود را به هوای فشرده برطرف کنید.

راهنمای خرید کمپرسور باد

کمپرسورها انواع مختلفی دارند و در مدل‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. در انتخاب این دستگاه‌ها باید مشخصات گوناگونی مانند نوع کاربری، پیکربندی، ظرفیت مخزن، قیمت و... را مورد بررسی قرار داد تا بتوان مناسب‌ترین و بهترین گزینه را انتخاب نمود. پارامترهای بسیاری بر عملکرد این دستگاه‌ها به عنوان بهترین کمپرسور باد تاثیرگذارند. برای خرید بهترین پمپ باد باید مشخصات فنی دستگاه مانند نوع موتور و سیستم تغذیه و نوع کاربری را درنظر گرفت.

تک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بودن دستگاه

منظور از مرحله در کمپرسورهای باد به این معنا است که هوا چند مرحله در دستگاه فشرده می‌شود. پمپ‌های باد تک مرحله‌ای یک باد و دستگاه‌های دو مرحله‌ای دو بار هوای ورودی را فشرده می‌کنند. دستگاه‌های تک مرحله‌ای در مقایسه با دستگاه‌های دو مرحله‌ای از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و برای مصارف بزرگ و صنعتی مناسب نیستند. برای کاربردهای صنعتی از کمپرسورهای دو مرحله‌ای استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با دو پیستون هوای ورودی را فشرده می‌کنند. دستگاه‌های تک مرحله‌ای هوای فشرده کمتری تولید می‌کنند و هزینه جانبی کمتری نیز دارند.

راهنمای خرید کمپرسور باد

صدای دستگاه کمپرسور باد

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در خرید کمپرسورهای هوا باید به آن توجه کرد میزان صدای تولید شده توسط دستگاه است. این دستگاه‌ها با توجه به میزان صدا به دو نوع صدادار و سایلنت دسته‌بندی می‌شوند. اغلب کمپرسورهای صدادار همراه با لرزش هستند و در دسته کمپرسورهای صنعتی قرار دارند. از کمپرسورهای سایلنت اغلب زمانی استفاده می‌شود که نیاز با کار دائمی دستگاه نباشد. برای مصارف خانگی و استفاده در محیط‌های مسکونی پمپ‌های باد سایلنت گزینه مناسبی هستند.

مقدار هوای فشرده مورد نیاز

کمپرسورهای هوا با توجه به میزان تولید هوای فشرده انواع مختلفی دارند که برای نیازهای مختلفی تولید می‌شوند. با توجه به این پارامتر نیز می‌توان بهترین کمپرسور باد مورد نیاز را انتخاب نمود. انتخاب یک کمپرسور نامناسب که نتواند هوای فشرده مورد نیاز را تامین کند، سبب ایجاد هزینه‌های اضافی و آسیب به دستگاه می‌شود. انتخاب یک دستگاه فراتر از نیاز نیز به دلیل مصرف انرژی زیاد و هزینه‌های نگهداری بالا، صرف اقتصادی ندارد. دستگاه‌های کمپرسور باد باید با توجه به میزان هوای فشرده مورد نیاز انتخاب شوند تا هم کارآیی و طول عمر دستگاه کاهش نیابد و هم هزینه‌های جانبی ایجاد نشود.

موجود بودن قطعات کمپرسور باد

در دسترس بودن قطعات پمپ باد از مواردی است که باید به آن توجه شود. امروزه شرکت‌های بسیار زیادی انواع کمپرسورهای هوا را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در برخی موارد عدم وجود قطعات یدکی کمپرسورهای خارجی سبب انتخاب بهترین کمپرسور باد ایرانی توسط کاربران می‌شود. اگر قطعات یدکی کمپرسور در دسترس نباشد، در صورتی‌که به هر دلیلی که دستگاه نیاز به قطعات یدکی پیدا کند، کمپرسور به یک دستگاه غیرقابل استفاده تبدیل می‌شود. با یک انتخاب مناسب هم هزینه‌های جانبی شما کاهش می‌یابد و هم دستگاه شما طول عمر و کارآیی بالا خواهد داشت.

قیمت و خرید کمپرسور باد

ثابت یا متحرک بودن دستگاه

کمپرسورهای ثابت اغلب از ابعاد و وزن بالاتری برخوردار هستند و برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها فاقد چرخ هستند و برای استفاده در جای مشخصی قرار داده می‌شوند. کمپرسورهایی که در ابعاد کوچک و وزن پایین هستند به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند. در دستگاه‌های متحرک که وزن بالایی دارند دو عدد چرخ تعبیه شده‌است تا کاربر بتواند آن را به نقاط مورد نظر خود جابه‌جا کند.

ظرفیت مخزن

کمپرسورهای هوا با توجه به اندازه و مدل دستگاه دارای مخزن ذخیره هوا در ظرفیت‌های مختلف هستند. کمپرسورهایی که بین یک تا هفت گالن ظرفیت دارند اغلب برای مصارف کوچک و کمپرسورهای تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای که گنجایش بالایی دارند، برای مصارق بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع انرژی دستگاه

کمپرسورهای هوا براساس منبع انرژی در مدل‌های الکتریکی، بنزینی و دیزلی موجود هستند. شما باید با توجه به دسترسی خود به منابع انرژی به انتخاب و خرید بهترین کمپرسور باد بپردازید. در مناطق مسکونی و مکان‌هایی که برق شهری در دسترس است از کمپرسورهایی که تماما برقی هستند استفاده می‌شود. کار با این دستگاه‌ها ساده است و سازگار با محیط زیست هستند. کمپرسورهای بنزینی و دیزلی قدرت بالاتری دارند و برای استفاده در محیط‌های بسته مناسب نمی‌باشند.

 

بهترین مارک پمپ باد

برندهای مختلفی به طراحی و تولید کمپرسورهای هوا پرداخته‌اند. از این‌رو، برای بسیاری از مصرف کنندگان این سوال پیش می‌آید که پمپ باد چه مارکی خوبه. برخی از بهترین برندهای تولید کننده کمپرسورهای باد عبارتند از:

  • هیوندا: شرکت هیوندا یکی از برترین تولید کنندگان انواع کمپرسورهای هوا و سایر تجهیزات صنعتی است که محصولات خود را با بهترین کیفیت تولید و به سراسر دنیا عرضه می‌کند. کمپرسورهای هیوندا در بازارهای ایران نیز موجود هستند و کاربران زیادی را به‌خود جذب کرده‌اند.
  • کنزاکس: یکی دیگر از برترین برندهای تولید کننده پمپ‌های هوا، کنزاکس است. شرکت کنزاکس، سالهاست در زمینه تولید انواع تجهیزات صنعتی فعالیت می‌کند و امروزه یکی از بهترین برندهای انواع کمپرسور به‌شمار می‌رود. دستگاه‌های تولید شده توسط این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و جایگاه مناسبی را در میان سایر برندها به خود اختصاص داده‌اند.
  • رونیکس: برند رونیکس یکی از بهترین مارک پمپ باد ایرانی است که انواع مختلفی از کمپرسورها را با کیفیت بسیار بالا تولید و عرضه می‌کند. کمپرسورهای فندکی تولید شده توسط این برند از بهترین پمپ باد فندکی موجود در ایران هستند که برای مصارف کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. رونیکس برای تمامی محصولات خود قدرت و سرعت بالا را درنظر گرفته‌است.

نکات ایمنی استفاده از کمپرسور باد

قبل از استفاده از دستگاه کمپرسور باد نحوه درست استفاده از آن و نکات ایمنی دستگاه را مطالعه کرده و بر طبق آن عمل کنید. هر نوع دستگاهی که داشته باشید، در صورتی که از آن به‌درستی استفاده نکنید می‌تواند برای شما خطرساز باشد. برخی از خطراتی که در حین استفاده از کمپرسور می‌تواند ایجاد شود عبارتند از:

گرم شدن بیش از حد دستگاه

یکی از خطراتی که کمپرسورهای هوا را در حین کار تهدید می‌کند، گرم شدن بیش از حد دستگاه است. در برخی موارد کار کردن مداوم و بدون استراحت کمپرسورها می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور دستگاه شود. اگر به این موضوع توجه نشود، این امر می‌تواند سبب آسیب جدی به دستگاه و حتی سوختن موتور شود. استفاده از خنک کننده مناسب می‌تواند تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری کند.

ترکیدن مخزن

یکی از اصلی‌ترین خطراتی که برای کمپرسورهای باد وجود دارد، ترکیدن مخزن دستگاه است. اگر مخزن این دستگاه‌ها تحت فشار زیادی قرار بگیرد و یا دچار آسیب دیدگی شود، احتمال ترکیدن آن بسیار بالا است. البته در  دستگاه‌های باکیفیت ضخامت ورق مخزن به اندازه‌ای است که این اتفاق رخ ندهد.

انواع کمپرسور باد

نشت روغن

بسیاری از کمپرسورها دارای مخازن روغن هستند که روغن را در خود ذخیره کرده و از آن برای روان‌کاری قطعات جهت کاهش اصطکاک آن‌ها استفاده می‌شود. در صورتی‌که متوجه نشت روغن در دستگاه کمپرسور شدید، از آن تا زمان ترمیم نشتی استفاده نکنید.

خرید بهترین کمپرسور باد

همان‌طور که در بالا گفته شد کمپرسورهای باد انواع مختلفی دارند که برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای خرید بهترین کمپرسور باد با توجه به نیاز خود از طریق وبسایت فروشگاه تجهیزات صنعتی نید صنعتی اقدام نمایید و یا با کارشناسان بخش فروش این مجموعه تماس حاصل کنید تا شما را در تمامی مراحل خرید همراهی کنند. نید صنعت یکی از جامع‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ابزارآلات صنعتی است که طیف وسیعی از کالاها از برترین برندهای داخلی و خارجی را به مشتریان خود در سراسر ایران ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید