اجرای دیوار سبز

اجرای دیوار سبز

اجرای دیوار سبز

اجرای دیوار سبز

دیوار سبز که در زبان انگلیسی آن را گرین وال می‌نامند، اما  دیوار سبز چیست؟ دیواری است که در آن از پوشش گیاهی استفاده می‌شود. دیوار‌های سبز مبتنی بر شرایط ممکن است در فضای داخل یا خارجی ساختمان و با اهداف دکوراتیو نصب می‌شوند. اجرای دیوار سبز در ابعاد‌های مختلف به منظور فضاسازی محوطه داخلی یا نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. از دیوار سبز با عنوان‌های باغ عمودی، گرین وال، دیوار گیاهی یا دیوار زندگی نیز نام می‌برند. امروزه طراحی دیوار سبز در مکان‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها بسیار عرف شده است و برای زیباسازی ساختمان‌ها، فضا و المان‌های شهری، مکان‌های تجاری به وفور استفاده می‌شد. در شهر‌هایی که امکانات آب و هوایی برای رشد گیاهان طبیعی برای اجرای دیوار سبز طبیعی فراهم نیست، دیوار سبز مصنوعی اجرا می‌شود.

اجرای دیوار سبز

 

طراحی دیوار سبز

اولین گام برای نصب گرین وال، طراحی مکان مناسب است. دیوار سبز نسبت به نیاز و نوع مکان و سرمایه افراد طراحی می‌شوند. این مکان توسط معماران، مهندسان ساختمان و یا افراد متخصص در دکوراسیون داخلی و یا به صورت سلیقه‌ای طراحی تعیین می‌شود. به طور کلی در دیوار‌های کور و بلند، دیوار‌های یک ساختمان قدیمی، دیوار‌های پارکینگ‌ها، در بزرگراه‌ها و آزاد راه‌ها، مراکز صنعتی و کارخانه‌ها، فضای داخلی مکان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، پارک‌ها و همچنین فضای داخلی ساختمان و لابی هتل‌ها و تالار‌ها دیوار سبز در نظر می‌گیرند. امروزه در دکوراسیون داخلی فروشگاه‌ها و مکان‌های تجاری از دیوار سبز به وفور استفاده می‌کنند.

 

انواع دیوار سبز

با توجه به سرمایه و بودجه و همچنین نوع مصالح به کار رفته در اجرای دیوار سبز می‌توان از دیوار سبز زنده بعبارتی گیاهان طبیعی و یا دیوار سبز مصنوعی استفاده کرد. در هر نوع از این دیوار سبز، باید با توجه به سرمایه، امکانات و تجهیزات مورد نیاز یکی از این دو سیستم یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها را به کار برد.

اجرای دیوار سبز

دیوار سبز طبیعی

 در دیوار سبز طبیعی از گیاهان طبیعی برای زیباسازی استفاده می‌شود. دیوار‌های سبز طبیعی می‌توانند جایگزین مناسبی برای گیاهان آپارتمانی باشند و زیبای محیط را چند برابر می‌کنند. دیوار‌های سبز طبیعی به دو نوع مستقیم و دو پوسته طبقه‌بندی می‌شوند:

دیوار سبز طبیعی مستقیم: ریشه گیاهان در این نوع از دیوار سبز در داخل زمین قرار داشته و گیاه با چسبیدن به دیوار شروع به بالا رفتن و رشد کردن می‌کنند.

دیوار سبز دو پوسته: در این نوع از دیوار سبز از سازه‌های نگهدارنده و تجهیزات آبرسانی استفاده می‌شود و دارای انواع مختلفی از قبیل دیوار سبز داربست مدولار، دیوار سبز شبکه سیمی، دیوار سبز کابلی، دیوار سبز نمد پلیمری، دیوار سبز هیدروپونیک می‌باشند.

اقیمت جرای دیوار سبز

 

دیوار سبز مصنوعی

با توجه به شرایط آب و هوایی و هزینه زیاد اجرای دیوار سبز طبیعی و نگهداری آن برای همه فراهم نیست. از این رو برای اجرای گرین وال از انواع گیاهان مصنوعی تزئینی استفاده می‌شود. دیوار سبز مصنوعی دارای پوشش سریع و آسان بوده و در همه سطوح قابل استفاده است. در اجرای دیوار سبز مصنوعی بیشتر از رنگ سبز استفاده می‌شود هر چند این نوع دیوار را با رنگ‌های متنوع می‌توان طراحی و اجرا نمود.

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای دیوار سبز طبیعی

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای دیوار سبز طبیعی را می توان به صورت زیر شمرد:

  • انتخاب نوع و سیستم ساخت دیوار سبز طبیعی: برای این منظور باید بین دیوار سبز طبیعی مستقیم و یا دو پوسته باید انتخاب شود. دیوار مستقیم ریشه گیاه در زمین قرار می گیرد اما دیوار سبز دو پوسته باید از سازه های نگهدارنده همانند دیوار سبز داربست مدولار، دیوار سبز شبکه سیمی، دیوار سبز کابلی، دیوار سبز نمد پلیمری، دیوار سبز هیدروپونیک استفاده کرد.
  • نورپردازی
  • انتخاب گیاه : باید به شرایط اقلیمی منطقه توجه کرد.
  • انجام سیستم آبیاری
  • نگهداری و مراقبت دیوار سبز

اجرای دیوار سبز

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای دیوار سبز مصنوعی

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای دیوار سبز مصنوعی را می توان به صورت زیر شمرد:

  • اندازه گیری
  • خرید الیاف دیوار سبز مصنوعی
  • زیرسازی و از بین بردن برآمدگی دیوار
  • تمیزکاری زیر محل اجرای دیوار
  • برش درست و دقیق پنل دیوار سبز مصنوعی
  • چسب زدن سطوح و نصب دیوار سبز
  • درزگیری

اجرای دیوار سبز

 

مقایسه اجرای دیوار سبز طبیعی و مصنوعی

مقایسه اجرای دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز در منزل را میتوان به صورت زیر شمرد:

  • دیوار مصنوعی در اجرا دارای سهولت بوده و به راحتی می توان آن را اجرا کرد.
  • دیوار سبز مصنوعی سازگار با محیط زیست بوده و دارای مقاومت در برابر آب و هوا است در صورتی که دیوار سبز طبیعی هر چند سبب خنک سازی محیط می شود اما در هر آب و هوایی دوام نمی آورد.
  • گرین وال طبیعی دارای هزینه های مانند تجهیزات آبیاری، نورپردازی و انتخاب گیاه طبیعی و در نهایت دارای هزینه های نگهداری از قبیل کود و سم پاشی دارد در صورتی که گرین وام مصنوعی به راحتی تمیز می شوذ.
  • گرین وال مصنوعی در برابر نور خورشید و دمای بالا مقاوم است.
  • زیبایی که گرین وال طبیعی به محیط می بخشد خیلی بیشتر از گرین وال مصنوعی است.
  • گرین وال طبیعی تنظیم دمای بدن افراد و کاهش دما و افزایش اکسیژن رسانی محیط می شود
  • گرین وال مصنوعی دارای جابه جایی راحت است و هر زمان که فرد اراده کند می تواند در مکان دیگری استفاده کند.
  • گرین وال مصنوعی دارای نصب سریع و آسان بوده است.
  • تنوع گرین وال مصنوعی در طرح و رنگ بندی بالاست.

اجرای دیوار سبز

ویژگی های کلی دیوار سبز

دیوار سبز یا گرین وال برای جداسازی فضاهای داخلی و فضاهای خارج بسیار مناسب است. این نوع دیوار باعث ممانعت از انتقال حرارت و انتقال صدا بین فضاها خواهد شد. دیوار سبز در برابر ضربه، فشار و کشش مقاوم است. دیوار سبز قابلیت چسبندگی بر انواع مختلف سطوح مانند گچ، سیمان را دارا بوده است و بر روی انواع کاشی، سرامیک، سنگ پ دیوار کوب قابل اجرا است. گرین وال سبب افزایش تنوع زیبایی شده و سبب کاهش استرس و افزایش سلامت روان می شود. از این رو شرکت دیوار سبز اقدام به فروش تجهیزات گرین وال را بر عهده می گیرد و راهنمایی های لازم را جهت نصب و اجرای دیوار سبز را بر عهده می گیرد.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید