راهنمای خرید کارواش خانگی

راهنمای خرید کارواش خانگی

راهنمای خرید کارواش خانگی

راهنمای خرید کارواش خانگی

امروزه به دلیل مشغله‌های کاری، افراد وقت کمتری برای نظافت و شست‌وشوی ماشین‎، حیاط خانه و... دارند. شست‌وشوی ماشین، حیاط، راه پله، راهرو و... با روش‌های سنتی بسیار زمان‌بر است. با استفاده از کارواش‌های خانگی انجام این فعالیت‌ها به‌راحتی و با سرعت بالا امکان‌پذیر است. بسیاری از جرم‌ها و رسوب‌ها در سطوح مختلف وجود دارند که با شست‌وشوی معمولی با شلنگ آب از بین نمی‌روند. در این مواقع کارواش خانگی به کمک ما می‌آید و عملیات نظافت را به‎‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند. اما خرید یک کارواش خانگی خوب و مناسب کار آسانی نیست و برای این‌که بهترین انتخاب را داشته باشیم، باید انواع دستگاه‌های کارواش خانگی را بشناسیم و تفاوت‌های آن‌را بشناسیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به راهنمای خرید کارواش خانگی و بررسی انواع این دستگاه‌ها بپردازیم.

انواع کارواش

دستگاه‌های کارواش براساس نحوه کارکرد با آب سرد یا گرم به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دستگاه‌های کارواشی که با آب سرد کار می‌کنند، برای از بین بردن آلودگی‌هایی مانند گرد و غبار از سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کارواش‌ها بسیار متداول هستند و برای مصارف خانگی و شست‌وشوی اتومبیل به‌کار می‌روند. اما دستگاه‌های کارواشی که با آب گرم عملیات شست‌وشو را انجام می‌دهند، برای نظافت آلودگی‌هایی مانند روغن و چربی از روی سطوحی مانند تجهیزات سنگین و ماشین‌آلاتی مانند تریلر و کامیون و کف کارگاه‌های صنعتی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها در مقایسه با کارواش‌های آب سرد از قیمت بالاتری برخوردار هستند و هزینه نگهداری و تعمیر بالاتری نیز دارند.

راهنمای خرید کارواش خانگی

به‌طور کلی می‌توان گفت دستگاه‌های کارواش آب سرد برای استفاده در مکان‌هایی مناسب هستند که به جریان بیشتری از آب برای شست‌وشو نیاز باشد و استفاده از کارواش‌های آب گرم بهترین گزینه برای از بین بردن آلودگی‌های روغنی است و بیشتر برای مصارف نیمه صنعتی و صنعتی کاربرد دارند. اغلب کارواش‌هایی که در بازار موجود هستند با آب سرد کار می‌کنند و استفاده از آن‌ها در بین کاربران متداول‌تر است. این کارواش‌ها نیز همراه با مواد شوینده قادر به ازبین بردن آلودگی از سطوح مختلف می‌باشند.

مزیت استفاده از یک کارواش خانگی خوب

استفاده از دستگاه‌های کارواش در منازل مسکونی عملیات نظافت را به‌سادگی و با سرعت بالا امکان‌پذیر می‌سازد. وجود یک کارواش خانگی قوی مزیت‌های بسیاری دارد که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

صرفه‌جویی در مصرف آب

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از کارواش‌های خانگی صرفه‌جویی در مصرف آب است. این دستگاه‌ها در مقایسه با روش‌های معمول و سنتی و استفاده از شلنگ، عملیات شست‌وشو را با مصرف آب کمتری انجام می‌دهند. از این‌رو، به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

سرعت بالاتر

استفاده از دستگاه کارواش خانگی سبب صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود. این دستگاه‌ها شست‌وشو، جرم‌گیری و رسوب‌زدایی را در مدت زمان کمی انجام‌ می‌دهند. اگر از روش‌های معمول مانند استفاده از شلنگ آب برای تمیز کردن سطوح استفاده شود، زمان بیشتری صرف می‌شود. در حالی‌که با استفاده از دستگاه‌های کارواش همان فعالیت با سرعت بسیار بالا و در مدت زمان کمتری انجام می‌شود. استفاده از کارواش‌ها همچنین سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد. زیرا در این دستگاه‌ها آب با فشار زیاد توسط پمپ تمام آلودگی‌ها را از بین می‌برد و به نیروی کار کمتری نیاز است.

راهنمای خرید کارواش خانگی

کاهش هزینه‌ها

از آن‌جایی که استفاده از کارواش‌های خانگی سبب صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی می‌شود، این امر موجب کاهش هزینه‌ها نیز می‌گردد. شست‌وشوی ماشین‌ها، حیاط و... با استفاده از کارواش مقرون به‌صرفه‌تر است و با کاهش مصرف آب و انرژی، هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابند.

ایمنی کاربران

 تمیز کردن سطوح سخت یا سطح‌هایی که در ارتفاع قرار دارند، به‌صورت دستی و با روش‌های سنتی می‌تواند برای کاربران خطرآفرین باشد. از این‌رو، بکارگیری کارواش برای شست‌وشوی این سطوح با استفاده از انواع لنس کوتاه و بلند می‌تواند خطر ایجاد حادثه را کاهش دهد و عملیات شست‌وشو را آسان‌تر ممکن سازد. در مکان‌هایی که بسیار باریک هستند نیز استفاده از کارواش برای شست‌وشو گزینه‌ای مناسب برای انجام این عملیات است. به‌طور کلی مزایای استفاده از قوی ترین کارواش خانگی عبارت است از:

  • نظافت پنجره‌ها،  حیاط، راه پله، دیوار، سقف و پارکینگ با سرعت و دقت بالا
  • شست‌وشوی انواع شیشه‌ها و نمای ساختمان‌ها
  • جرم‌گیری و رسوب‌زدایی سطوح مختلف مانند استخرها بدون آسیب رساندن به کف آن‌ها
  • افزایش سرعت در عملیات شست‌وشو و صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • نظافت و شست‌وشوی مناطق باریک و غیرقابل دسترس

راهنمای خرید کارواش خانگی با توجه به مکان استفاده

یکی از مواردی که در راهنمای خرید کارواش خانگی باید به آن توجه شود، مکان استفاده از کارواش است. دستگاه‌های کارواشی که در فضاهای باز به‌کار می‌روند با دستگاه‌هایی که در فضای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت هستند. اغلب کارواش‌هایی که در فضای داخلی و بسته استفاده می‌شوند نسبت به سایر دستگاه‌ها سبک‌تر هستند و معمولا برای حرکت راحت‌تر، چرخ‌هایی در زیر آن‌ها قرار داده شده است. انرژی کارواش‌هایی که برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند از طریق برق تامین می‌شود. این کارواش‌ها از وزن پایین‌تری برخوردار هستند و در حین کار صدای کمی تولید می‌کنند.

راهنمای خرید کارواش خانگی

در مقابل کارواش‌هایی که برای مصارف سنگین‌تر طراحی می‌شوند، با سوخت بنزین کار می‌کنند. این دستگاه‌ها در مقایسه با کارواش‌های خانگی از قدرت بالاتری برخوردار هستند و برای استفاده در مدت زمان طولانی و مداوم مناسب می‌باشند. انرژی مورد مورد نیاز برای به‌کار افتادن این کارواش‌ها از سوخت بنزین تهیه می‌شود و برای کار به پریز برق احتیاجی ندارند. کارواش‌های بنزینی در مقایسه با کارواش‌های برقی قیمت بالاتری دارند و درنتیجه کمتر استفاده می‌شوند.

 

دستگاه‌های کارواش بنزینی اغلب در دسته کارواش‌های صنعتی قرار دارند و برای مصارف خانگی مناسب نیستند. این دستگاه‌ها در حین کار صدای زیادی ایجاد می‌کنند و برای مصارف خانگی و استفاده در محیط‌های مسکونی توصیه نمی‌شوند. از طرف دیگر کارواش‌های بنزینی با سوختن بنزین کار می‌کنند و با ایجاد دود سبب آلودگی هوای محیط می‌گردند. علاوه‌ براین، این کارواش‌ها دارای قطعات زیادی هستند و از هزینه نگهداری و تعمیر بالایی برخوردار هستند.

مشخصات کارواش خانگی خوب

برای انتخاب قویترین کارواش خانگی باید به پارامترهایی توجه کرد که در زیر به آن می‌پردازیم:

فشار آب خروجی

فشار آب خروجی از دستگاه کارواش یکی از پارامترهایی است که در انتخاب این دستگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. فشار آب شهری که توسط شلنگ معمولی خارج می‌شود، برای نظافت و شست‌وشوی سطوح مختلف کافی نیست و با استفاده از این روش آب بسیاری به هدر می‌رود. بیشتر کارواش‌های خانگی که در بازار موجود هستند قدرتی بین 110 تا 180 بار دارند.

امکانات جانبی دستگاه

تمام دستگاه‌های کارواش خانگی با تعدادی لوازم جانبی ارائه می‌شوند. ابزاری مانند نازل‌های مختلف که برای تغییر نحوه پاشش آب استفاده می‌شوند. برخی دیگر از لوازم جانبی همراه دستگاه عبارتند از گیره‌های تپانچه، سوزن‌های تمیز کننده و سایر لوازم که موجب تسهیل عملیات شست‌وشو می‌شوند.

توان موتور دستگاه

توان موتور دستگاه کارواش یکی از عوامل تعیین کننده قدرت آن است. با توجه به اینکه پمپاژ آب از طریق موتور کارواش انجام می‌شود، هرچقدر قدرت موتور دستگاه بیشتر باشد، قدرت پمپاژ آب نیز بیشتر است. از این‌رو، توان موتور کارواش در انجام بهتر شست‌وشو موثر است. برای مصارف متوسط و سبک انتخاب یک کارواش با توان 1300 تا 2000 گزینه‌ای مناسب است.

راهنمای خرید کارواش خانگی

قدرت کارواش

یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید کارواش خانگی قدرت کارواش یا همان توانایی از بین بردن آلودگی‌ها از سطوح مختلف است. درواقع قدرت دستگاه کارواش میزان حجم و فشار آبی است که از خروجی این دستگاه خارج می‌شود.

حداکثر آب خروجی

مقدار حداکثر آب خروجی از دستگاه کارواش با مقیاس گالن در دقیقه سنجیده می‌شود. هرچه این میزان بیشتر باشد، آب بیشتری از خروجی دستگاه خارج می‌شود. درنتیجه قدرت کاواش در هنگام شست‌وشو افزایش می‌یابد و آلودگی‌های بیشتری از سطوح جدا خواهند شد.

وزن کارواش

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب کارواش خانگی باید به آن توجه شود، وزن دستگاه کارواش است. کارواش‌هایی که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید از لحاظ وزن به میزانی باشند که به‌راحتی جابه‌جا شوند. چرخ‌هایی که در زیر کارواش قرار دارند باید با وزن دستگاه همخوانی داشته باشند تا کارواش به آسانی حرکت کند. معمولا هرچه قدرت این دستگاه‌ها بیشتر باشد، وزن آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.     در بسیاری از کارواش‌ها این افزایش وزن و حجم با طراحی بهینه و صحیح جبران می‌شوند و قابلیت جابه‌جایی آن‌ها حفظ می‌گردد.

راهنمای خرید کارواش خانگی

قیمت کارواش خانگی

قیمت دستگاه‌های کارواش خانگی براساس شرکت سازنده، توان موتور و برخی فاکتورهای دیگر متغیر است. کارواش‌هایی که در کشورهای پیشرفته و صنعتی تولید می‌شوند، اغلب از قیمت بالاتری برخوردار هستند. بیشتر کارواش‌های چینی با توجه به کیفیت قابل قبول آن‌ها دارای قیمت مناسب‌تری می‌باشند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه‌های کارواش و بررسی جزئیات آن‌ها از طریق وب‌سایت فروشگاه نید صنعت اقدام کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید تا شما را در فرآیند خرید همراهی نمایند.

خرید کارواش خانگی خوب

فروشگاه آنلاین ابزارآلات نید صنعت نماینده فروش انواع دستگاه‌های کارواش است که این دستگاه‌ها از برتربن و معتبرترین برندهای داخلی و خارجی از طریق وب‌سایت فروشگاهی خود در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. شما می‌توانید با جست‌وجو در وب‌سایت نید صنعت محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از خرید آن را در محل خود تحویل بگیرید. نید صنعت به‌منظور آسودگی خاطر شما از خرید آنلاین کالای مورد نظر خود، تمامی محصولات را با ضمانت اصالت و گارانتی در اختیار شما قرار می‌دهد.      

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید