تزیین گلخانه با چمن مصنوعی

تزیین گلخانه با چمن مصنوعی

تزیین گلخانه با چمن مصنوعی

چمنهای مصنوعی امروزه بسیار محبوب شدهاند و از آنها برای تزیین فضاهای مختلف از جمله باغها، رستورانها، کافهها، تراس، روف گاردن،گلخانهها و چمن مصنوعی کف استفاده میشود. در واقع چمنهای مصنوعی محصولات جدیدی هستند که امروزه با توجه به استقبال بی نظیر، به جزء جدا ناپذیری از طراحیهای داخلی و خارجی فضاهای مختلف تبدیل شدهاند. از انواع مختلف چمنهای مصنوعی برای زیباتر شدن و منحصر بفرد شدن فضاهای مختلف ساختمانها، رستورانها، مراکز تجاری و اداری و .. استفاده میشود. یکی از موارد رایج استفاده از این محصول، تزیین گلخانه با چمن مصنوعی تزئینی استاز انواع مختلف چمنهای مصنوعی برای زیباتر شدن محیط گلخانه استفاده میشود. ایجاد فضایی سرسبز و دلنشین در فضاهای مختلف، احساس شادابی و سر زندگی به افراد میدهد. از چمنهای مصنوعی در گلخانهها در فضای بین گلدانها و درختچهها و گلها، زیر گلدانیها، ایجاد بستر یا زمینهای سرسبز برای گلخانه، دور سازی یا محوطه سازی محیط اطراف گلخانه و همچنین طراحی دیوار سبز یا گرین وال در گلخانه استفاده میشود.

اجرای انواع چمنهای مصنوعی در فضای داخلی گلخانهها علاوه بر زیباسازی و ایجاد فضای دلنشین مزیتهاییدارد، مانند بهینه سازی مصرف آب، عدم نیاز به رسیدگی مداوم و استفاده از آفت کشها و علف کشهای مختلف، سرسبزی و شادابی مداوم،  طول عمر و ماندگاری بالا و همچنین کاهش هزینههای مربوطه.

چمنهای مصنوعی امروزه در طرحها و انواع مختلف به بازار برای مصارف و کاربردهای مختلف عرضه میشود. چمنهای مصنوعی مورد استفاده در تزیین گلخانه باید خاصیت آنتی یووی داشته باشند،  دارای بکینگ محکم بوده و در برابر پوسیدگی و آسیبهای محیطی مقاوم باشند. همچنین چمنهای مصنوعی  گلخانه‌‌ها باید مقاوم و دارای ارتفاع مناسب باشد وبه گونهای انتخاب شود که آب از منافذ آن عبور کرده و از کپک زدن وخراب شدن چمن جلوگیری کند. عواملی مانند ارتفاع نخ یا الیاف چمن، چگالی، وزن الیاف، تراکم الیاف و بکینگ چمن بر هزینههای تزیین گلخانه با چمن مصنوعی تاثیر میگذارد.

تزیین گلخانه با چمن مصنوعی

تزیین گلخانه با چمن مصنوعی

یکی از مهمترین کاربرد های چمن مصنوعی، کاربرد چمن مصنوعی در منزل است و مهمترین قسمت منزل هم که بسیار تطابق با این موضوع دارد گلخانه ها هستند. امروزه استفاده از چمنهای مصنوعی برای محیطهای کم آب و بدون نور مانند گلخانهها بسیار رایج شده است. از آنجایی که چمنهای طبیعی نیاز به نگهداری و مراقبت روزانه دارند، استفاده از آنها در فضاهای بدون نور و آب مناسب امکان پذیر نیست و از این رو چمنهای مصنوعی جایگزین آنها میشود. با نصب چمنهای مصنوعی در مکانهای مختلف از جمله باغها، محوطه ساختمانها و رستورانها، محیطی سرسبز و زیبا میتوان طراحی کرد. کاربرد و استفاده از چمنهای مصنوعی هر روز بیشتر میشود و امروزه نیز شاهد استفاده تزیینی از چمنهای مصنوعی از جمله  در گلخانهها هستیم. تزیین گلخانه با چمن مصنوعی از کاربردهای جدید این محصولات است که باعث زیباسازی و ایجاد طراحیهای منحصر به فرد در این فضاها میشود.

استفاده از چمنهای مصنوعی برای طراحی و تزیین گلخانه با روشهای مختلفی انجام میشود که در ادامه به آنها پرداخته میشود.

تزیین گلخانه چمن مصنوعی

۱. استفاده از چمن مصنوعی برای کفپوش گلخانه؛

این روش از طراحی، یکی از ساده ترین و ارزانترین روشها برای زیباسازی و تزیین فضای گلخانه استنصب و اجرای چمنهای مصنوعی به عنوان کفپوش گلخانه مزیتهای مختلفی دارد. اولین مزیت این است که کف گلخانهها اغلب خشک است و با توجه به آبیاری گلخانه وگیاهان مختلف کف گلخانه خیس میشود و از این طریق این مشکل برطرف میشود. همچنین چمنهای مصنوعی در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و دچار فرسایش یا پوسیدگی نمیشوند.

۲. استفاده از چمنهای مصنوعی برای دور سازی محیط اطراف گلخانه؛

چمنهای مصنوعی به نسبت چمنهای طبیعی هزینه مراقبت و نگهداری خیلی کمتری را شامل میشوند. همچنین کفپوشهای چمنهای مصنوعی به آبیاری و کود دهی، نیاز ندارند و علاوه بر آن دردسرهای چمن زنی و کوتاه کردن را ندارند. استفاده از چمنهای مصنوعی برای طراحی و تزئین محوطه گلخانه یکی دیگر از روشهایی است بر زیبایی این فضاها تاثیر میگذارد.

۳. طراحی دیوار سبز یا گرین وال در گلخانهها با استفاده از چمنهای مصنوعی؛

چمنهای مصنوعی را میتوان به صورت افقی و یا عمودی  اجرا کرد. این روش از تزیین با چمن مصنوعی برای گلخانههای قدیمی روش ایده آلی است. گرین والها میتوانند بسیاری از ایرادهای دیوارهای قدیمی گلخانه را پوشش داده و فضای زیبایی به گلخانه ببخشند.

۴. استفاده از چمن مصنوعی برای زیر گلدانی؛

چمنهای مصنوعی در طرحها و رنگهای مختلف تولید شده و به بازار عرضه میشوند که از آنها میتوان برای تزیین گلخانه و همچنین ایجاد برش و قرار دادن زیر گلدانهای مختلف در گلخانه استفاده کرد.

 

تزیین گلخانه با چمن مصنوعی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید