کابل فیبر نوری چیست؟

فیبر نوری

کابل فیبر نوری

این کابل یک سیستم ارتباطی است که از یک یا چند فیبر نوری برای انتقال نور استفاده می‌ کند. این فیبرها به‌صورت جداگانه درون لایه‌های پلاستیکی قرار می‌ گیرند و در یک لوله محافظ حفاظت می‌ شوند. انواع مختلف کابل فیبر نوری برای ارتباطات راه دور و همچنین ارتباطات پر سرعت مورد استفاده قرار می­ گیرند.

برای اطلاع از قیمت سیم و کابل با کارشناسان ما در نید صنعت تماس حاصل نمایید.

ساختار کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری از چندین لایه تشکیل شده است. در لایه مرکزی فیبرهای نوری درون یک هسته شیشه‌ای یا پلاستیکی قرار می‌ گیرند و نور را منتقل می‌ کنند. حول هسته یک‌لایه با کمترین شاخص شکست به‌عنوان مغزی کابل استفاده می‌ شود و سپس یک ‌لایه خارجی به‌عنوان پوشش کابل قرار می‌ گیرد که این محفظه در برابر خطرات خارجی بسیار مقاوم است.

فناوری کابل فیبر نوری

برای پاسخ به سؤال کابل فیبر نوری چیست، می­ توان گفت فناوری فیبر نوری یک فناوری ارتباطی به­ روز است که از فیبرهای نوری برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا استفاده می‌ کند.
فیبرهای نوری به شکل رشته‌ای تولید می‌ شوند و جنس آن‌ها اغلب پلاستیک شفاف و یا شیشه است. در فرستنده این کابل، سیگنال‌های نوری با داده‌ها کدگذاری شده و سپس از طریق فیبر نوری به گیرنده منتقل می‌ شوند. در گیرنده، سیگنال‌های نوری رمزگشایی شده تا اطلاعات بازیابی شوند.

انواع کابل فیبر نوری

انواع کابل های فیبر نوری را می‌ت وان به شکل‌های مختلف دسته‌بندی کرد. در ادامه این بخش به معرفی تعدادی از مهم‌ترین انواع این تجهیزات الکترونیکی خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به انواع فیبر نوری لازم است قبل از خرید درباره نوع کابل موردنیاز خود تحقیق و بررسی کنید.

  1. کابل های فیبر نوری تک‌حالته (Single Mode) برای انتقال اطلاعات در فواصل طولانی مورداستفاده قرار می‌ گیرند.
  2. کابل‌های چندحالته (Multimode) از انواع کابل نوری است که برای انتقال اطلاعات در فواصل کوتاه مناسب هستند.

کاربرد کابل فیبر نوری

این کابل‌ها با کاربردهای گسترده‌ای که در امور شبکه‌سازی، ارتباطات، پزشکی، روشنایی و صنایع دیگر دارند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از مهم‌ترین کابل‌های نوری کابل فیبر نوری مخابرات، کابل مسی مخابرات و کابل مخابراتی 2 زوج هستند. این کابل‌ها با استفاده از الیاف نوری، امکان انتقال داده‌ها با سرعت بالا و تأخیر کم را فراهم می‌ کنند.
همچنین در برخی صنایع مانند خودروسازی و بازرسی مناطق با دسترسی سخت نیز به کار می‌ روند. کابل‌های فیبر نوری همچنین در صنایع نظامی و فضایی برای انتقال اطلاعات با امنیت بالا استفاده می‌ شوند. اگر هنوز پاسخ سؤال کابل فیبر نوری چیست را نیافته‌اید، پیشنهاد می‌ کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

مزایا کابل فیبر نوری

کابل‌های فیبر نوری دارای مزایای فراوانی هستند. آنها سرعت انتقال بالا، پهنای باند بزرگ، مقاومت بالا در برابر تداخل الکترومغناطیسی، انعطاف‌پذیری بالا، انتقال اطلاعات در فواصل بلند، کاهش تأخیر، کاهش افت سیگنال و امنیت بالا را فراهم می‌ کنند. همچنین این کابل‌ها سبک و کوچک هستند، نیروی برق کمتری مصرف می­ کنند و در مقابل خوردگی و نور خورشید هم مقاومت خوبی دارند. مزایای فیبر نوری آن را به یک راه‌حل مطمئن و کارآمد جهت انتقال اطلاعات تبدیل کرده است و به‌عنوان یکی از انواع سیم و کابل مخابراتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کاربرد کابل فیبر نوری

این کابل‌ها با کاربردهای گسترده‌ای که در امور شبکه‌سازی، ارتباطات، پزشکی، روشنایی و صنایع دیگر دارند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از مهم‌ترین کابل‌های نوری کابل فیبر نوری مخابرات است. این کابل‌ها با استفاده از الیاف نوری، امکان انتقال داده‌ها با سرعت بالا و تأخیر کم را فراهم می‌ کنند.
همچنین در برخی صنایع مانند خودروسازی و بازرسی مناطق با دسترسی سخت نیز به کار می‌ روند. کابل‌های فیبر نوری همچنین در صنایع نظامی و فضایی برای انتقال اطلاعات با امنیت بالا استفاده می‌ شوند. اگر هنوز پاسخ سؤال کابل فیبر نوری چیست را نیافته‌اید، پیشنهاد می‌ کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

خرید کابل فیبر نوری

برای خرید کابل فیبر نوری می‌ توانید از فروشگاه‌ها و تأمین‌کننده‌های معتبری مانند نید صنعت استفاده کنید. این فروشگاه با بیش از 10 سال سابقه درخشان در امر فروش انواع تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی و ابزار و تجهیزات ایمنی در خدمت شما سروران گرامی است تا انواع کابل فیبر نوری را باقیمت‌های مناسب و تخفیفات ویژه به شما ارائه دهد. برای ارتباط با ما لطفاً از اطلاعات تماس در همین وب‌سایت استفاده کنید.

کلام پایانی

کابل‌های نوری برای موارد گسترده‌ای از ارتباطات الکترونیکی و مخابرات مورد استفاده قرار می‌ گیرند. همان‌طور که دانستیم، این محصول به جهت سرعت بسیار بالایی که در انتقال اطلاعات دارد در بسیاری از مصارف مهم صنعتی مورداستفاده قرار می‌ گیرد. کابل‌های نوری به جهت استفاده از فناوری‌های نوین، این روزها بسیار کاربردی شده‌اند.

با خواندن این مقاله احتمالاً تا حدودی پاسخ سؤال کابل فیبر نوری چیست را یافته­اید. اگر هنوز هم کاملاً متوجه نشده­اید که فیبر نوری چیست، بهتر بوده به منابع مرجع مانند مجموعه نید صنعت مراجعه کنید و با کارشناسان مجموعه نید صنعت تماس بگیرید. ما در این مجموعه انواع گوناگون کابل نوری را با قیمت مناسب به کاربران عرضه می­ کنیم.

همچنین برای مطالعه موارد بیشتر به لینک های زیر در نید صنعت مراجعه فرمایید:

 

نظرات کاربران

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید