چسب چمن مصنوعی چیست؟

چسب چمن مصنوعی چیست؟

چسب چمن مصنوعی چیست؟

چسب چمن مصنوعی چیست؟

به دلیل قابلیت‌ها و‌ ویژگی‌هایی که چمن‌های مصنوعی نسبت به چمن‌های طبیعی دارند، استفاده از آن‌ها در فضاهای مختلف و برای کاربری‌های مختلف بسیار افزایش یافته است. نصب و اجرای چمن‌های مصنوعی نیاز به زیرسازی و ابزار مخصوص دارد و معمولاً توسط کارکنان مجرب و متخصص در این زمینه انجام می‌شود. چسب چمن مصنوعی یکی از ابزارهای ضروری در نصب و اجرای چمن‌های مصنوعی می‌باشد که در انواع مختلف و توسط برندهای مختلف تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. به طور کلی چسب‌های چمن مصنوعی به دو‌ نوع تک جزئی و دو جزئی تقسیم بندی می‌شوند. چسب‌های چمن مصنوعی بر پایه پلی اورتان ساخته می‌شوند که قدرت چسبندگی بالایی دارند و موجب چسبیدن چمن به هر نوع سطحی می‌شوند.

چسب چمن مصنوعی

چسب چمن مصنوعی چیست و‌ چه کاربردی دارد؟

چسب چمن مصنوعی یکی از اجزای ضروری در نصب و اجرای چمن‌های مصنوعی در محیط‌های مختلف است که‌ موجب چسبیدن چمن به سطح دلخواه می‌شود و در برابر آسیب‌های طبیعی مقاوم بوده و باعث کنده شدن چمن نمی‌شود. چسب‌های چمن مصنوعی در دو نوع تک جزئی و دو جزئی ساخته شده و به بازار ارائه می‌شوند. وقیمت این محصول رابطه مستقیمی با قیمت نصب چمن مصنوعی دارد.

چسب چمن مصنوعی دو جزئی که به چسب پلی اورتان نیز معروف است، از ماده سبز یا آبی رنگی تشکیل شده است که در کنار هاردنر استفاده می‌شوند. هاردنر در واقع ماده‌ای است که باعث سفت شدن‌ مولکول‌های چسب کنار یکدیگر شده و قابلیت چسبندگی آن را افزایش می‌دهد. از چسب‌های دو جزئی به دلیل قابلیت چسبندگی بالایی که دارند برای چسباندن چمن در محیط‌هایی با مساحت بالا و رفت و آمد زیاد مانند زمین‌های فوتبال و محوطه ساختمان‌های تجاری و باغ رستوران‌ها استفاده می‌شود. چسب‌های تک جزئی نیز بر اساس پلی اورتان هستند که زرد رنگ بوده و به چسب موکت یا چسب صنعتی شناخته می‌شوند. از چسب‌های تک جزئی برای چسباندن چمن‌های محلی که اغلب کاربرد تزئینی دارند، استفاده می‌شود.

اسم چسب چمن مصنوعی

چسب‌ چمن مصنوعی در دو‌ نوع دو جزئی و تک جزئی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

چسب تک جزئی: این نوع از چسب‌های چمن مصنوعی از جنس پلی اورتان هستند که معمولاً  زرد رنگ بوده و به چسب موکت و یا چسب صنعتی معروف هستند. چسب‌های تک جزئی  در صنعت کفاشی نیز کاربرد بسیاری دارد.

چسب دو جزئی: چسب دو‌ جزئی چمن مصنوعی یا چسب پی یو  دارای دو جز مختلف چسب و هاردنر می‌باشد و به اغلب صورت ترکیبی به کار برده می‌شود. چسب‌های دو‌ جزئی از واحدهای زنجیره آلی متصل شده به اورتان تشکیل شده‌اند که این ویژگی و نحوه اتصال موجب می‌شود چسب در مقابل حرارت نرم نشود و از ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

با توجه به ساختار‌هایی که این دو نوع چسب‌های چمن مصنوعی دارند، می‌توان گفت که چسب چمن  دو جزئی مقاومت و کشسانی بالایی دارد و بهتر است که به هنگام نصب و اجرای چمن‌های مصنوعی از این نوع چسب استفاده شود.

چسب چمن مصنوعی

به هنگام انتخاب نوع چسب اگر هزینه‌ آن برایتان مهم است و می‌خواهید با کمترین بودجه ممکن کار نصب را به اتمام برسانید، بهتر است در محیط‌های بسته و فضا‌هایی که شرایط تغییر دما در آن‌ها وجود ندارد و یا مکان‌هایی که تردد و رفت و آمد کمتر بوده و استهلاک کمتر است، استفاده از  چسب تک جزئی گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای شما است. از چسب‌های تک جزیی اغلب برای نصب و اجرای چمن‌های مصنوعی تزیینی، چمن‌های مصنوعی تراس و یا روف گاردن‌ها با متراژ کم استفاده می‌شود. اما در مکان‌های پرتردد مثل زمین‌های فوتبال، فوتسال و یا سالن‌های ورزشی  در محیط باز است و چمن در برابر آسیب‌های طبیعی مقاومت کمتری دارد، استفاده از چسب‌های دو جزئی که ماندگاری بالایی دارند، توصیه می‌شود. با توجه به خاصیت کشسانی در بکینگ چمن مصنوعی، استفاده از چسب‌های دو جزئی در سطوحی با مساحت بیشتر، مانع از جدا شدن چمن از سطح می‌شود.

نحوه مصرف چسب دو جزئی چمن مصنوعی

قبل از استفاده از چسب برای نصب چمن در محیط‌های مختلف، باید زیرسازی‌های لازم انجام گیرد نحوه زیر سازی چمن مصنوعی به این شکل است که سطح باید کاملاً یکدست آماده برای نصب چمن باشد. به هنگام نصب و چسباندن چمن مصنوعی، اصطلاحی به نام ژل تایم وجود دارد که شامل مدت زمانی است که هاردنر قابلیت چسبندگی بالایی دارد و به شکل  آدامس در می‌آید. در واقع ژل تایم بهترین زمان استفاده از چسب برای چسباندن چمن است. توجه داشته باشید که میزان استفاده از چسب و ترکیب چسب  بسیار مهم است و از آنجایی که در زمان کوتاهی این چسب سفت شده و خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهد، باید خیلی سریع این کار را انجام داد، و از این رو بهتر است این کار توسط افرادی که در آن تخصص دارند، یا اصطلاحا نصاب چمن مصنوعی انجام شود.

چسب چمن مصنوعی

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید