تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

کارواش دستگاهی است که به‌وسیله یک نازل آب را با فشار بالا بر روی سطح مورد نظر می‌پاشد تا به کمک آن آلودگی و جرم از روی سطوح از بین برود. استفاده از انواع کارواش‌ها برای شست‌وشو و نظافت سبب کاهش زمان انجام کار و صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی می‌شود. این دستگاه‌ها در انواع مختلف و برای کاربری‌های متفاوت طراحی و تولید می‌شوند. کارواش‌ها با توجه به قدرت موتور برای مصارف کوچک و خانگی تا مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها براساس نوع موتور به دو دسته دستگاه‌های کارواش با موتور ذغالی و کارواش با موتور دینامی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه مطلب به تفاوت کارواش دینامی و ذغالی می‌پردازیم.

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

فرق کارواش دینامی با ذغالی

هر دو کارواش با موتور دینامی یا ذغالی قدرت کافی برای نظافت و شست‌وشو سطوح ساده را دارند. اما دانستن تفاوت کارواش ذغالی با دینامی به کاربران کمک می‌کند تا انتخاب بهتری برای نوع کاربری خود داشته باشند. در استفاده از کارواش برای مصارف کوچک و سطحی، تفاوت کارواش ذغالی یا دینامی خیلی به چشم نمی‌آید، اما در استفاده مکرر از این دستگاه دانستن تفاوت مدل‌های مختلف در تصمیم‌گیری و انتخاب یک دستگاه مناسب بسیار موثر است. در مقایسه بین کارواش‌های دینامی و ذغالی این سوال مطرح می‌شود که کارواش دینامی بهتر است یا ذغالی؟.

 برای افرادی که از کارواش به‌ دفعات زیاد و زمان‌های طولانی‌تر استفاده می‌کنند، یک دستکاه کارواش با موتور دینامی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شست‌وشوی کامل و بهینه باشد، اما ابعاد و وزن این دستگاه حرکت آن را محدود می‌کند. کارواش‌های ذغالی در ابعاد کوچک‌تری طراحی می‌شوند و قابل حمل هستند، اما در مقایسه با کارواش‌های دینامی از راندمان کاری پایین‌تری برخوردار هستند.

به‌طور کلی تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین گزینه برای مصارف شما، درک تفاوت کارواش دینامی و ذغالی است. ما در این مطلب با بررسی این موضوع که کارواش ذغالی بهتره یا دینامی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین گزینه را با توجه به کاربری مناسب خود انتخاب نمایید.

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

ویژگی‌های کارواش دینامی و ذغالی

به‌طور کلی یک دستگاه کارواش دینامی دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • کارواش‌های دینامی در مقایسه با کارواش‌های ذغالی از طول عمر بالاتری برخوردار هستند.
  • این کارواش‌ها راندمان کاری بسیار بالایی دارند و در مدت‌زمان کمتری با قدرت بالا می‌توان عملیات شست‌وشو را با آن‌ها انجام دارد. این امر در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است.
  • طراحی سنگین‌تر کارواش‌های دینامی پایداری بیشتری به آن می‌بخشد که این امر عملکرد روان و بی‌صداتری را برای این دستگاه فراهم می‌آورد.
  • این دستگاه‌ها دارای استاندارد NEMA هستند و درصورت نیاز به‌راحتی تعویض می‌شوند.
  • کارواش‌های دینامی استهلاک  کمتری دارند و به هنگام کار صدای کمتری تولید می‌کنند.

یک دستگاه کارواش ذغالی به‌طور کلی دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • دستگاه‌های کارواش ذغالی از طراحی سبک‌تری برخوردار هستند و به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند.
  • به لحاظ فنی، گشتاور این دستگاه‌ها بیشتر از کارواش با موتور دینامی است و سریع‌تر است.
  • موتور کارواش‌های ذغالی در همان ابتدای استفاده به قدرت نهایی خود می‌رسد و توقف ناگهانی آن تاثیری بر طول عمر و کارکرد این دستگاه‌ها نخواهد داشت.
  • این کارواش‌ها برای نظافت و شست‌وشوی حیاط، خودرو و... به دلیل قابل حمل بودن بسیار مناسب هستند.
  • کارواش‌های ذغالی استهلاک بیشتری در مقایسه با کارواش‌های دینامی دارند و حداقل سالی یک بار به تعویض ذغال نیاز دارند.
  • این کارواش‌ها از قیمت کمتری برخوردار هستند و در مقابل به تعمیر بیشتری نیز نیاز دارند.

کارواش ذغالی یا دینامی

برای استفاده از کارواش‌ها این موضوع مطرح می‌شود که کارواش دینامی یا ذغالی انتخاب شوند. دستگاه‌های کارواش ذغالی طراحی جمع‌وجورتری دارند که سبب کاهش وزن و ابعاد آن‌ها می‌گردد. این دستگاه‌ها برای فعالیت‌هایی که نیاز به حرکت و جابه‌جایی مداوم دارند، یک گزینه مناسب است. ابعاد کوچکتر و وزن کمتر این دستگاه‌ها سبب تحرک بیشتر کارواش می‌شود و استفاده از آن را برای شست‌وشو و نظافت آسان می‌سازد. کارواش‌هایی که با موتور دینامی هستند به دلیل ابعاد بزرگ و وزن بالا ابزاری مناسب برای استفاده به‌صورت ثابت و غیر متحرک می‌باشند. اندازه و وزن این دستگاه و ثابت بودن آن سبب کاهش سروصدا در حین کار و بهبود عملکرد این کارواش می‌شود. کارواش‌های دینامی به دلیل وزن بالا و ابعاد بزرگ به‌راحتی قابل حمل نیستند و برای مصارفی که نیاز به حرکت مداوم دستگاه است، مناسب نمی‌باشند.

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

یک تفاوت کارواش دینامی و ذغالی در این است که کارواش‌های دینامی بسیار کم صداتر از کارواش‌های ذغالی هستند. طراحی سنگین کارواش‌های دینامی و عدم تحرک آن‌ها سبب کاهش لرزش و سروصدای این دستگاه‌ها می‌شود. کارواش‌های ذغالی بسیار سبک هستند و به‌راحتی قابل حمل می‌باشند و در حین کار صدای زیادی ایجاد می‌کنند و در برخی از ساعات روز نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به‌طور کلی یکی از مواردی که در انتخاب کارواش موثر است، صدای ایجاد شده از دستگاه‌ها در حین کار است.

تفاوت کارواش دینامی و القایی با ذغالی در طول عمر

بدون شک یکی از دلایل استفاده از کارواش‌های دینامی و القایی برای مصارف صنعتی، طول عمر بالای این دستگاه‌ها است. این امر به این دلیل است که این کارواش‌ها برای تولید برق در دور کمتری کار می‌کنند. به‌طور کلی کارواش‌های دینامی با دور کمتری کار می‌کنند و در مقایسه با کارواش‌های ذغالی از طول عمر بالاتری برخوردار هستند. از این‌رو از این کاروا‌ش‌ها اغلب برای مصارف شست‌وشوی سنگین استفاده می‌شود. درواقع برای انتخاب کارواش ذغالی یا القایی باید ابتدا نوع نیاز و کاربری مشخص شود.

به‌طور کلی می‌توان گفت که برای مصارف صنعتی و تجاری، کارواش‌های دینامی انتخاب بهتری هستند و به‌راحتی می‌توانند برای سال‌ها دوام بیاورند و استفاده شوند. کارواش‌های ذغالی نیز می‌توانند طول عمر مناسبی داشته باشند، اما در مقایسه با دستگاه‌های کارواش دینامی از طول عمر کمتری برخوردار هستند. این کارواش‌ها پس از مدتی به تعمیر و یا تعویض نیاز پیدا می‌کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که با نگهداری مناسب و استفاده صحیح از کارواش‌های ذغالی، این دستگاه‌ها نیز می‌توانند طول عمر قابل قبولی داشته باشند. علاه براین، کیفیت قطعات به‌کار رفته در این کارواش‌ها نیز در طول عمر آن‌ها موثر است.

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی در قدرت موتور و میزان صدا

دستگاه‌های کارواش با موتور دینامی در مقایسه با کارواش‌های ذغالی بازدهی بیشتری دارند و برای تولید نیرو توسط آن‌ها به جریان کمتری نیاز است. این دستگاه‌ها در حین کار گرمای زیادی تولید نمی‌کنند و به‌همین دلیل برای استفاده در مصارف تجاری ایده‌آل هستند. درواقع استفاده از این کارواش‌ها برای بازدهی بیشتر و درمقابل هزینه و مصرف انرژی کمتر بسیار مناسب می‌باشند.

برای مصارف خانگی سروصدای ایجاد شده از کارواش در حین کار، می‌تواند تاثیرگذار باشد. کارواش‌های ذغالی با سرعت بالا کار کرده و در حین کار صدای بلندی ایجاد می‌کنند. یک کارواش دینامی نسبت به کارواش ذغالی صدای کمتری در زمان کار ایجاد می‌کند، زیرا این دستگاه فقط یک قسمت متحرک به نام روتور دارد. این نوع از کارواش دو برابر قدرتمندتر از دستگاه‌های کارواش ذغالی است و صدای کمتری نیز تولید می‌کند.

تفاوت کارواش ذغالی و دینامی در سرعت موتور

اگر بخواهیم سرعت موتور کارواش‌های ذغالی و دینامی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که سرعت موتور کارواش‌های دینامی به مراتب پایین‌تر است. البته این ویژگی نقش زیادی در تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع کارواش ندارد. کارواش‌های ذغالی در زمان شروع کار دارای گشتاور بالایی هستند، اما کارواش‌های دینامی در هنگام راه‌اندازی گشتاور کندتری دارند و نباید به‌طور مکرر متوقف و دوباره راه‌اندازی شوند. دستگاه‌های کارواش دینامی دارای استاندارد NEMA می‌باشند و با توجه به این ویژگی جایگزینی آن‌ها به مراتب راحت‌تر است. در مقابل کارواش‌های ذغالی استاندارد خاصی ندارند و جایگزینی آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

به‌طور کلی می‌توان گفت که دستگاه‌های کارواش با موتور دینامی انتخاب بهتری برای کاربرانی است که به دستگاهی با طول عمر بالا برای مصارف طولانی نیاز دارند. کارواش‌های دینامی راندمان بالایی دارند و از قدرت بیشتری برخوردار هستند و هزینه اولیه بالاتری نیز دارند. در مقابل کارواش‌های ذغالی وزن کمتر و طول عمر پایین‌تری دارند و هزینه کمتری را نیز دارا می‌باشند. در نهایت با درک تفاوت کارواش دینامی و ذغالی و نحوه کارآیی آن‌ها می‌توان بهترین گزینه را برای مصارف مختلف انتخاب نمود.

خرید کارواش دینامی یا ذغالی

دستگاه‌های کارواش دارای طیف گسترده‌ای هستند و از لحاظ میزان فشار آب و نوع موتور دارای مدل‌های مختلفی می‌باشند. برای انتخاب یک کارواش مناسب در ابتدا باید میزان زمان استفاده از آن و نوع کاربری دستگاه را مشخص نمود. به عنوان مثال کارواش‌های ذغالی برای کار در زمان‌های طولانی مناسب نیستند و یا کارواش‌های دینامی به دلیل وزن بالا به‌راحتی قابل حمل نمی‌باشد. دانستن این ویژگی‌ها و تفاوت‌ها می‌تواند در انتخاب یک کارواش مناسب کمک بسیاری به کاربران کند.

شما می‌توانید برای خرید یک کارواش مناسب با توجه به نوع نیاز و بودجه خود از طریق وبسایت فروشگاه نید صنعت اقدام نمایید. در این وبسایت انواع کارواش با قدرت‌های مختلف از برترین برندها موجود است و شما می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را برای مصارف خود انتخاب کنید. کارشناسان مجرب نید صنعت در طول خرید همراه شما هستند و درصورت نیاز آماده پاسخ‌گویی به ابهامات و سوالات شما می‌باشند. تمامی کارواش‌های موجود در وبسایت این فروشگاه برای راحتی شما مشتریان گرامی همراه با مشخصات فنی و قیمت ارائه شده‌اند. نید صنعت به‌منظور آسودگی خاطر مشتریان خود از خرید آنلاین، تمامی محصولات را با تضمین گارانتی و اصالت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

تفاوت کارواش دینامی و ذغالی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید