بهترین برند سیم و کابل برق

معرفی بهترین برندهای سیم و کابل، نکات و راه های یافتن و انتخاب بهترین سیم و کابل برق

معرفی بهترین برند سیم و کابل

یکی از موضوعاتی که همواره صنعتگران را در زمینه خرید سیم و کابل به چالش می‌کشد، انتخاب بهترین برند سیم و کابل برق است. در ایران بیش از 200 شرکت، سیم و کابل استاندارد تولید می‌کنند و همین امر باعث شده تا خریداران در خرید و فروش سیم و کابل دچار سردرگمی کند. علاوه بر رعایت استانداردها، کیفیت عایق، جنس هادی، نوع باندل کابل، جنس کابل و پارمترهای دیگری نیز وجود دارد که در انتخاب برند سیم و کابل تاثیر گذار هستند. سیم و کابل ها هستند که روشنایی را به منازل می آورد بنابراین بهترین برند سیم برق ساختمان و سیم کشی ساختمان و کیفیت آنها بسیار مهم است اگر محصولی نا مرغوب باشد باعث آتش سوزی و خطرات جانی و مالی خواهند شد. در بر

  • سیم و کابل خراسان افشارنژاد؛ یکی از بهترین سیم و کابل های ایران است که در سال 1345 در مشهد تاسیس شد. کابل استاندارد خراسان افشار نژاد علاوه بر کیفیتی که دارد، عمر مفید طولانی و تنوع بسیار بالایی دارد. نکته بسیار مهمی که باعث شده این کابل طرفداران بسیاری در ایران داشته باشد، نسبت کیفیت به قیمت سیم و کابل خراسان افشارنژاد است. پس اگر دنبال کابل با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید حتما سیم و کابل خراسان افشار نژاد را خریداری کنید.

  • سیم و کابل البرز الکتریک نور: یکی از بهترین تولید کنندگان در زمینه سیم و کابل است. سیم و کابل البرز الکتریک نور با نام تجاری لینکو در سال 83 شروع به کار کرده و تولید کننده انواع کابل افشان، مفتولی، کواکسیال، مخابراتی، کابل تلفن، شیلددار، کابل سازمانی، کابل جوش، کابل کولری، کیسه ای و.. است.

  • سیم و کابل همدان: یکی از بهترین های تولید کننده سیم و کابل است، دارای استانداردهای متعددی از جمله ISO 9001 و ISIRI 3569-1 , ISIRI 607 و OHSAS 18001 میباشند. تولیدات سیم و کابل همدان عبارتند از: سیم های افشان، تلفن، کابل کنترل، کواکسیال، مقاوم در برابر آتش، کابل تلفن هوایی و زمینی

  • سیم و کابل سیمیا؛ در سال 1360 در اسلامشهر تاسیس شد. شرکت سیم و کابل سیمیا سیمیا ابتدا در زمینه سیم و کابل برق فعالیت داشت ولی رفته رفته در زمینه انواع سیم و کابل ابزار دقیق، مخابراتی، کابل ضدحریق و... دامنه فعالیت خود را گسترش داد. کابل آلومینیومی سیمیا نیز بسیار پر فروش است.

  • سیم و کابل مغان: از سال 1361 شروع به فعالیت کرده است. محصولات این شرکت بیشتر در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، دریایی و... کاربرد دارد.
    محصولات سیم و کابل مغان عبارتند از: سیم و کابل های ساختمانی، فشار متوسط، فشار قوی، کابل کنترل، کواکسیال، مخابراتی، هوایی و کابل قدرت

  • سیم و کابل راد افشان سحر: آغاز فعالیت این شرکت از سال 76 و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی بوده است. از انواع محصولات سیم و کابل راد افشان سحر موارد زیر را نام برد: سیم و کابل فشار ضعیف، قوی، افشان، نیمه افشان، مخابراتی و شبکه

  • سیم و کابل ابهر؛ کیفیت و رعایت تمام استاندادهای داخلی و خارجی سبب شده تا کابل ابهر به چندین کشور صادر شود. تولیدات شرکت سیم و کابل ابهر در زمینه انواع کابل فشار ضعیف، فشار متوسط، فشار قوی است. این شرکت تخصص زیادی در تولید کابل فشار متوسط، فشار قوی با هادی از جنس مس یا آلومینیوم دارد. اگر کیفیت، طول عمر بالا و استاندارد کابل برای شما اهمیت دارد، حتما کابل ابهر را خریداری کنید.

  • سیم و کابل یزد: آغاز فعالیت این شرکت در سال 1359 بوده است. تولیدات سیم و کابل یزد شامل
    کابل های ضد آتش
    تلفنی زره دار و سربدار
    سیم مسی
    سیم آلومینیومی
    و خودرو میباشد.

  • سیم و کابل افق البرز؛ یکی از برندهایی که در زمینه سیم و کابل طرفداران زیادی دارد افق البرز است. سیم و کابل افق البرز به دلیل قیمت رقابتی که دارد بسیار مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. البته ذکر این نکته لازم است که این شرکت تمامی استانداردهای داخلی و خارجی تولید کابل را دریافت کرده است.

  • سیم و کابل مسین؛ این شرکت دارای بیش از 25 سال سابقه تولید انواع سیم و کابل مسی و آلومینیومی است که در محمدشهر کرج واقع شده است. از پرفروش ترین محصولات شرکت مسین می‌توان به سیم و کابل آلومینیومی مسین اشاره کرد.
  • سیم و کابل رویان: در سال 89 شرکت سیم و کابل کسری الکتریک ماهان با نام تجاری رویان شروع به کار کرد. محصولات سیم و کابل رویان عبارتند از:
    کابل شبکه رویان
    کابل کنترل
    سیم و کابل افشان
    سیم و کابل مخابراتی

  • سیم و کابل سیمکو: این شرکت در سال 1347 به نام سیمکو اریکسون شروع به کار کرد. تولیدات شرکت سیم کابل سیمکو در زمینه کابل برق فشار ضعیف، فشار متوسط، فشار قوی است. سیم و کابل سیمکو کابل های فشار متوسط و قوی را از 63 کیلوولت تا 230 کیلوولت تولید میکنند.

سیم و کابل رسانا: محصولات این شرکت با نام تجاری رسانا کابل یا سیم و کابل رسانا به بازار عرضه میشوند. محصولات تولیدی سیم و کابل رسانا عبارتند از: کابل افشان، مفتولی، قدرت، کنتسانتریک، مخابراتی، کواکسیال، شبکه و سیم افشان و مفتولی

اهمیت شناخت بهترین برندهای سیم و کابل برق

بهترین سیم و کابل برق ایرانی کدامند؟ بهترین سیم و کابل ساختمان کدامند؟ عنوانی که بشر همواره به دنبال آن بوده و نه تنها در مورد سیم و کابل برق بلکه در مورد تمامی هر آنچه در اطراف ما هست پرسیده می‌شود و به دنبال آن پرسشهایی مانند: ویژگی های سیم برق با کیفیت، سوالات متداول دیگری که پیش می‌آید. با درک این موضوع که سیم وکابل برق مهمترین قسمت انتقال برق چه در ساختمان ها، چه در محیط های صنعتی و تجاری و خیلی مکانها و موارد دیگر است و مورد استقاده قرار می‌گیرد باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد و به این موضوع توجه داشت. انتخاب سیم و کابل برق مناسب و با کیفیت در یک پروژه بسیار اهمیت دارد. اگر سیم و کابل از برندهایی ضعیف باشد و استانداردها در آن رعایت نشده باشد خطرات جبران ناپذیری به وجود خواهد آورد. برای شناخت سیم و کابل مرغوب لازم است که بهترین برند سیم و کابل ایرانی را بشناسیم.

بهترین برند سیم و کابل

معیار انتخاب بهترین برند سیم و کابل برق

تولید کنندگان بسیاری برای سیم و کابل برق در ایران و جهان وجود دارد که بواسطه تولید سالانه، تبلیغات معروف و شناخته شده اند و تقاضای بالایی دارند. اما آیا فقط شناخته شدن در نظر مردم تعیین کننده است؟ معیار یا فاکتور تعیین کننده، کیفیت سیم و کابل، پیشینه و سابقه کاری، رعایت استانداردهای ملی و بین المللی و در نهایت این عوامل که بر روی قیمت سیم و کابل تاثیر گذار است.
سیم و کابل لازم است که مطابق با استانداردهای بین المللی و با کیفیت تولید شود. کیفیت سیم و کابل را عوامل متعددی روی هم تشکیل میدهند. کیفیت جنس هادی، جنس عایق و روکش و از همه مهمتر ساخته شده توسط بهترین و معتبرترین برند های سیم و کابل میتوانند تعیین کننده کیفیت باشند. یکی از مهمترین نکاتی که باید بسیار به آن توجه کرد خرید سیم و کابل از برندی معتبر و مطمئن است و بهترین برند سیم برق، بهترین برند کابل برق و شرکت هایی که در ایران فعالیت کرده و طی سالیان توانسته اند محصولات خوبی در این زمینه راهی بازار کنند.

کابل و سیم برق خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • شرایط و امکان نصب و اتصال راحت و آسان
  • ساختار و طراحی مناسب
  • وزن مناسب
  • داشتن هادی و عایق با کیفیت
  • تولید برند معتبر و مطمئن
  • سطح مقطع و ضخامت مناسب

چه عواملی در انتخاب کابل وسیم برق با کیفیت موثر است ؟

اما همانطور که گفتیم علاوه بر قیمت سیم و کابل برق عوامل دیگری هم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند که به آنها خواهیم پرداخت.

  • قیمت: عوامل بسیاری از جمله برند سیم و کابل، نوع عایق، متراژ مورد استفاده، سطح مقطع و همچنین نوع آلیاژ مورد استفاده در کابل که به ترتیب قیمت، مسی و آلومینیومی و آهن در قیمت سیم و کابل برق موثر هستند.
  • ساختار و نوع طراحی: در سیم و کابل تعداد و نوع لایه ها بسیار مهم است همچنین میزان جریان عبوری به دلیل اینکه لایه ها نحوه انتقال حرارت از هادی سیم به بیرون را تعیین می‌کنند.
  • شرایط نصب: کابل برق بسته به نوع کاربرد و محل نصب مور د استفاده است نصب در ارتفاع(هوایی)، زمین، زیر زمین و محیط های مختلفی که کابل ها نصب می‌شوند و همچنین شرایط دمایی در نصب بسیار مهم است و باید میزان دمای محل نصب را مورد توجه قرار داد.
  • ضخامت و طول سیم برق: سطح مقطع بیشتر یعنی انتقال جریان بیشتر و این به این معنی است که سیم و کابل مقاومت الکتریکی کمتری دارد و همین موضوع باعث انتقال جریان بهتر میشود و از طرفی هرچه طول و ضخامت کابل بیشتر باشد، هزینه انتخاب بهترین سیم و کابل برق نیز افزایش پیدا میکند.
  • نوع هادی کابل: سیم و کابل می‌تواند هادی های مختلفی داشته باشد که در ذهن عوام بهترین و مناسب ترین نوع هادی مسی است اما باید در نظر داشت در فواصل طولانی می‌توان با انتخاب سطح مقطع مناسب برای کابل از کابل های آلومینیوم استفاده کرد که می‌تواند بهترین انتخاب بوده و در مخارج نیز صرفه جویی کند.
  • جنس عایق: کابل ها در هرمکانی و شرایط جوی و فیزیکی ممکن است مورد استفاده قرار گیرند پس باید دارای عایقی محکم و سازگار با محل مورد استفاده باشند عایقی که بتواند هادی کابل را در برابر سرما، حرارت، آب و رطوبت، فشار و موارد دیگر حفظ نماید.
  • تعداد رشته‌ها: با توجه به تعداد فازهای شبکه برق و بار الکتریکی مورد استفاده، تعداد رشته کابل مورد نظر را تعیین کنید.

سایز (سطح مقطع) سیم و کابل: برای تعیین سایز سیم یا کابل ابتدا باید جریان عبوری را محاسبه کرد. سپس با استفاده از جداول تعیین سطح مقطع بر اساس جریان، مقدار سطح مقطع را می‌توان تعیین کرد.اگر کابل برق ضخیم میخواهید باید سطح مقطع بالاتر انتخاب کنید.

آشنایی با بهترین نوع سیم برق

قبل ازهر توضیحی باید به این موضوع واقف باشیم که سیم و کابل به صورت کلی با یکدیگر متفاوت هستند اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این تفاوت ها بپردازیم باید گفت که، کابل ها دارای چند رشته هادی الکتریکی بوده و برای انتقال برق با ولتاژ ها و جریان های بالاتر هستند و اغلب کاربردی صنعتی دارند. اما سیم ها به این شکل نبوده و تک رشته هستند، اغلب برای مصارف خانگی و سبکی که نیاز به ولتاژ و جریان های بالایی ندارند.

فاکتورهای مهم هنگام خرید بهترین برند سیم و کابل

نکاتی که به کمک آنها می‌توانید بهترین سیم و کابل برق را انتخاب و خریداری کنید که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

  • شرایط و محل نصب سیم یا کابل: سیم و کابل جریان برق را از خود عبور میدهد، مکان استفاده آنها از جمله نصب در زیر زمین، بر روی دیوار و یا تیرهای برق ، دمای محیط،، تنش های مکانیکی و فیزیکی، از جمله عوامل محیطی و شرایط نصب سیم و کابل  و تاثیر گذار بر انتخاب است.
  • طول و ابعاد سیم و کابل: طبق مسافت، طول مورد نیاز کابل و با توجه به جریان عبوری برق، سطح مقطع آن مشخص میشود. هرچه سطح مقطع سیم یا کابل بالاتر باشد، مقاومت الکتریکی در برابر جریان عبوری برق سیم و کابل کمتراست.و درنتیجه دمای آنها کمتر و احتمال آتش سوزی کاهش میابد. با بالاتر بودن سطح مقطح مقطع یا ضخامت سیم و کابل قیمت سیم و کابل هم بالاتر خواهد بود.
  • علائم اختصاری: هنگام خرید به اینکه سیم و کابل دارای علائم اختصاری باشند توجه کنید، یکی از نشانه های معتبر بودن سیم و کابل است.
  • کیفیت سیم و کابل: معمولا خریداران در وهله اول به قیمت سیم وکابل توجه میکنند درصورتیکه عوامل مختلف از جمله: مواد اولیه استفاده شده در هادی، روکش و عایق  بر روی کیفیت سیم و کابل و جلوگیری از آتش سوزی در نهایت قیمت آن تاثیر گذار است. از طرفی قیمت مواد اولیه در داخل کشور و جهان خود به تنهایی بر روی قیمت تاثیر گذار است. ظاهر سیم و کابل باید یکدست و بدون هیچگونه آسیب باشد.
  • کلاس هادی: یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت سیم و کابل برق بوده هادی های سیم و کابل معمولا از جنس آلیاژ هایی مانند آهن آلومینیوم و یا مس است که در کلاس ها و سبک های مفتولی نیمه افشان و افشان تولید می‌شود. هادی سیم و کابل مسی رسانای بیسار خوبی برای جریان برق است اما از نظر قیمت آلومینیوم مقرون به صرفه تر است. بستگی به شرایط هادی سیم و کابل انتخاب میشود.
  • دامنه حرارتی در شرایط خم شو: این عنوان مربوط به کمترین وبیشترین دامنه حرارتی است که محصول در آن میتواند قرار گیرد پس عامل مهمی بوده و باید به دامنه حرارتی توجه کرد و از محصول با دامنه حرارتی مناسب استفاده کرد. در زمان هایی که محصول در مکان های متغیر وغیر ثابت مثل کانوایرها مورد استفاده قرار میگیرد توجه ویژه ای به این موضوع می‌شود.
  • دامنه حرارتی در شرایط ثابت: در مکانهایی که ثابت هستند مانند ساختمان ها، لوله خرطومی ها، دستگاه های برقی و .. در زمان نصب وبعد از نصب ثابت باشد، این موضوع یکی دیگر از عواملی است که باید بسیار به آن دقت کرد.
  • جریان مجاز و بیشترین جریان مجاز: جریان مجاز جریانی است که سیم میتواند عبور دهد و حداکثر جریان جریانی است که در صورت عبور از سیم را باعث ایجاد مشکل وآسیب دیدن سیم میشود پس در هنگام خرید سیم و کابل برق به جریان مجاز عبوری سیم و جریان مدار بسیار باید دقت کرد.

سوالات متداول انتخاب بهترین سیم و کابل برق

  • ویژگی های سیم و کابل برق خوب چیست؟

سیم و کابل خوب باید دارای هادی و عایق با کیفیت، وزن مناسب، قیمت مقرون به صرفه و نصب آسان باشد.

  • بهترین برند سیم و کابل چه برند هایی است؟

برند های بسیاری هستند که در این زمینه فعالیت دارند اما می‌توان گفت: خراسان افشار نژاد، ابهر، افق البرز، مسین و سیمیا از بهترین برند های تولید سیم و کابل در کشور هستند.

  • در هنگام خرید سیم و کابل برق باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در هنگام خرید سیم و کابل برق باید به جنس هادی و عایق، سطح مقطع، میزان جریان عبوری که از مهمترین عوامل هستند دقت کرد

  • روش تامین بهترین های سیم و کابل برق در اسرع وقت چه روش هایی هستند؟

امروزه فروشگاه های اینترنتی بهترین منبع برای تهیه انواع سیم و کابل برق با کیفیت و با بهترین قیمت هستند.

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید